Toeslagen 2015

Discussie in 'De lounge' gestart door Chiggy, 27 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wannabeme

wannabeme Actief lid

4 okt 2014
    106
    1
    0
    NULL
    NULL
    Kunnen jullie inloggen bij mijn toeslagen dan? Ik krijg daar al sinds gisteren een foutmelding op. Nu nog steeds..

2. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Ik vind het ook wat hoor.. Wat ze krijgen niet normaal .. En werken ? Vergeet het .. Mijn partner werkt ik niet .. Ik zorg voor de kids .. Gelukkig kunnen we van 1 salaris gewoon normaal leven .. Maar partner kreeg al geen zorg toeslag daarom kreeg ik nog wat ja €20,- ofzo .. Nu staat die ook op 0 😥 kgb is €95,- voor 4 kindjes .. Heb Kdv berekend daar zou ik maar €800,- krijgen voor 2 keer Kdv 3 dagen (2 kindjes ) 2x bso 3 dagen voor 2 kindjes .. Dat zou op een maand bedrag van 18/1900 euro komen (berekend met oude Kdv uur prijs) nou dan moet ik me toch een smak geld moeten bijbetalen ... Nooit dat ik dat ga doen .. Dus blijf thuis het kan gelukkig :) maar ze willen dat moeders ook gaan werken ?
    Mijn vriend werk heel hard maar krijgt er niks voor terug .. Gelukkig gaat hij in aug 2015 omhoog met loon ... En krijgen we in januari een halve maand extra dus 1,5 loon.. Gelukkig maar :) hier gaan we er dus op achteruit .. Ze gaan toch ook snoepen aan het vakantie geld ? Meer belasting betalen ? Ze sporen niet .. Daar werk je een jaar lang knetters hard voor hè 😡 soms zeg ik wel is van kom wij gaan ook in de uitkering zitten 😂 (zou het niet Willen hoor maar je krijgt dan alles ) sport wij betalen €250,- per jaar hoor voor 1 kind .. Wasmachine stuk wij moeten toch echt naar de mediamarkt met eigen pinpas of ik het nu wel of niet kan betalen .. Daar kijken ze niet naar ..
    Maar goed we blijven lachen en gelukkig :) wij komen er wel en lig er ook echt niet wakker van.. Gaat om het principe...

3. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek

Hier dus hetzelfde!
    Mijn man is superveel van huis om een goed inkomen te verdienen zodat we rond kunnen komen.
    Ik werk als gastouder ook gemiddeld 40uur per week.
    We hebben eigenlijk al nergens met recht op behalve kindgebonden budget en toch blijven we maar inleveren!
    Als we dan ook een geweldig inkomen zouden hebben samen...maar nee.
    We verdienen met zn 2en, 1keer modaal..
    Nounou schokkend hoor. Laten we vooral nog meer snijden.
    Ik neem al bewust in mijn berekeningen alles dat we krijgen (kgb en hra) niet meer mee. Kunne we daar al niet de mist op in gaan.

4. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Ik vind het niet helemaal eerlijk wat je hier zegt.
    Ik ben ook alleenstaand en ga er inderdaad op vooruit. Maar daarbij ben ik ook gewoon een werkende alleenstaande moeder. Ik werk 40 uur in de week en heb dan ook nog per dag 2 uur reistijd. Dan moet ik snel mijn zoon ophalen, eten maken, eten, hem klaar maken voor bed en is het alweer 7uur wanneer ik even kan zitten of eigenlijk ook het huishouden nog moet gaan doen, waar werkenden het allemaal samen kunnen verdelen.
    Begrijp mij niet verkeerd, ik vind het heel naar dat tweeverdieners er zo op achteruit gaan. Maar voor mijzelf ben ik blij dat het werken ook eindelijk eens beloond wordt aangezien het wel aan mij knaagt dat alleenstaande moeders in de BIJSTAND die prima kunnen werken meer toeslagen ontvangen dan ik.

5. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Echt van de zotte inderdaad, kan er met mijn pet niet bij. :x;)

6. Chaos

Chaos Actief lid

5 apr 2014
    269
    0
    0
    Een berg geld? Nou dan zijn ze mijn berg vergeten te maken :D.
    Alleenstaand, met kind, fulltime werkend en er dik op achteruit gaan. Die pet gaat dus niet voor iedereen op!

7. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    het lijkt heel hoog. maar het KGB is aangepast he. normaal kreeg je nog bepaalde heffingskortingen via je belastingaanslag. dit kreeg je 1x per jaar na je aangifte of maandelijks via voorlopige teruggave. deze is hier verdwenen en bij het KGB gestopt. dus qua toeslagen zal je meer krijgen, via de belastingaangifte krijg je veel minder.

voorbeeldje: ik kreeg altijd rond de 4500 euro via de aangifte en 100 euro KGB per maand via de toeslagen. nu krijg ik 1700 via de aangifte en 345 euro KGB per maand.

8. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    ja, ik werk.:)

9. vlindermoeder

vlindermoeder Fanatiek lid

30 mrt 2009
    2.593
    1.051
    113
    Hier
    Wow dus als alleenstaande moeder ga je er echt op vooruit. Want alleenstaande ouder kortIng was 2200. Of zit in je kgb dan ook de kinderbijslag?

10. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Dat ligt heel erg aan het inkomen wat je hebt. Ik kreeg als alleenstaande ouderschapskorting 1200 per jaar.
    En nu valt die €1200 dus weg maar door voor in de plaats krijg ik 318 KGB. Dit is zonder kinderbijslag.

11. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Weet je wat het ook is,we pikken het maar allemaal....
    zolang we alles blijven pikken is er ook nooit kans verbetering of dat het iig eerlijker verdeeld word.
    komt door het kabinet,kan er flink pissig om worden trouwens.
    mijn man valt soms bijna in slaap in de auto door het overwerk (niet vrijwillig).
    En dat word straks nog weer zwaarder belast.

12. SuzykeQ

SuzykeQ Bekend lid

13 jan 2013
    747
    0
    0
    NULL
    NULL
    Diaan, maar wat moet je dan? het niet pikken? geen belasting betalen? rekeningen van de auto niet meer voldoen? gas, water en licht maar zelf een bedrag aan geven? hebben we een keuze?

Mijn man heeft vanaf volgend jaar een jaarrooster. Kunnen ze het personeel ruim van tevoren zo voordelig mogelijk indelen, wat nu al 2 maanden geleden begonnen is. Diensten van 6:45 of 7:00 tot 14:15, 14:30, 15:00, 15:30, 16:30 of 17:00 uur. Avonddiensten van 12:30 tot 22:00 of van 14:30 tot 21:45, nachtdiensten idem, ook zo een rotzooi. Zo min mogelijk ORT willen betalen. Weekenden: om het weekend werken, maar 1 weekend standby staan . handig hoor, niet, en dit was echt zo niet, nooit geweest ook.
    Alles om de ORT te drukken. Bonussen worden minder, of vallen weg, reiskosten gaan door de helft, dat soort dingen. Van de week kregen we de eindejaarsuitkering, nou, poeh poeh, daar zijn we ook weer rijk van geworden, not.
    En nu merkte ik echt dat mijn man flink pissig werd, buurvrouw die thuis zit wegens rugproblemen, maar wel zelf haar tuin kan bestraten. Kan wandelen, autorijden, alles. Met zware boodschappen tillen etc. Dat kan ik niet eens, zelfs niet-zwanger niet, vanwege een hernia. En scoliose, ML kan ook zelf geen straatje leggen ivm. rugproblemen, maar wij gaan wel steeds naar werk. Dubbel en voelt gewoon zo oneerlijk.

