mijn zoontje is 10 weken en sinds vanavond heb ik een pijnlijke borst. Mijn rechterborst is altijd al mijn beste borst geweest maar nu heb ik dus rond de tepelhof kleine bobbeltjes en ik had vanavond veel stuwing. De borst voelt niet leeg aan na de voeding (ik voed 1 borst per x) en met kolven kan ik het niet uitmasseren want het zit juist bij de tepel en aan de onderkant van de borst. Daarnaast ben ik ook verkouden, hoodpijn etc. Zou dit een beginnende borstontsteking kunnen zijn? Zo ja, wat kan ik er zelf aan doen? Of toch maar naar de HA?
Het zou het kunnen zijn, heb je er ook koorts bij? Dan direct naar de ha! Wat je zelf kunt doen is heel goed je borst opwarmen met een hete natte hydrofielluier om je borst heen, dan proberen leeg te kolven en terugkoelen met een ijscompres ( wel in een doek gewikkeld of in een washandje )
gelukkig geen koorts. Bedankt voor je tip. Ik heb Kyan vanacht weer aan de pijnlijke borst aangelegd en de bobbeltjes zijn al een stuk minder. Maar doet nog wel een beetje zeer. Hopelijk gaat het met jou tip snel over.
Ja, ik had uiteindelijk toch een blaasje gekregen, die heb ik open geprikt, goed warm gemaakt en Kyan heeft het melkkanaaltje goed leeggedronken. soms is het nog gevoelig maar het gaat al stukken beter. Bedankt!