Toeslagen 2015

Discussie in 'De lounge' gestart door Chiggy, 27 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Nou de bijstand is verschrikkelijk, daarnaast alleen maar een back up, verschrikkelijk Hoe mensen dit misbruiken :(

Zelf blijven we gelijk volgens mij, terwijl we volgend jaar hetzelfde zitten als nu.

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Alsof het hier nu echt zo slecht gaat, als ik sommige bedragen hier zie hebben we niet eens wat te klagen.

3. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Nou precies!

4. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Het gaat ook niet om slecht hebben.
    het gaat erom dat het niet geheel eerlijk gaat.
    dat werkenden (volgensmij met modaal inkomen)
    met kinderen het hardst getroffen worden.
    en mensen die heel veel verdienen in verhouding minder erop achteruitgaan of soms zelfs op vooruit.
    ik denk dat een hoop gezinnen nog veel problemen gaan krijgen.
    alles word duurder en lonen stijgen niet mee en de belastingen omhoog.
    wij betalen hier in nederland een berg belasting in vergelijking met andere landen.
    Maar ik snap het punt wel,dat wij het niet slecht hebben
    maar het gaat niet helemaal eerlijk zo.

5. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    #105 mnonc, 28 nov 2014
    Laatst bewerkt: 28 nov 2014
    Ik lees hier veel over alleenstaande bijstandsmoeders met bakken geld, zou graag met iemand willen ruilen hoor! Ik ben een alleenstaande moeder in de bijstand, maar zo'n vetpot is t ook weer niet. Volgend jaar worden de WERKENDE alleenstaande moeders beloond, althans de meeste, omdat daar waar de alleenstaande ouderkorting verdwijnt en de bijstand gelijk getrokken word met iemand die in de bijstand zit zonder kinderen.
    Daar tegenover staat dat de kgb wel verhoogd word, dit zou verschil van rond de 30 euro in de - worden, maar omdat die lieve belastingdienst mijn huur te laag genoteerd had (verschil van 50 euro ofzo) word mijn huurtoeslag vanaf volgend jaar 50 euro hoger, dus bij mij zorgt het ervoor dat het stabiel blijft.
    Maar mijn god wat zou ik blij zijn als ik uit de bijstand en dus van die hele ***gemeente af ben.

6. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    ...

7. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.231
    6.092
    113
    Eerlijk? Het ene is vies en het andere heerlijk! :p

Tuurlijk gaat het niet eerlijk, dat is niets in het leven. En wat dan, stel dat je zegt mensen moet er op vooruit gaan, waar haal je dat geld dan vandaan?
    Ik tel mijn zegeningen, ik heb brood op de plank en ik kan m'n kinderen kleden en een warm huis bieden. Rest is luxe en kan weg.
    In bepaalde landen kunnen ze op dit moment niet eens bij de laatste uren van hun kind zijn, laten we ophouden met klagen over iets onbenulligs dan de verdeling van geld.

8. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Wat dat betreft heb je gelijk we hebben ook geluk dat we het niet zo slecht hebben als in sommige landen.
    maar ik wil onze kinderen ook nog een mooie spaarrekening bezorgen voor de studie later.
    Snap je wat ik bedoel? Anders heb je straks dat de "rijkere" kunnen studeren en de "armen" niet.
    dan word het zo,n verdeling.....zou graag wat meer gelijkheid zien.

9. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48

Klopg, de bijstand word fors minder maar door de toeslagen gaat ze er nauwelijks op achteruit, tel daar alle potjes bij op (sportclubjes en zwemles worden betaald uit een potje van de gemeente, wasmachine idem, schoolreisje van de kinderen is een fonds voor enz). Als ze gaat werken moet ze kinderopvang betalen, heeft ze geen recht meer op die potjes dus moet ze dit zelf betalen, heeft ze reiskosten noem maar op waardoor ze minder overhoud dan nu. Ze ziet dus niet in waarom ze zou gaan werken aangezien het niet loont. Niet mijn instelling, ik werk liever dan dat ik mijn handje moet ophouden, maar helaas denken heel veel mensen daar anders over.

10. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Nogmaals, ik ben niet tegen de bijstand voor mensen die niet kunnen werken, maar wel voor mensen die niet willen werken zonder goede reden. En zelf bij je kind thuis willen zijn vind ik geen reden om niet te werken. Er zijn heel veel werkende moeders die ook liever thuis bij hun kind willen zijn en die kunnen zich die luxe ook niet veroorloven.