13. Brezjika

Brezjika Bekend lid

Net zoals dat gekke verhaal van Annemarie huppeldepup (dubbeltje op z'n kant), is dit ook niet waar. Alleenstaande ouders zakken paar honderd euro betreft uitkering in 2015. Er wordt een deel gecompenseerd door kgb, maar niet helemaal. Vanaf volgend jaar heeft jouw vriendin ook minder.

14. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Nee dat hoor je mij niet zeggen.
    We moeten anders stemmen straks en als het te gek word met z,n allen staken(wat niemand durft)
    we lijken wel een stel trekpoppen.

15. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Of wij er op voor- of achteruit gaan is moeilijk te zeggen, mijn jaarinkomen gaat namelijk omhoog en hoeveel dat precies is, is nog onbekend (vaste uren en oproepcontract erbij). Heb mijn jaarinkomen gewijzigd, hoog ingezet en nu geen recht meer op kgb en zorgtoeslag (wel kot).

Ik gok echter dat we er op achteruit gaan, zeker als ik de verhogingen mee zou rekenen van de vaste lasten.

Nou ja, moeten het er maar mee doen.

16. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Nou...er zijn behoorlijk wat landen die het nieuws halen door alle rellen die ze veroorzaken door massaal regeringsgebouwen in brand te steken en noem maar op...en vervolgens worden vooraf genomen regels nog teruggedraaid ook...dus we hebben zeker wel een keuze maar we zijn te bang. Waar andere landen wel massaal gaan protesteren blijven wij alleen maar klagen en lijdzaam toe te kijken...

17. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    #97 Damay77, 28 nov 2014
    Laatst bewerkt: 28 nov 2014
    ik vind jouw redenatie een beetje vreemd....
    het lijkt nu of alleenstaande volgens jou niet werken:(
    ik ben alleenstaand met 2 kinderen en krijg toeslag ja. maar ik werk wel gewoon. al 15 jaar....
    net als vele alleenstaanden. het is niet zo dat wij een "berg" geld krijgen en dus maar lekker thuis blijven. die extra toeslagen zijn er voor ons omdat we het alleen moeten zien te redden.
    ik krijg alleenstaande ouderkorting omdat ik alleen met kids ben EN daarbij werk. het is een heffingskorting. korting op de belasting.
    is gedeeltelijk inkomensafhankelijk.
    enneh, hoe kom je aan een "berg" met geld??:(

veel mensen reageren in dit topic behoorlijk fel zonder goede reden. want we krijgen helemaal geen berg geld. veel mensen denken nu wow, we krijgen ineens veel KGB en gaan er 300 euro per maand op vooruit. fout!
    in het KGB zijn nu de bedragen van de heffingskortingen meegerekend. zoals alleenstaande ouderkorting. we krijgen helemaal niet meer KGB dan anders. de heffingskortingen zijn er volgend jaar niet meer en deze bedragen zijn nu bij het KGB gestopt. het blijft dus qua geld ongeveer hetzelfde. sommigen iets meer, sommigen iets minder. bij mij iets meer. ook afhankelijk van je inkomen.
    ik krijg dus per maand ietsje meer maar na mijn belastingaangifte veel minder dan anders.

18. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Precies! Lezen is ook moeilijk soms :p

19. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    #99 Damay77, 28 nov 2014
    Laatst bewerkt: 28 nov 2014
    nee, alleenstaande ouderkorting word over geheveld naar het KGB. dus je krijgt geen alleenstaande ouderkorting meer via je jaarlijkse belasting aangifte of voorlopige teruggave maar via de toeslagen. via het KGB. qua geld blijf je dus ongeveer gelijk.

20. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Mooi gesproken!
    Sommige mensen doen hier nogal neerbuigend over alleenstaanden terwijl er ook heel veel alleenstaanden keihard werken en helemaal geen berg geld binnen halen met de toeslagen.

Deel Deze Pagina