Ja, ik weet het,het zoveelste topic. Wij gaan 1ste kerstdag eind van de middag naar mijn zusje. Nu neemt iedereen wat mee.. Rollade, salades, boontjes met spek.. Ik zat zelf te denken aan: Gehaktballetjes, mini sausijzenbroodjes, stokbroodje met bijv zalm en paturain. Iemand nog andere leuke , makkelijke ideen. Het moet wel makkelijk te vervoeren zijn.
Crostini's! Vooraf grillen, neemt een paar belegjes mee (tomatensalsa, pesto e.d. zie internet) en is altijd lekker en succes.
die wraps met zalm pleuren bij mijn altijd uit elkaar,ik doe eigenlijk altijd heeel saai ; - lekkere pittige kaasblokjes met stukje gember er op. - salami met augurk - mini saucijzen en worsten broodjes - nootjes - stokbroodje zalfilet ik moet wel zeggen dat de schalen zo leeg zijn!
Gevulde eieren! Moet je alleen wel iets hebben waarop ze niet gaan 'glijden' tijdens het autorijden..
Ik heb een tip voor je. Je legt de wrap op een vel huishoudfolie (die doorzichtige), doet de kruidenkaas en zalm/ham erop en dan rol je het met de folie en al op. Flink strak doen en aan de uiteinden dichtdraaien. Een paar uurtjes in de koelkast en als je ze dan snijdt blijven ze mooi dicht.
Ik dacht slim te zijn door er papier onder te doen derest kan je raden. Ontopic: garnalen in de knoflook en beslag doen en frituren op een stokje.
Pasteibakjes maken en ter plekke vullen met kippenragout,of iets anders. Simpel om te maken en zo klaar.
* Ham rolletje met roomkaas * van die kleine cups met ragout (die zijn in 1x in je mond te stoppen) * Komkommer schijfjes met verschillende dip sausjes
Gevulde champignons ; Grote champignons het stokje eruit draaien. Mengsel maken van créme fraiche, broodkruimels, hamblokjes, geraspte kaas en wat italiaanse kruiden. Champignons vullen met mengsel. In de oven en klaaarr Bladerdeeghapjes: - met ham/kaas - met frikadel - met knakworst - met lekker mengsel: Gebruik een heel plakje bladerdeeg, smeer in het midden wat roomkaas (paturain of de goedkopere varianten). Strooi een beetje peper op plakjes onbijtspek en bak die even om en om in de pan. Kook kipblokjes in water(kan evt. vervangen door ander vlees of beleg). Leg op het plakje bladerdeeg een plakje onbijtspek, strooi daarop wat kipblokjes nog een beetje paturain erover dichtvouwen en klaar. Kan evt. nog wat maiskorrels of ger. kaas er bij door doen. Gegarandeerd lekker
Je moet ze ook niet plat drukken Als je gewend bent om ze op te spuiten met een spuitzak, ja dan worden ze wat platter. Zelf doe ik het altijd met een lepeltje en leg er nadien altijd nog een blaadje bieslook op of een druppel curry. Misschien tijdens vervoer een paar prikkers verdelen in de schaal zodat de folie daar op kan rusten????