Bestaat nog. Vandaag zelf een briefje ontvangen dat een bedrag naar mijn rekening is overgemaakt (voorlopige teruggave inkomstenbelasting 2015). Wat over is gegaan naar kindgebonden budget is de alleenstaande ouderkorting.
Oké bij mij dus in mijn kgb. Heb niks gehad vandaag. Niet dat het nodig is. Met kgb en toeslagen kom ik zelfs beter uit dan in 2014. Dacht eerst naar de 1480 te gaan naar heb loon strook gezien en ben iet om hoog gegaan wel die toeslag is er af van alleen staande ouder. Maar dat zit idd in het Kgb. En ben 40 euro om hoog gegaan.
Ik zou ook wat terug krijgen. .heffingskorting ofzo dat is toch geen bedrag die je standaard iedere maand krijgt ? Want stond dat ik dat terug krijg in termijnen..altijd lekker Nu had ik ook meer kgb gekregen vorige keer.. zal dat alvast een deel zijn geweest dan? Of is kgb gewoon omhoog gegaan? Ben er benieuwd naar..net al gebeld en stonden in de wacht werd de verbinding verbroken..ik zie dit topic en ik dacht ik vraag het hier ook maar even
Oja en op internet stond ING voor 12 u en de rest van de banken in ieder geval voor 0:00 Of ik heb het verkeerde gelezen maar dat denk ik niet
Er verandert dus toch aardig wat, ik ga van een alleenstaande ouder uitkering naar een alleenstaande uitkering, kindergebondenbudget gaat iets omhoog, en voorlopige teruggave is dus gewoon geschrapt... Dat word nog wat met mijn administratie, nu de 20e afwachten wat ik krijg, en einde van de maand...
Voorlopige teruggaaf is niet geschrapt. De alleenstaande ouderkorting is alleen geschrapt, maar als je bv een koophuis hebt, heb je ook nog te maken met hypotheekrenteaftrek en die teruggaaf krijg je gewoon de 15de gestort. Toeslagen de 20ste, kgb geen idee.
Huh hoe komen sommige erbij dat de voorlopige teruggaaf is geschrapt? Het enige wat de 15e is vervallen is de alleenstaande ouderkorting. Deze zit nu in het kgb die inderdaad de 20e komt. Maar ik heb gewoon mijn voorlopige teruggaaf gekregen hoor alleen dan inderdaad wat minder.
Ik heb helemaal geen teruggaaf gehad... Dus zo de bd maar eens bellen. Heb hem vorig jaar aangevraagd en gebeld en toen werd er gezegd dat als je hem ininvuld voor 2014 dat hij dan automatisch gewoon doorloopt... Maar niet dus kennelijk. Moet ik nu elke keer in januari een voorlopige aanslag gaan invullen van dat jaar?
Het loopt gewoon door. Heb niks opnieuw moeten aanvragen. Kreeg de beschikking mbt voorlopige teruggave inkomstenbelasting tegelijkertijd met de toeslagen beschikking eind november. En gisteren dus ook gewoon voorlopige teruggave IB gekregen.