Baby heeft voorkeurs-borst

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Nelroos, 3 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nelroos

Nelroos Lid

15 sep 2014
    91
    0
    6
    Ontwerpt en maakt handmade trouw- & geboortekaarte
    het Noorden
    Ha dames,

Mijn baby is bijna 6 weken oud. Ze groeit goed, slaapt goed en drinkt goed; het is een tevreden meisje. Ik geef borstvoeding en merk de laatste dagen steeds meer dat mijn meisje liever aan de linkerborst drinkt. Dat is dan ook de borst met de snelste toeschietreflex en ze hoeft hier vaak maar 1 keer krachtig aan te zuigen voor ze kan slikken (de rechterborst moet ze langer aan zuigen voor ze een goede slok heeft om door te slikken). Ik wissel wel af tussen de beide borsten, en bied ze dus beide aan. Vaak drinkt ze trouwens ook beide borsten per voeding.
    Nu denk ik te merken dat mijn rechterborst minder melk gaat produceren. Of zou dit alleen maar in mijn hoofd zitten? En hoe zou ik die borst een handje kunnen helpen om meer te gaan produceren/blijven te produceren?

En dan nog een knullig vraagje (dit is mijn eerste kindje, dus vergeef het me als ik domme vragen stel ;) ). Ik kolf sinds een paar dagen af en toe wat af, om zo een klein voorraadje op te bouwen om de fles ook af en toe te oefenen binnenkort. Voor als ik bijvoorbeeld eens een middagje van huis ben. Ik kolf dan meestal na een voeding, of een uur na een voeding. Maar ik kolf dan zó weinig (soms maar 20 cc, soms 50cc maximaal) dat ik er haast een beetje onzeker van word. Gaat dat nog meer worden naarmate mijn baby ouder wordt?

Alvast dank voor jullie antwoorden!

2. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Dit is heel normaal. Ik had met links ook veel meer melk dan met rechts, ongeveer het dubbele wanneer ik kolfde. Als ze beide borsten goed leegdrinkt met een voeding, is het prima. Anders zou je even een tijdje eerst rechts aan kunnen bieden. Mijn zoontje heeft vanaf 1,5 jaar nog een jaar lang alleen uit links gedronken:)
    Het kolven kun je het beste na de eerste ochtendvoeding doen, dan is je productie het hoogst.

3. Modra

Modra Fanatiek lid

24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    Hee! Zeker heel normaal. Hier ook een voorkeursborst. Dat is dan ook te merken. Links produceert een stuk minder dan rechts. Ik heb een tijdje geprobeerd altijd links eerst aan te bieden, maar dat maakte niet zoveel uit. Ik vind het prima, gewoon altijd beide borsten aanbieden dan komt het wel goed!
    Wbt het kolven is dat een prima opbrengst hoor, voor (een uur) na de voeding. :) Maak je geen zorgen!

Deel Deze Pagina