toeslagen alleenstaande moeders

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door wanna be a mama, 28 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlindermoeder

    vlindermoeder Fanatiek lid

    30 mrt 2009
    1.978
    512
    113
    Hier
    is een gezamenlijke mediator. ik heb haar gemaild en in haar berekening houd inderdaad niet rekening met het totaal plaatje. na wat gepraat met me ex zijn we uitgekomen op 200 euro. dan ga ik er maar 37 euro per maand op achteruit. dus gelukkig hebben we een oplossing kunnen vinden.
     
  2. LA85

    LA85 Fanatiek lid

    25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    Wat fijn dat er zodanig goed contact is dat je dit samen met hem hebt kunnen afspreken! :)
     
  3. Ramona80

    Ramona80 Actief lid

    19 okt 2014
    210
    0
    0
    Klopt, maar met aftrek is het nog steeds veeel meer dan huur met huursubsidie. Daarnaast is de rente aftrek ook zeker niet zoveel als de huursubsidie bedragen die ik hier voorbij heb zien komen.

    Ook betaal ik 500 euro kinderopvangkosten, dat heb je als bijstandsmoeder niet, immers je werkt niet.

    Ik verdien dan wel meer, werk er 40 uur voor, maar doordat ik sommige subsidies niet krijg en wel 500 euro aan kinderopvang betaal. Houd ik netto minder over en dat vind ik krom.
    In onze gemeente kunnen kinderen van bijstandsmoeders gratis naar sport en zwemles.
    Krijgen moeders een keer in de zoveel tijd geld voorheen tv of wasmachine wanneer deze kapot is.

    Ik snap zo wel dat moeders dan niet gaan werken. Waarom zou je? Je gaat er dan niet op vooruit.
    Dat is wat ik bedoel.
     
  4. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.853
    7.620
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Wow. Ik vind het echt veel geld....2000 euro netto? Dat is maar iets onder mijn salaris, en ik werk 38 uur per week, wisselende diensten, nacht/avond/dag etc. Daar gaat dan vervolgens ook nog de kinderopvang af a 360 euro. En ik krijg helemaal niets aan toeslagen.

    Als ik dus alleenstaand zou worden en niet zou werken(waar ik niet van uit ga en ook echt niet wil) hou ik meer over dan wat ik nu verdien. Best erg eigenlijk....

    Toen ik nog alleenstaand was en wel werkte, moest ik elke maand rondkomen van 250 euro... Kreeg alleen KDV en KGB. KGB was 70 euro en kdv 400. Kreeg dus 470 euro van de BD maar er ging 700 uit aan de kinderopvang.

    Ik hield helemaal onderaan de streep maar 250 euro over om boodschappen van te doen. Als je niet werkt en je bent alleenstaand dan krijg je dus meer geld dan iemand die wel werkt en alleenstaand is. Best krom.
     
  5. jada08

    jada08 VIP lid

    14 jan 2009
    7.549
    319
    83
    Ik werk wel gewoon, 24 uur en krijg alle toeslagen.
    Heb geen opvang nodig want werk de schooltijden, daarnaast alimentatie en kinderbijslag. Ik heb meer dan 2000 netto.

    Belachelijk eigenlijk dat iemand met fulltime baan veel minder krijgt
     
  6. Syllie

    Syllie Actief lid

    4 nov 2008
    159
    0
    16
    Jadao8, jij krijgt dan aanvullende bijstand? Ik hoorde dat je dan wel sollicitatieplicht hebt, klopt dat?? (Ben me aan het voorbereiden op ons uitelkaar gaan....)
    Gr.syl
     
  7. one of kind

    one of kind VIP lid

    14 feb 2006
    22.139
    276
    83
    Hier is de belasting nog steeds niks verder met mensen die werken in buitenland en wonen in NL.
    Ga de 4e maand in zonder kgb en dus aanvulling.
     
  8. Brinta

    Brinta Fanatiek lid

    9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Ik krijg bij dit soort onderwerpen altijd een beetje een tegenstrijdig gevoel.
    Het liefste zou ik willen roepen dat iedereen zelf maar hard voor zijn geld moet gaan werken, maar je kent de situatie van iemand natuurlijk niet.
    Persoonlijk zal ik het wel een goed idee vinden als er met de toeslagen ook rekening wordt gehouden met de alimentatie die iemand voor haar kind(eren) krijgt.
    Ik vind het namelijk niet helemaal eerlijk dat ik 40uur moet werken met minimum aan toeslagen zonder alimentatie en dat anderen thuis zitten en nog meer over houden door de hoge toeslagen en dan ook nog eens alimentatie. Persoonlijk zou ik het dus eerlijker vinden als het bedrag aan kgb wordt gekort met de alimentatie. Maar dit zal ook wel heel lastig worden, aangezien er ook genoeg vrouwen de alimentatie zwart uitbetaald krijgen.
     
