Ik vraag me toch echt af.... hoe maken/houden jullie de wc-borstelhouder schoon? Er komt hier uiteindelijk een laagje (vies) water in te staan (want je zet een natte borstel terug en dat druipt er natuurlijk af) en ik vind dat echt ranzig om schoon te maken. Meestal gooi ik het hele ding weg en koop ik gewoon een nieuwe Hoe doen jullie dit?
Zorgen dat je de borstel beter uitslaat in de bak voordat je die terug doet... Hier neem ik die bak altijd mee als ik het toilet grondig poets
Ik vul 1x per 2 weken het bakje tot de helft met chloor, zet de horstel er weer in en laat een paar uur staan. leeggooien, met heet water spoelen (pak altijd waterkoker en doe van aftsand erin) en voika hij is weer als nieuw
Als ik de wcpot schoonmaak zet ik de borstel in de wc en het bakje giet ik dan ook vol met schoonmaakmiddel (bv water met flink wat soda). Ook bij grote poetsbeurt doe ik het bakje.
Ik gooi hem ook weg zodra hij smerig wordt. Heb er nooit aan gedacht hem schoon te maken. Ben echt een slechte huisvrouw blijkt maar weer
Hier is die van glas, dus weggooien hoeft niet, Gewoon 1x in de week even leeggooien en schoonmaken. Not the end of the world.
In de week met wc reiniger, daarna eruit spoelen met water. Ik gebruik ook van die wegwerp sanitairdoekjes (vd lidl).
Ik doe altijd als ik de wc schoonmaak de borstel in de pot laten staan voor een uurtje met flink wat chloor, en het bakje van de borstel doe ik in tussentijd in kokend heet water met flink wat chloor en droogmaken met een stuk keukenrol
Hier ook altijd met chloor even die borstel in de wcpot steken. Maar dan nog koop ik regelmatig een nieuwe..
De houder (van glas hier) 50% chloor en 50% water en daar staat de borstel in. Eens in de 1 á 2 weken verversen. de borstel zelf wordt wel regelmatig vervangen.
Hier ook een glazen bakje die regelmatig in de week leegkap en met chloor schoonmaak. De borstel laat ik even in de wc pot staan met chloor. Al 15 jaar een schone borstel en bakje.
Ik heb een RVS wc-borstelhouder en die heb ik nu al 3,5 jaar, lijkt nog nieuw. Ik maak gewoon elke week de borstel en de houder schoon, sowieso is het belangrijk om de borstel goed uit te slaan, verder doe ik de houder gewoon elke week schoonpoetsen met Dettol allesreiniger en dan blijft het toch echt wel heel erg schoon en proper
Die gaat bij mij echt direct de container in, dan komt er weer een nieuwe (á 1 euro vd Ikea) te staan.
Ik vul het bakje met bleek/chloor. Ik maak de borstel nooit schoon. Als hij echt vies/verkleurd is, dan gooi ik 'm gewoon weg.