Is het raar om een boekje mee te geven?

Discussion in 'Oppas en kinderopvang' started by ladydd, Feb 11, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ladydd

ladydd Bekend lid

Dec 23, 2012
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 ladydd, Feb 11, 2013
    Last edited by a moderator: Feb 20, 2013
    Hallo
    vroeg me af of dit raar is ..
    morgen gat m'n dochtertje na oma toe omdat ik morgen weer moet werken.
    wou dan een boekje meegeven dat oma daarin kan zetten vanaf hoelaat tot hoelaat ze slaapt en hoelaat fles..

dus laat maar horen haha

2. Flower72

Flower72 Bekend lid

Aug 23, 2008
    502
    1
    0
    Utrecht
    Helemaal niet raar. Toen de oudste in eerste instantie naar een oppas ging, gaf ik altijd een oppasboekje mee. Daar schreef ze in wat hij op had, wat ze gedaan hadden etc. en ik schreef daar ook altijd in als er wat verandert was aan zijn schema. Ze schreef dan ook wat leuke kleine dingetjes op, leuk voor later.

Op het kdv hebben ze altijd een lijst liggen voor de praktische zaken: wanneer gegeten en geslapen, hoe vaak gepoept etc. (Alleen voor de kleintjes hoor) In een schriftje schrijven ze op wat ze de hele dag doen, leuke uitspraken etc.

Ik vind het in ieder geval wel handig om te weten wat ze overdag uitgespookt hebben en als ze zo klein zijn, wil ik wel graag weten of ze goed gegeten en gedronken hebben.

3. manoontje

manoontje Bekend lid

Jan 13, 2011
    839
    10
    18
    Noord-holland
    Vind ik zeker niet raar!
    Hier bij beide kinderen ook gedaan, en bij de jongste zelfs nog steeds (boekje is bijna vol en dan houden we op).
    Vooral als je nog veel flesvoeding geeft is het handig om te weten hoeveel ze gedronken heeft en hoe laat.
    Bij ons schoot dit er in alle hektiek nog wel eens bij in en dan was het handig als je het na kon lezen. Zo ook met de slaapjes. En ik vind het ook leuk om het later terug te kunnen lezen, toch een soort logboekje.
    Ik zou het zelfs dus aanraden om te doen!
    En succes trouwens morgen met de 1e werkdag. Is toch altijd weer even wennen.

4. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

Nov 13, 2012
    3,695
    2
    0
    Is niet raar hoor. Onze gastouder kwam er zelf mee aanzetten! Erg handig, ook om inderdaad wijzigingen in voeding oid door te geven aangezien mijn man hem regelmatig wegbrengt en ik haar eigenlijk bijna niet zie..

5. ladydd

ladydd Bekend lid

Dec 23, 2012
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    okay :D hihi dan is het gelukkig niet raar

6. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Nee hoor niet raar!
    Haha hier ook gedaan, met hele beschrijving erbij dat ie dokje op zn gezicht lekker vind slapen en bla bla haha

7. ladydd

ladydd Bekend lid

Dec 23, 2012
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    haha okay ...

8. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Ik werkte in de kinderopvang en was het daar dus gewend. Dus voor mijn meisje ook een boekje gekocht voor bij de oma's!

9. tazzie

tazzie Fanatiek lid

Oct 28, 2010
    3,442
    0
    36
    ik heb ook een boekje hoor, kdv schrijft er niet (meer) in, maar die dagen schrijf ik er zelf in wat ik bij de overdacht hoor als ik hem ophaal. Zoontje gaat 1 dag naar oma en zij moet zelfs van mij erin schrijven. Klinkt erg hard, maar daar heb ik zo mijn redenen voor.

Share This Page