Hallo dames! Mijn dochter is nu bijna 7 en een halve maand en volgens het cb zou ze dus nu ook brood mogen eten. Ik zou alleen niet weten wanneer ik dat allemaal moet geven bij mijn dochtertje.. Ze moeten toch ook nog genoeg slapen? Nou heb ik het idee dat mijn dochtertje ook nog redelijk veel slaapt. Willen jullie even met mij mee denken? Onze dag verloopt ongeveer zo: 7 uur - BV en dan gaat ze meteen weer terug naar bed 10 uur - Wordt ze pas weer wakker, spelen in de box/of op het kleed 11 uur - BV en weer terug naar bed 13 uur - Wordt ze weer wakker en dan krijgt ze fruit uit het handje. Daarna gaat ze vaak lekker spelen in de box of op het kleed. Vaak gaan we ook wandelen en dan boodschappen doen 16 uur - BV en naar bed. Soms gaat ze wel nog slapen, soms niet. 17 uur - Vaak is ze dan al weer wakker 18 uur - Bij ons aan tafel aardappels en groenten uit het handje. Na het eten gaat ze meteen in bad of mee onder de douche. 19 uur - BV en daarna gaat ze lekker slapen. 's Ochtends slaapt mijn dochtertje dus heel erg veel. En is ze ook heel mopperig en zeurderig als ik haar wakker houd. Als ze naar oma gaat dan is ze vanaf 8 uur bij mijn moeder en dan gaat ze daar rond kwart over 8 weer naar bed. Om dan meestal pas rond 11 uur wakker te worden. Ik zou dus niet weten wanneer ik dat broodje er tussen moet proppen.. Liefs Bloempjuh
Hoi! Ik zou het gewoon nu zo laten. Ze mag brood, het is nog niet noodzakelijk. Wanneer je meisje straks minder gaat slapen kan je het gaan aanbieden. Ze is nu nog maar zeven maanden, dus tijd genoeg. Ik deed het ongeveer zoals jij nu doet. Behalve dat mijn zoontje het avondeten vaak niet haalde. Nu is hij eigenlijk wel altijd wakker wanneer we 's avonds eten. Maar het gebeurd ook wel eens dat hij al te moe is. Dan ga ik hem echt niet wakker houden, want dan wil hij toch niet eten. En tot een jaar hebben kindjes echt genoeg aan borstvoeding. Dus je vooral geen zorgen maken. Groetjes Mariska
Bedankt voor je antwoord! Ja, ik ben allang blij dat ze het groenten en fruit nu een beetje goed eet. Ze slaapt gewoon nog zoveel dat ik voor mijn gevoel elk moment dat ze wakker is er weer eten in moet 'stoppen'. Wanneer kreeg jouw kindje pas echt een broodje? Liefs Bloempjuh
Ik zou idd gewoon doen wat Ikke20 al aangeeft. Lekker nog even laten zitten die boterham. Hier kregen ze alle drie pas ergens rond de 10 maanden een boterham .
Je dochtertje slaapt idd veel, een stuk meer dan mijn zoontje! Snap dat je het lastig vindt om dan ook nog brood ertussen te moeten proppen. Mag ik vragen waarom je haar meteen na de voeding in bed doet? Meeste doen het andersom namelijk. Dus eerst eten, dan spelen en dan slapen. Is dat omdat ze meteen alweer moe is? En idd, brood is nog niet noodzakelijk. En je kan bijv ook ietsje minder fruit geven een keer en dan een half broodje ofzo!?
Als ik zo naar je schema kijk, zou ik als ze om 10 uur wakker wordt meteen fruit doen, dan even spelen, de borst en naar bed. Dan kan je om 13 uur een boterham doen. En ik herken het wel, als je begint met bijvoeden lijkt het of je alleen maar met eten en slaapjes bezig bent. Maar dat verandert later ook weer. Lotte, niet iedereen werkt volgens het strikte rust en regelmaat principe . Hier was het ook vaak wakker voor de voeding, dan de voeding, even rechtop en weer naar bed. Omdat het zo loopt en omdat Lisa ook medicijnen krijgt die ze ongeveer een half uur voor de voeding moet hebben. (En nu slaapt ze meestal tijdens een voeding , maar daar komt hopelijk snel een eind aan)
naar wat ik begreep op het cb is dat nu toch echt al wel brood moeten eten, omdat ze anders niet genoeg binnen krijgen. ik moest zelfs na de bv `s ochtends na de bv een boterham geven. wij hebben nu: 9.00 bv en daarna 1 boterham 11.00 koekje met roosvicee daarna slapen 13.00 wakker worden bv en 2 boterhammen met wat water 15.00 fruitje met roosvicee daarna slapen 17.00 wakker worden daarna warme hap met toetje 19.30 bv en daarna de nacht in. misschien dat je om 11.00 een fruitje kan geven en dan om 13.00 een boterham kan geven. het gaat er naar wat ik begreep dat je nu om de 2 uur een voedingsmoment hebt, misschien dat je iets kunt schuiven in de bv momenten???
Snoopy Dat begrijp ik Daarom zei ik dus ook dat de MEESTE dat anders doen! Was benieuwd waarom dat zo was. Dus of haar kindje moe is meteen na het eten...
Joyce Wat ik altijd heb gehoord is dat ze voor het eerste jaar niks anders nodig hebben dan melk. Het is dan eigenlijk alleen bijvoeding en om te leren dat er ook andere dingen zijn dan melk.
je bedoelt wanneer je bv geeft of ook met de fles? hier op het cb wordt advies gegeven mbt de fles, ze weten wel dat ik bv geef, maar ze lijken niet echt te weten hoe of wat. Hoeveel bv momenten zou je op een dag moeten hebben dan zodat ze genoeg binnen krijgen? Groetjes joyce
Jee meiden bedankt voor jullie reacties! @ Lotte1987 -> Bij mij werkt het rust/ritme/regelmaat juist andersom. Als ze bv heeft gehad is ze vaak meteen heel erg moe en jengelig. Daardoor slaapt ze 9 van de 10 keer ook meteen na de borst of nog aan de borst. Vooral 's ochtends is dit het geval. @ Snoopy -> Ja vaak wordt ze rond die tijd wakker. Ik had dit ook als eerst als schema maar dan wil ze vaak niet rond 11 uur een voeding. Dan zit ze maar een beetje te klooien maar echt drinken doet ze niet. Als ze bij oma is wil ze ook maar een halve fles rond die tijd.. @ Joyce -> Mijn cb is gelukkig pro-bv en ze zeggen dat ze tot 1 jaar genoeg zou moeten hebben aan alleen melk. Dit is alleen voor erbij. Maar goed omdat iedereen om me heen zo zit te hameren op dat brood wat ze nu toch echt MOET hebben maakte ik me zorgen wanneer ik dat dan zou moeten geven. Vandaar dit topic.. Vanochtend geprobeerd om vóór de bv een stukje brood te geven. Buiten het feit dat ze het meteen weer haar mond probeerde uit te werken was ze ook ontzettend mopperig omdat ze bv wilde en daarna weer lekker slapen. Vandaag verliep qua tijden ongeveer zo: 8 uur wakker en bv, aankleden en meteen verder geslapen tot 11 uur. 11 uur in de box gelegd 11.30 stukje brood in haar handje gegeven 11.45 bv en daarna slapen 14 uur wakker en stukjes banaan uit de hand daarna op verjaardagsvisite 16 uur bv 17 uur viel ze in de auto in slaap 17.45 wakker en spelen in de box 18.15 wortel en aardappel uit de hand 18.45 samen met papa onder de douche 19.15 bv en meteen in een diepe slaap