Huisarts schrijft 3x verkeerde medicijnen voor bij BV

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Loeki2, 15 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Mijn HA heeft nu al 3x medicijnen voor geschreven die helemaal niet met BV gegeven mogen worden, 2x voor een luchtweginfectie en 1x voor spruw. Bij de luchtweginfectie ben ik gelukkig 1x zelf en 1x de apotheek zo helder geweest dat dit bij BV niet mocht, maar bij de spruw is het medicijn wel een week lang gebruikt terwijl het helemaal niet mag met BV. :evil: :evil: :evil: :evil: Ik raak het vertrouwen in mij HA zo wel kwijt.

Iemand anders ook dit soort ervaringen?

2. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Welke heeft ze gekregen bij spruw dan?

3. Mikatjuh

Mikatjuh Bekend lid

24 feb 2008
    536
    0
    16
    Apothekersassistente
    Dronten
    Dit gebeurt regelmatig hoor. :S Ik werk zelf in een apotheek en we moeten regelmatig bellen over doseringen etc. Gewoon duidelijk aangeven bij de apotheek dat je borstvoeding geeft, dan kijken ze het nog eens extra na.

Een apotheek heeft daar nu eenmaal meer info over dan een HA denk ik.

4. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ja moeder en kind gaan naar de HA met spruw. Doet hij eest giga moeilijk over spruw, dat het wel vanzelf over zal gaan en als je maar lang genoeg zeurt krijg je uiteindelijk de verkeerde medicijnen (was dus in dit geval voor mijn zusje en neefje, maar we hebben dezelfde HA en hij heeft mij dus ook al 2x het verkeerde gegeven)

Het is iets met een moeilijke naam en eindigt op zol. Intrazol of zo geloof ik.

5. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Als ik medicijnen nodig heb vraag ik zelf al of het samen kan met BV.
    Ook bij het ophalen bij de apotheek vraag ik het nadrukkelijk na

6. Nemo

Nemo Niet meer actief

Was het niet fluconazol voor de spruw ? Dat word n.m. wel gebruikt bij bv. We vaakl als allerlaatste redmiddel.
    Mischien eens een gesprek aangaan met de ha ?
    In veel computersystemen van de ha kan de ha een soort waarschuwingssysteem instellen dat je bv geeft. De computer kijkt dan automatisch of het medicijn samen gaat met bv. Als je het dan ook nog eens noemt bij de apotheek (mischien kan die ook zo'n soort waarchuwingssyteem actief maken ?) dan moet het volgens mij goed komen.

Maar volgens mij heb jij wel een bv onvriendelijke ha hoor.

7. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Hij werkt idd niet echt mee. Ik zal eens kijken wat het precies is.

8. appeltje

appeltje Niet meer actief

Flucanazol is dat. Dat heb ik ook meerdere weken gebruikt, maar mag wel samen met bv. Inderdaad liever als al het andere niet werkt.

Heb je teruggekoppeld aan je huisarts? Misschien wel goed om dat even te doen.
    Mijn huisarts heeft een waarschuwingssysteen in haar computer staan (de apotheek trouwens ook), maar ze raadpleegt ook altijd een handboek (van het RIVM) http://www.rivm.nl/preventie/zwangerschap/gzb_2007.jsp misschien een tip om in hun kast te zetten!

9. Sellie13

Sellie13 Actief lid

9 jul 2007
    210
    0
    0
    Fluconazol mag inderdaad gewoon bij spruw. Juist omdat de baby ook spruw heeft, komt hij er op die manier ook vanaf (bij mij kreeg hij zelfs ook nog een fluconazol emulsie, dus dat is echt geen probleem).
    Als je fluconazol gebruikt voor de bestrijding van een schimmel op een andere plek dan moet je wel uitkijken met borstvoeding omdat hij het dan onnodig binnenkrijgt. Vandaar dat dat in de bijsluiter staat.

Deel Deze Pagina