Jaloers op mijn man

Discussie in 'De lounge' gestart door Roozjuh, 19 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Wat probeer ik hiermee te bereiken? Niks. Wil gewoon ff mn ei kwijt

Mijn man zit 3dagen bij zn vader met onze oudste. Vrijdag t/m zondag. Zondag gaan ze namelijk naar open dag van de kuip. Mn schoonvader wilde mij niet mee hebben omdat ik niet van voetbal hou. Jammer want had er gewoon willen zijn voor mijn zoon. Is 1e keer voor hem in een stadion. Maargoed prima heb me er redelijk bij neer kunnen leggen. Alleen zit ik meer met t punt dat hubby zoonlief bij opa achter laat en hij zelf met zn broer de hort op is gegaan. Nu gaan ze wat eten en daarna door om te gaan karten en daarna poolen. Morgen na open dag gaan ze ook nog eens bbq'en met zn alle daar.

Schiet mij maar neer, oordeel maar wat je wil. Maar ik ben jaloers!! Ik zit hier thuis, mijn dochter is chagrijnig door de hitte. Savonds kan ik dus ook niks doen want tja, de kleine ligt op bed. Ik zit dus thuis maar te niksen in mn eentje en hij is een vrij vogeltje die kan gaan en staan waar hij wil.

Is overigens niet eerste keer. Dit is 3e keer nu. Elke keer 'dumpt' hij dan zoonlief en peert m dan de hele dag

Even schetsen hoe t hier thuis gaat:
    Man werkt hele dag. Half 7 thuis, 7u kids op bed. Dus hij ziet ze heel weinig en was dit weekend dus perfect voor vader-zoon tijd.
    Dagjes weg doen we eigenlijk nooit. Geen geld voor. Idem met uiteten. Alleen hubby gaat uiteten regelmatig met zn werk en gaan daarna altijd poolen.

En ik? Ik zit thuis. Met de kids. Heb niemand waar ik ze kan 'dumpen' om ik-tijd in te lassen.

Klink als een zielig klein kind dat zeurt. Maar boeid me eigenlijk heel weinig. Ben jaloers en schaam mij er niet voor

O en ik gun het mijn man echt wel hoor. Begrijp mij niet verkeerd. Baal gewoon dat áls we dus geld hebben, hij dus leuke dingen gaat doen met werk of familie. En ondertussen zit ik hier alleen thuis te niksen.

Ga vrienden zoeken zou je in eerste instantie denken. Ja, kan. Maar van de 2 vriendinnen die ik heb, werkt de ene in het weekend en is de ander zelf ook huismama en zit met t zelfde probleem dat ze nooit weg kan zonder kids.

Zo, dat moest ik ff kwijt

2. mimi83

mimi83 Niet meer actief

En dus de volgende x dat je geld heb boek jij samen met je huismama vriendin een hotelletje/bios en gaan jullie lekker een weekendje weg .

Snap het wel hoor , i know the feeling, alleen zit ik ook met fysieke problemen.

3. eltigra

eltigra Actief lid

22 jun 2012
    263
    0
    0
    Wachten tot meneertje besluit om geboren te worden
    s Hertogenbosch
    Snap m helemaal, dat was de reden waarom m'n laatste relatie op de klippen liep. Er was voldoende hij-tijd maar als ik n keer weg wou dan was er geen geld of geen oppas te regelen.
    Ikzelf hecht nogal aan m'n vrijheid af en toe en ben een veel gelukkiger mens als ik ook af en toe iets leuks kan gaan doen. We zijn niet alleen maar mama toch?

4. Boortje1983

Boortje1983 Actief lid

5 jul 2014
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vroeger was open dag in de kuip altijd gratis, als dat nog zo is, vind het kul dat jij niet mee mag van je schoonvader.
    Je bent een volwassen vrouw en bepaalt zelf waar jij naartoe gaat. Niet je schoonvader.
    Als hij een mannendag wilt, moet hij dat gewoon eerlijk zeggen.
    Dit weekend is zomercarnaval in Rotterdam. Tegenwoordig zijn het 3 volle dagen en heet het Unlimited. Daar had jij je prima op kunnen vermaken. De toegang? Helemaal gratis!

Praat er over met je man en geef aan waar je mee zit. Het zijn de jaren 50 niet meer.

5. IH5

IH5 Niet meer actief

Neem de regie en maak andere keuzes.

6. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je bent jaloers, maar schaamt je er niet voor.
    Wat wil je precies bereiken met dit topic?

Inderdaad; ga zelf een meidenweekend op stap: dochter mee naar oma en daar 'dumpen' en met je (schoon)zus(sen) op stap en overdag iets doen met de 3 generaties, leuk toch?

7. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Heb net mijn man aan de foon gesproken en heb m duidelijk gemaakt dat ik t echt niet tof vind. Dat zei ik hem van de week al maarja ik wil hem zijn weekend ook niet afnemen ofzo. Als je schoonvader zegt dat je niet mee mag(klopt het is idd gratis) dan voel ik mij niet op mn.gemak als we daar ook zouden logeren.

Mijn man zegt zelf ook, kan wel nu op de bank gaan zitten en en niks doen maar wat heeft hij daar aan. Of ik. Ik gun hem t plezier, maar vind t gewoon kl*te dat ik nooit wat kan doen. Zij zitten nu gezellig te karten en poolen, bbq, iedereen bij elkaar. En ik zit thuis

8. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Ik kan zelf wel gaan zitten plannen. Maar als t geld er niet voor is, kom ik niet ver. Dochter kan ik dus niet ergens laten. Ik woon in Flevoland en familie in Zuid Holland en Overijssel. Geen rijbewijs dus moet met openbaar vervoer. Ben dan hele dag kwijt om alleen al de kids weg te brengen. En moet.ze dan ook nog ophalen. In Zuid Holland heb ik niks en niemand. Heb een schoonzusje maar die woont in Leiden.