Dat er toeslagen zijn voor alleenstaande ouders die wél werken of gezinnen met te weinig inkomen waarvan beide ouders doen wat ze kunnen maar gewoon te weinig verdienen vind ik ook alleen maar goed, maar ik kan er gewoon niet tegen dat er ook heel veel gezonde mensen zijn die zomaar van alle kanten geld krijgen, er zwart bij werken, gebruik maken van potjes maar het vertikken om wit te gaan werken (of in ieder geval proberen een betaalde baan te krijgen, werk ligt niet voor het oprapen maar probeer in ieder geval om een baan te krijgen)

11. anne19791980

anne19791980 Fanatiek lid

9 dec 2008
    1.518
    229
    63
    Hier samen net boven de grens voor toeslagen.
    En alles wordt maar duurder.
    Pfff.

12. Knuffelmonster

Knuffelmonster Bekend lid

15 nov 2014
    792
    285
    63
    Wel mooi he, iedereen heeft oordelen over alleenstaande moeders in de bijstand, terwijl niemand echt weet hoe het zit. Makkelijk praten he?!

Denk je nou echt dat het een vetpot is? Geloof je nou alles wat je leest? Ik zit ook in de bijstand, solliciteer me suf, maar zodra ze horen dat je alleenstaande moeder bent, ben je ineens niet meer geschikt voor de baan of ben je net niet wat ze zoeken.

En dat je alles maar gratis krijgt, is dus echt niet zo. Je krijgt net genoeg om van te overleven en van dat beetje wat overblijft, moet je proberen te sparen (wat dus niet lukt). Dochter had een bril nodig (€300) moet je helemaal zelf betalen (wat ook normaal is), dochter gaat op zwemles (€700) wordt niks vergoed, wasmachine gaat kapot of wat dan ook, heb je pech gewoon zelf sparen. Ik vind dat allemaal normaal, maar iedereen denkt dat wij alles gratis krijgen, wat dus helemaal niet zo is!

Ik hoop voor de mensen die het hardst klagen over 'ons' dat ze zelf nooit in de bijstand komen, want dan moeten ze ineens overleven.

En neee ik ga er echt niet op vooruit volgend jaar, maar helaas €100 op achteruit. Ach ja ik blijf solliciteren en hoop dat er iemand is die me aanneemt.

Maar niet zo hard met de (oordeel) vinger wijzen, wie weet kom je er ooit zelf in...

13. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Knuffelmonster niet iedereen dus he....
    wel veel mensen.
    maar wat ik zeggen wou mischien zijn de potjes per gemeente verschillend.

14. Knuffelmonster

Knuffelmonster Bekend lid

15 nov 2014
    792
    285
    63
    Nee dat klopt, niet iedereen, sorry!

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Wij werken allebei en hebben kleine kinderen, verdienen net wat meer dan modaal, maar hebben dus ook nergens recht op. Eerlijk? Het leven is niet eerlijk, maar in nederland heb je het niet slecht. En de mensen die heel veel verdienen, tja, ze werken er vast hard genoeg voor of hebben heel veel geluk, ze betalen al genoeg belasting, dus wat mij betreft hoeft het daar niet weggehaald te worden.

Ben het wel met je eens dat we teveel aan belasting betalen, maar aan de andere kant, waar moeten anders al die toeslagen van betaald worden.

16. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    Ik vind het niet leuk dat wij niks aan zorgtoeslag en kit krijgen maar ja t is niet anders...ik kan mijn gezin onderhouden en dat is het belangrijkste!

17. penseel

penseel Niet meer actief

#117 penseel, 29 nov 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 nov 2014
    Heb het net allemaal na zitten rekenen.

Van de 1602 in 2014 ga ik naar de 1480 in 2015. Ik ga dus in inkomen om laag 122 euro. En heb geen sociale dienst maar Wia.

Best veel 122 euro is twee weken eten. Nog strenger gaan leven en kom er wel. ( ga niet klagen) geen behoefte aan. O ja en ik werk vrijwillig. En doe veel dingen helpen op school dus op mijn gat zitten doe ik niet. Maak mij op een andere manier nuttig.;)

Deel Deze Pagina