  9. vlindermoeder

    vlindermoeder Fanatiek lid

    30 mrt 2009
    1.978
    512
    113
    Hier
    nu het kgb omhoog gegaan is krijg ik ook minder alimentatie. beide is namelijk voor je kind.
     
  10. Monique1985

    Monique1985 Fanatiek lid

    7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Ik vind dat de ex partner maar moet aanvullen.. Inplaats de regering ... Wat een geld zeg on thuis te zitten.. Echt absurt gewoon ., ja ok ben thuis maar krijg geen cent hoor.. Hoeft ook niet .. Maar mijn partner werkt er wel 40 uur voor .. We zitten ruim boven modaal maar toch ... Zorgtoeslag krijgen we niet .. KGB ook niet huurtoeslag ook niet (hebben koop woning )
     
  11. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.691
    113
    Waarom moet een ex partner daarvoor krom liggen dan? Wat is er mis met zelf inkomen genereren?
     
  12. one of kind

    one of kind VIP lid

    14 feb 2006
    22.139
    276
    83
    En by the way, dit geld heeft niks te maken perse met thuiszitten!
    Maar met als je onder het sociaal minimum zit met je loon!
     
  13. kusjes1986

    kusjes1986 Bekend lid

    24 jan 2015
    830
    0
    16
    NULL
    NULL
    die 2000 in de maand klopt niet hoor. simpelweg omdat het niet kan met een uitkering
    waarschijnlijk hebben ze niet allles mee genomen in de berekening van het kgb. Hier moet je namelijk namelijk alles in opgeven dus ook je huur en zorgtoeslag. dat word je verzamelinkomen. Mensen die nu bijv 450 aan kgb hebben reken er maar op dat je aan het einde van het jaar heel veel terug mag betalen.

    ik was weduwe met 2 kids. Ik werk gewoon 21 uur in de week Geen recht op zorgtoeslag of kgb. Simpelweg omdat ik verdien. En geloof me ik heb geen 2000 euro in de maand laat staan in de 4 weken.
     
  14. jada08

    jada08 VIP lid

    14 jan 2009
    7.549
    319
    83
    Hoe kom je er bij dat je zorg toeslag en huurtoeslag ook mee worden berekend als inkomen? Ik ging net nogmaals berekenen of ik hier recht op heb. Als ik dan zeg maar een proefberekening maak voor alleen het Kindgebonden budget word er nergens gevraagd om huurtoeslag of zorgtoeslag, alleen mijn jaarinkomen. Er word dan gewoon aangegeven dat ik recht heb op 405 euro per maand.

    Ik weet niet hoeveel je verdient maar ik werk ook 24 uur en heb wel recht op alle toeslagen.
     
  15. one of kind

    one of kind VIP lid

    14 feb 2006
    22.139
    276
    83
    En 2000 €?
    Het sociaal minimum is 1250 zoiets.
     
  16. Wijffie75

    Wijffie75 VIP lid

    26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Geen recht op zorgtoeslag snap ik, die grens ligt tegenwoordig op zo'n EUR 2000 bruto/maand (26.000/jaar). Maar de grens voor KGB ligt veel hoger, dus daar heb je echt wel recht op. Met 2 kinderen ligt die grens volgens mij nog boven de 40.000 ofzo.
     
  17. Florina

    Florina Fanatiek lid

    24 jan 2015
    2.729
    1.165
    113
    Toeslagen worden niet als inkomen gezien. Het gaat om het toetsingsinkomen en dit gaat om salaris, uitkering of pensioen.
     
  18. wanna be a mama

    wanna be a mama Bekend lid

    16 mei 2011
    728
    1
    16

    Ehhh misschien moet jijzelf iets meer gaan verdiepen in de regels. Er is een hoop veranderd sinds dit jaar. In pkaats van andere alleenstaande moeders bang te maken kun je beter weten waar je over praat.
     
  19. wanna be a mama

    wanna be a mama Bekend lid

    16 mei 2011
    728
    1
    16
    Zoals ik al eerder zei...er zijn moeders die werken en toeslagen krijgen ondat ze weinig verdienen, er zijn moeders in de bijstand, moeders in ww en moeders in de ziektewet. Er wordt steeds maar vveroordeeld, puur uit jaloezie. Altijd die moeders afkraken alsof ze er zelf voor gezorgd hebben en er altijd iets aan kunnen doen. Totdat je zelf in zo'n situatie terecht komt... wees blij dat er toeslagen bestaan, anders zoudener veel kindjes minder te eten hebben, nog meer moeders naar de voedselbank enz. Is dat beter? Oordeel toch niet zo en wees maar blij dat jij zelf eengoed inkomen hebt.
     
  20. wanna be a mama

    wanna be a mama Bekend lid

    16 mei 2011
    728
    1
    16
    Mag dit topic worden gesloten?
    Ik heb deze geopend omdat ik niet wist wat me te wachten stond en niet om een strijd tussen moeders te veroorzaken over hun inkomen.
     

Deel Deze Pagina