Maar zoals ik het zie gaan wij iets vooruit.. Maar dat komt omdat ik sinds onze dochter naar het MKD ga voor haar geen toeslag meer krijg maar wel een maand teveel heb ontvangen dus dat is nu verrekend met wat we van mijn zoontje krijgen
Wij gaan achteruit qua toeslagen. Maar dat is ook doordat mijn vriend een nieuwe baan heeft. Wij krijgen geen kindgebondenbudget meer (was 84 euro p maand) en geen zorgtoeslag meer (was 70 euro per maand) en de kinderopvangtoeslag is van 1035 naar 935 gegaan. Uiteindelijk dus 255 euro per maand minder. Vriend verdiend per jaar wel 9000 meer (bruto) maar werkt ook per week 4 uur meer.
Helaas weet ik het zeker....N.a.v. dit topic op toeslagen.nl gekeken waaruit dus blijkt dat ik er 110,- pm op achteruit ga...
Wij vragen maar niets aan.. over 2013 alle huur en zorgtoeslag terug kunnen betalen, over 2014 kunnen we ook het grootste gedeelte terug betalen. Doordat manlief begin van het jaar werkloos is geweest mogen we daar een ietsiepietsie van houden. Hebben er bijna 2jaar over gedaan om de juiste inkomensgegevens bij de belastingdienst duidelijk te maken. Tig keer wijziging door gegeven maar t werd nooit doorgevoerd waardoor dus elke maand netjes een volledige zorgtoeslag, en huurtoeslag gestort werd... Beetje jammer dat we het terug moesten betalen. Als zei nu gelijk die wijzigingen definitief hadden gemaakt hadden we niet zoveel terug hoeven betalen. Gelukkig hielden wij dit zelf goed in de gaten en hebben altijd meteen de toeslagen op spaarrekening gezet. Maar gelukkig sinds sinds september hebben ze de inkomens definitief willen wijzigen.. Zal volgend jaar waar mijn man er 300 euro bruto per maand bij gaat verdienen, en ik werkloos word wel weer een heel gedonder worden..
Je had toen toch ook alles op de spaar kunnen zetten? Hebben wij ook gedaan,had je dat gedonder ook niet gehad
Haha dat is lekker kort door de bocht.. Je kent haar situatie niet eens. Sommige mensen kunnen het financieel misschien niet apart zetten... Teruggave is er immers niet voor niets. OT: wij vragen het terug met de terug gave in april. Is soort van sparen zonder dat je het door hebt. ALS we überhaupt al wat terug krijgen.
Ja gaat wel omhoog, maar in verhouding ga je er toch dik op achteruit. Nu maar eens goed kijken naar de zorgverzekeringen, misschien kan ik daar iets op besparen
hier bijna 50 euro er op achteruit. (Als ik er dan nog bij bedenk dat de kosten voor de zorgverzekeraar flink stijgen en er vast ook weer huursverhoging aan komt, weet ik echt even niet meer hoe we het dit jaar nu weer allemaal rond moeten beien )
Wij gaan er flink op achteruit Maar dat heeft te maken omdat mijn man sinds dit jaar werkt en flink is gaan verdienen. Volgend jaar nog meer en dat heb ik alvast doorgegeven. Dit kost ons 120 euro per maand . Hou nog 40 euro over ofzo..
ik durf het niet te zeggen. maar ik zet mijn loon altijd bewust hoger dan dat het is. zodat ik iig niet teveel toeslag krijg! hierdoor krijg ik na de definitieve berekening eigenlijk altijd geld terug. gelukkig kan ik dat doen omdat ik rond kan komen. maar ik snap dat niet iedereen dat kan en elke cent van de toeslagen nodig heeft.
Je kan niet in ieders portemonnee kijken idd. Hier zijn de toeslagen bijvoorbeeld meer dan welkom vanwege de restschuld die mijn man heeft opgelopen na executieverkoop van zijn huis (voor mijn tijd). Daar wordt maandelijks een flink bedrag van afgelost. Iedereen heeft zo zijn redenen.
Hier 14 meer kinderopvangtoeslag per maand. Maar goed de rekening van de kdv zal ook omhoog gaan, dus van die 14 zal ik niks merken.
Wij krijgen geen toeslagen maar gaan al jaaaren jaarlijks erop achteruit wbt. salaris (bezuinigingen) en huur die omhoog gaat plus alle andere rekeningen die hoger worden. Ik word daar oprecht verdrietig van.