Is misschien een vreemde vraagmaar was nieuwsgierig. Ik heb nog vaak een sterk toeschietreflex, ik merk het omdat het er dan uitspuit en zie en voel mijn borsten vooral melkklieren op dat moment stuwen. Zodra mn melk loopt is dit weer weg. Mijn productie verloopt goed, behalve voor mijn menstruatie. Dan heb ik vaak een dip dus ook deze klachten niet. Gewoon even nieuwsgierig vraagje maar hebben jullie dit ook nog na zo'n lange tijd? Heb ik nog overproductie?
Ik heb het ook nog steeds. Hier spuit de melk er ook uit wat vooral lastig is als de kleine even afgeleid is, en soms heb ik het niet direct door en is haar hele oor en haar kletsnat. Verder ook vaak nog erg volle borsten. Ze drinkt meestal 5 of 6 keer op een dag maar als ze een keertje wat minder drinkt sta ik op klappen. Laatst zelfs nog een keertje gehad dat de andere borst begon te lekken tijdens het voeden. Ik dacht ook dat dit soort dingen minder zou worden rond deze termijn...ben benieuwd naar ervaringen van de andere dames.
Mja, ik weet niet of je dat een "klacht" moet noemen, ik weet dat het bij meer vrouwen lang blijft zo'n sterke toeschietreflex, en ik denk persoonlijk dat het lastiger is als de toeschietreflex veel minder sterk of zelfs bijna niet aanwezig is. (dat had ik, en dat is vooral bij kolven verrekte lastig, dan moet je met oxytocine in de weer enzo). Heeft je kindje er last van, in de zin van verslikken bijvoorbeeld?
Ik zit vaak nog op zeker 8 voedingen. Maar veel stuwing heb ik tussen of voor een voeding niet. Voel die stuwing alleen bij het toeschietreflex opkomen.
Iknoem het ook geen klacht, ik was er nieuwsgierig naar. Lees openingspost . Ik vermoed inmijn geval dat de reflux van mijn zoon wel met sterk toeschietreflex te maken heeft ja.
had ik bij de eerste ook atijd, ook stuwing gehouden. Ik voedde tot eind een keer of 7, de laatste week 5 en toen stopte ze helemaal..
Hier ook nog sterke toeschietreflex. Ook nog dat het eruit spuit aan de kant waar ze niet drinkt. Of als er een keer wat langer tussen zit dat het spontaan toeschiet. Ik geef nog zeker 7 a 8 voedingen etmaal. Met menstruatie heb ik nog geen ervan. Ben nog niet weer ongesteld geweest na de bevalling
Hier ook een heftig toeschietreflex, Ik hou mijn borstcompress altijd in de buurt voor als ze los laat. Het spuit er altijd uit en dan uit meerdere gaatjes En ver ook haha En heb nog regelmatig dat ze enorm vol zitten en dat ik extra moet kolven omdat het niet te houden is Geen melk tekort hier gelukkig, nog steeds een overschot En heb ook nog regelmatig toeschietreflex als ik gewoon ergens ben...vergeet dus nooit mijn compressen want dan kan ik rekenen op starende blikken...
Oh ja lees nog een keer mnpost en zeg idd dan heb ik deze klachtenniet . Sorry. Maar bedoel het niet als klacht maar was meer nieuwsgierig naar hoe dit bij anderen was nl. Had beter kunnen zeggen, dan heb ik deze verschijnselen niet. Dit omdat mij vaak gezegt werd dat het wel minder wordt.