20 weken zwanger en voel nog niks..

Discussion in 'Zwangerschap' started by RoAn1981, Jan 29, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

Nov 17, 2011
    1,858
    461
    83
    Zie topic-titel..Ik begin me zorgen te maken, ik lees overal verhalen van meiden die al rond de 18 weken iets voelen, en ik ben nu al 20 weken en nog niks..Komende donderdag hebben we de 20 weken echo en ik maak me zo'n zorgen dat er iets niet in orde is met het kindje. We hebben vorige week donderdag nog het hartje gehoord, maar voor de rest heb ik naast de vele zwangerschapskwalen nog nauwelijks het gevoel dat er echt iets in mijn buik zit. Maak ik me onnodig ongerust?

2. Decca1980

Decca1980 Fanatiek lid

Nov 22, 2011
    1,068
    0
    0
    Laat je niet gek maken. Pas vanaf een week of 25 moet je de baby dagelijks voelen. Het kan ook zijn dat je de baby pas over een paar weken voelt. Misschien ligt je placenta voor of komt het door de ligging van de baby.

Ik zelf voelde de baby rond 20 weken ook nog niet zo goed hoor, en daar raakte ik ook enorm van in de stress. Vooral omdat ik hier allerlei berichten las van meiden die de baby al heel goed voelde en hard voelde trappen. Achteraf heb ik toch wel wat licht gekriebel gevoeld. Maar dat vond ik zelf niet zo duidelijk...

3. anita205

anita205 Bekend lid

May 9, 2010
    514
    0
    0
    gastouder
    Hey ik snap die ongerustheid hoor, maar als het je eerste is is het niet gek hoor dat je het nog niet voelt... Ik ben nu zwanger van de vierde en voelde deze pas bij 22 weken! Was ook de hele tijd ongerust... Maar mijn placenta ligt ook aan de voorkant en nu! Hahaha kan ze behoorlijk tekeer gaan... Niet teveel zorgen maken hoor je zal het kindje zeker snel voelen...

4. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Ik voelde ons kereltje met 20 weken ook nog niet...
    Had mijn placenta aan de voorkant liggen...
    Met 22 weken heb ik m pas voor het eerst gevoeld...
    En zie hier een gezond mannetje van ruim een jaar...

Laat je de kop niet gek maken...

5. zwangernr2

zwangernr2 Fanatiek lid

Oct 21, 2012
    1,082
    0
    36
    Miss ligt idd je placenta voor.. als ik me kleine niet voel maak ik me ook druk hoor.. over 2weken voel je je kleine vast wel :)

6. glimworm

glimworm Niet meer actief

ik had het ook bij mijn zoon pas met een week of 23/25, komt mss ook omdat je bij je eerste nog niet goed weet wat je moet voelen en wanneer je het echt herkent
    nu bij de 2e was het met 15 weken zachtjes begonnen en nu zou ik soms willen dat het wat rustiger was daarbinnen :) oja en de placenta ligt voor, dus dat zegt niet alles

7. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

Oct 23, 2007
    1,679
    0
    36
    Vanaf je 26e week moet je je kindje echt voelen... Ik zou me niet zo veel zorgen maakt
    Binnenkort beweegt hij of zij zoveel dat je denkt ... '' ga toch eens even slapen... '' :p

8. Stephanie87

Stephanie87 Niet meer actief

Ik heb de placenta ook voor liggen...
    Voel hem vanaf 15 weken, maar van 20 tot 24 weken eigenlijk niet gevoeld...heel raar...
    Nu sinds 2 dagen dagelijks en flinke schopjes!!:) Dus komt echt wel!!:)
    Ook mijn 1e en maakte me ook onwijs zorgen...maar vanaf 28 weken hoef je hem pas echt elke dag te voelen, dus de ruimte is er nog dat je niks voelt.:)

9. pinter

pinter Fanatiek lid

Jan 9, 2010
    4,015
    1
    36
    noord limburg
    Ik voelde Sietse pas heel licht met de 21 weken.
    En dat was nog niet echt voelen hoor,puur wat plopjes en een soort borreltjes in mijn buik.
    Maak je geen zorgen,geen enkele vrouw is hetzelfde.
    Veel geluk en succes bij je 20 weken echo,liefs Petra

10. Username

Username Niet meer actief

Ik voelde de baby pas voor t eerst toen ik ong 25 weken zwanger was. Wat heb ik me een zorgen gemaakt. Er waren zelfs mensen die tegen me zeiden dat het wel heel raar was dat ik nog niks voelde. Gevolg: nog veel meer ongerustheid.
    Laat je niet gek maken hoor! Mijn placenta ligt voor dus het is helemaal niet gek dat ik de baby pas zo laat voelde. Wellicht dat die van jou ook aan de voorkant ligt?

11. schmidt

schmidt Fanatiek lid

Sep 19, 2012
    2,165
    0
    36
    NULL
    NULL
    Tijdens de 20 wkn echo werd mij gevraagd of ik de kleine al voelde. Misschien voelde ik hem wel al, maar wist niet wat ik moest voelen. Hij zei heel duidelijk dat het zeker mogelijk was dat ik hem nog niet voelde. Dit is van veel zaken afhankelijk. de bekendste oorzaak is de ligging van de placenta.

Share This Page