Kind en hond

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door Brina84, 20 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brina84

Brina84 Niet meer actief

Na ruim 19 maanden bij mijn ouders gewoond te hebben, krijgen dl en ik eindelijk ons eigen huisje.
    Hoe goed mijn ouders ons ook opgevangen hebben, het idee om weer iets voor jezelf te hebben is toch ook wel fijn...
    Om dl en mijzelf maak ik me geen zorgen.
    Dl zal moeten wennen aan het feit dat oma en opa er niet dagelijks meer zijn,
    zoals dit meer als de helft van haar leventje het geval was. Dat heeft tijd nodig, maar dat komt wel goed.
    Maar ik heb ook een hond.
    Als ik nu 's morgens met de hond eruit ga en dl wordt wakker, dan kruipt ze bij oma en opa in bed.
    Die luxe hebben we dadelijk niet meer.
    Omdat ze regelmatig wakker wordt als ik de hond uitlaat, durf ik haar niet alleen te laten liggen.
    Maar van 's morgens vroeg (tussen 6.00 en 7.15 uur i.v.m. werk) wordt dl ook niet echt blij...
    Zijn er alleenstaande mama's die hiermee ervaring hebben?
    De wandelingen overdag en het plasje voor de nacht komen wel goed, denk ik,
    maar de vroege ochtend wandeling: hoe doen jullie dat?

2. Cloewja

Cloewja Lid

1 jun 2013
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja, ik heb beide honden weg gedaan.
    Had een Bull mastiff en een klein hondje.
    Ik kon ze niet uitlaten en had te weinig tijd voor ze.
    Het uitlaten kon niet omdat de Bull niet aan de wandelwagen kon lopen.
    Gelukkig heb ik wel een grote tuin dus dat was het uitlaten.
    Kan je dus niet echt helpen.
    Maar snap goed dat het lastig is

3. Fannie

Fannie Lid

25 jul 2013
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb twee honden die savonds er altijd nog uit moeten als mijn zoontje al ligt te slapen. Ik heb de luxe dat ik twee iphones heb en heb daar op de app babycam geinstaleerd. Zo kan ik tijdens het uit laten toch horen of hij wakker word en ik kan om de 10 seconden de telefoon een nieuwe foto laten maken. Erg handig.

In jou geval zou ik haar toch meenemen met de vroege ochtend wandeling. Vooral omdat je bijna zeker weet dat ze wakker word.

4. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Vlak voordat je naar je werk moet uitlaten.. Neem aan dat je kindje dan ook aangekleed is om naar opvang/oppas te gaan ed. Eerst rondje met de hond, hond naar binnen en dan gaan? Zoiets zou ik doen.

5. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Onze zoon maken we om 6 uur wakker ivm werk, ook niet ideaal, maar het went wel.

Ik zou haar dus meenemen tijdens de ochtend wandeling.

Ik denk dat het voor de hond moeilijker is om dan rekening te moeten houden met dat hij/zij jou moet delen met je dochter op dat moment, dan dat het voor je dochter erg is om vroeg wakker gemaakt te worden. Daar went je dochter wel aan.

Tenslotte: gefeliciteerd met je nieuwe woning :).

6. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Hier word er s ochtends niet gewandeld. Ik laat hond uit op het veldje voor mn deur. (10 meter voor mn huis). Babyfoon in mn zak. Kleine slaapt dan nog. Deurklink van kamertje krijgt ze niet open dus weinig gevaar. Als ze wakker is danzit ze beneden voor de tv. Ben in 3 min weer terug. Hond doet alles achter elkaar op commando dus dat scheeld. Hetzelfe doe ik avonds laat en bij echt slecht weer. S middags lange wandeling.

Deel Deze Pagina