Wc-borstelhouder schoon maken?

Discussie in 'De lounge' gestart door Knapie, 28 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Knapie

Knapie Fanatiek lid

5 nov 2013
    1.524
    0
    0
    Ik vraag me toch echt af.... hoe maken/houden jullie de wc-borstelhouder schoon?
    Er komt hier uiteindelijk een laagje (vies) water in te staan (want je zet een natte borstel terug en dat druipt er natuurlijk af) en ik vind dat echt ranzig om schoon te maken.
    Meestal gooi ik het hele ding weg en koop ik gewoon een nieuwe :)
    Hoe doen jullie dit?

2. Jolina

Jolina Niet meer actief

Zorgen dat je de borstel beter uitslaat in de bak voordat je die terug doet...
    Hier neem ik die bak altijd mee als ik het toilet grondig poets

3. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    Ik vul 1x per 2 weken het bakje tot de helft met chloor, zet de horstel er weer in en laat een paar uur staan.

leeggooien, met heet water spoelen (pak altijd waterkoker en doe van aftsand erin) en voika hij is weer als nieuw

4. Islah

Islah Niet meer actief

Als ik de wcpot schoonmaak zet ik de borstel in de wc en het bakje giet ik dan ook vol met schoonmaakmiddel (bv water met flink wat soda). Ook bij grote poetsbeurt doe ik het bakje.

5. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.244
    681
    113
    Ik gooi hem ook regelmatig weg en koop weer een nieuwe;) vind het vieze dingen!

6. mommy12

mommy12 Fanatiek lid

19 okt 2014
    1.135
    0
    0
    Ik doe warm water met allesreiniger in

7. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Ik gooi hem ook weg zodra hij smerig wordt.
    Heb er nooit aan gedacht hem schoon te maken. Ben echt een slechte huisvrouw blijkt maar weer :$

8. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Hier is die van glas, dus weggooien hoeft niet, Gewoon 1x in de week even leeggooien en schoonmaken. Not the end of the world.

9. tuc

tuc Niet meer actief

precies zo

10. biancs

biancs Fanatiek lid

12 dec 2011
    1.197
    0
    0
    In de week met wc reiniger, daarna eruit spoelen met water. Ik gebruik ook van die wegwerp sanitairdoekjes (vd lidl).

11. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.157
    23.238
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Als je het gewoon elk week schoonmaakt, wordt het ook nooit zo vies ;)

12. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Weggooien en een nieuwe kopen, ik begin er niet aan.:p

13. TanteTrien

TanteTrien Niet meer actief

Ik doe altijd als ik de wc schoonmaak de borstel in de pot laten staan voor een uurtje met flink wat chloor, en het bakje van de borstel doe ik in tussentijd in kokend heet water met flink wat chloor en droogmaken met een stuk keukenrol

14. Babystew

Babystew Niet meer actief

Hier ook altijd met chloor even die borstel in de wcpot steken. Maar dan nog koop ik regelmatig een nieuwe..

15. Tylmare

Tylmare Fanatiek lid

24 sep 2014
    1.111
    333
    83
    Vrouw
    Gastouder
    Amersfoort
    De houder (van glas hier) 50% chloor en 50% water en daar staat de borstel in. Eens in de 1 á 2 weken verversen.
    de borstel zelf wordt wel regelmatig vervangen.

16. meike1234

meike1234 Actief lid

27 sep 2011
    218
    0
    0
    Nederland
    Bakje omkiepen in de wc en vervolgens schoonmaken met een schuursspons en bleek.

17. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Hier ook een glazen bakje die regelmatig in de week leegkap en met chloor schoonmaak. De borstel laat ik even in de wc pot staan met chloor. Al 15 jaar een schone borstel en bakje.

18. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik heb een RVS wc-borstelhouder en die heb ik nu al 3,5 jaar, lijkt nog nieuw.

Ik maak gewoon elke week de borstel en de houder schoon, sowieso is het belangrijk om de borstel goed uit te slaan, verder doe ik de houder gewoon elke week schoonpoetsen met Dettol allesreiniger en dan blijft het toch echt wel heel erg schoon en proper :D

19. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Die gaat bij mij echt direct de container in, dan komt er weer een nieuwe (á 1 euro vd Ikea) te staan.

20. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ik vul het bakje met bleek/chloor. Ik maak de borstel nooit schoon.
    Als hij echt vies/verkleurd is, dan gooi ik 'm gewoon weg.

Deel Deze Pagina