9. Boortje1983

Boortje1983 Actief lid

5 jul 2014
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedoel het niet rot.

Maar volgens mij "motte" ze je niet.

10. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    O jawel hoor. Heb hele goeie band met mijm schoonfamilie. Alleen wat betreft voetbal gaat mijn schoonvader heel ver(huilen als ze verliezen bij wk bijvoorbeeld) en ik vind voetbal echt helemaal niks. Ben normaal altijd meer dan welkom. Maar wat iemand al zei, ze willen gewoon een opa zoon kleinzoon dagje. Snap ik. Maar de rest van t weekend dat ze daar zijn is mijn man dus de hort op. Hij heeft onze zoon vandaag alleen gezien toen ze wakker werden en thats it. Gister alleen met naar bed brengen.

11. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.577
    113
    maar jij kan toch weg en dat je man thuis blijft. Dan hoef je geen oppas te regelen toch?

Ik zou ook niet blij zijn hoor.

Als ik altijd thuis zou zitten en man werkt en gaat leuke dingen doen zodat ik nooit eens wat leuks kan doen zou ik heel erg balen.

12. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Ìk ken het, wat ik wel een doe is gewoon lekker de kids bij papa laten en zelf lekker gaan wandelen of ff door de winkelstraat lopen ergens een kopje koffie drinken hoeft niet duur te zijn..

ik zit nu ook thuis terwijl man bij de buurman is.. tja gebeurd wel vaker, al benik ook een verschrikkelijke huismus..
    snap je gevoel helemaal hoor het i gewoon niet eerlijk..

13. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Je stelt je niet aan hoor! Iedereen heeft het nodig om even er tussenuit te zijn en even geen "mama" zijn. Weet je man dat je je zo voelt?

14. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Ik wil ook graag wat plannen met een vriendin ofzo. Maar als hij dus uiteten gaat of iets anders, dan is t geld op voor die maand. Als we exyra rekening hebben(tandarts oid) dan is er geen geld voor andere dingen.

Vorige keer toen zn werk weer eena uit eten wilde, heb ik voet bij stuk gehouden dat hij niet ging. We hadden zelf al 4maanden niks meer gedaan vanwege geldgebrek. En ik vond dus dat we eerst met t gezin wat gingen doen en mocht er geld over zijn, kan hij met zn werk mee.

Maar dat is dus t rotte van alles, het geld. Als hij wat gaat doen, dan is t geld op(hebben 1 inkomen. Ik werk niet vanwege mijn rug)

15. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Ja mijn man weet het. Ik ben daar altijd heel duidelijk in. Maar als zijn werk etentje planned, kan hij niet als enige niet mee gaan. En als ze opa zoon kleinzoon weekend plannen is dat alleen maar leuk (behalve dat hij van de 3 dagen 2dagen pleite is met zn broer)

16. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Ik zou zeggen ... Fijn dat jij dit WE bent weggeweest, maar volgend weekend is 't aan mij.
    Kinderen bij de vaders achterlaten en met die ene vriendin effe 't stad in of gaan wandelen of desnoods alleen maar een kop koffie gaan drinken. Maar dat je effe weg bent.

Als 't zo krap zit, kan je dan desnoods ook niet een aantal uur (rugvriendelijjk) werk zoeken, zodanig dat je toch af en toe iets leuks kan doen? En dat je wat tijd "buitenshuis" hebt?
    Al is 't maar 1 dag per week.

17. Boortje1983

Boortje1983 Actief lid

5 jul 2014
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat kwam van mij :D

Vind het toch wat raar. Mannendag is prima. Dan zou jij eventueel gezellig met je schoonmoeder (als die nog leeft) en de kleine meid wat leuks kunnen doen. Zo kunnen jullie gezellig met z'n allen als afsluiter BBQ-en. In de regen. Want dat hebben ze voorspeld in regio Rotterdam morgen.

Hadden jullie een leuke traditie van kunnen maken. Op de dag de mannen naar open dag en in de avond met z'n allen lekker eten.

18. KimK

KimK Niet meer actief

Ik begrijp alleen niet waarom het geld er niet is om voor jou eens iets te doen, maar je man kan wel gaan karten en op stap?!

19. Babystew

Babystew Niet meer actief

Kan jij je dochter na die mannendag dan niet ook bij opa 'dumpen'?
    Dan kan jij ook iets doen, al is het dat gratis festival waar iemand het hier over heeft. Of gewoon met een vriendin iets afspreken oid

20. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Mijn schoonmoeder is nou niet t type dat wat wil gaan dien. Die werkt, of zit thuis. Echt een huismus en moet je moeg een koevoet uit huis halen wil ze wat gaan doen. Met mijn moeder kan ik nika doen. Die is ziek en kan bijna geen stap zetten(is bezig met veel onderzoeken in zkh op t moment) Mijn vader is een workaholic. Mijn oudste broer heeft een leven waar ik niks van wil weten(drugs) en mijn andere broer voelt zich te goed voor iedereen en alles tenzij van de 'hogere klasse' bent. Verder heb ik dus niemand. Liefst doe ik gewoon wat met t gezin. Kids zeuren al weken dat ze naar dierentuin willen. Dat was ook de planning maar dat is gecanceled vanwege mannen-weekend nu

Deel Deze Pagina