Ik heb een vraag en probeer hem zo duidelijk mogelijk te stellen. Sinds feb 2011 gaan mijn beide kids 3 dagen in de week naar het KDV. Hiervoor krijg ik kinderopvangtoeslag. Nu ga ik volgende maand naar mijn belastingman om aangifte te doen maar staat de kinderopvangtoeslag los van deze aangifte.? Want ik heb de toeslag berekend over mijn oude full-time loon. En nu kwam ik net een collega tegen en die zei, zodra je aangifte doet bij de belasting dan staat je oude loon vast en krijg je het verschil wat je dus te weinig hebt gekregen (omdat je het oude loon hebt doorgegeven) niet meer vergoed..... Maar volgens mij ziet de belastingdienst dit toch als 2 losse dingen? En krijg je hetgeen je nog tegoed hebt gewoon uitgekeerd op het moment dat de belastingdienst het heeft uitgerekend of je teveel of te weinig toeslag hebt gekregen? Sorry voor het warrige verhaal maar hoop wel dat het duidelijk is
ja klopt het is inderdaad apart, maar de definitieve aanslagen van kinderopvantoeslag laten soms wel jaren op zich wachten.
ja klopt het is apart. Wij hebben vandaag de definitieve opgaaf kinderopvangtoeslag van 2009! binnen gekregen. gelukkig kregen wij nog geld van hen terug en niet weinig. Wij hadden onze lonen hoger en kosten lager opgegeven, zodat we in elk geval nooit geld bij zouden moeten betalen en we een wat variabel gebruik maken van de kinderopvang. Uiteindelijk wordt het dus gecorrigeerd, maar het kan effe duren...Nu nog wachten op 2010...