kleine 2e auto. Welke?

Discussie in 'De lounge' gestart door Margha, 18 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Margha

Margha Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.950
    25
    48
    Mijn man heeft een nieuwe baan en daarom zijn
    We op zoek naar een kleine 2e auto.
    Maar wel groot genoeg voor 2 kinderstoelen en een joolz kinderwagen of buggy.
    Zelf zat ik te denken aan een kia pikanto. Maar ben bang dat deze net ietsjes te krap is. Iemand ervaring met een kia pikanto?
    Of nog een andere suggestie qua merk.

2. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    een joolz is een wagen die in praktisch de meeste auto's wel past.
    ik heb een toyota aygo gehad en nu een kia picanto. ik heb een quinny buzz onderstel met losse zitting en deze is groter dan de joolz. deze past bij beide auto's gewoon in de kofferbak. dus een joolz zeker.
    en daarbij heb ik 2 autostoelen op de achterbank. past allemaal prima.

3. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.157
    23.238
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik rij in een.Daewoo Matiz. Ik moet wel ee hoedenplank verwijderen om kinderwagen in achterbak kwijt te kunnen. De ruimte op de achterbank vind ik verrassend meevallen. Het rijdt verder lekker zuinig en onderhoud is niet duur.

4. beebj

beebj Niet meer actief

Hier een Opel Corsa B als tweede auto. Momenteel 1 auto stoel op de achterbank en de Bugaboo in de kofferbak, maar een 2e auto stoel zou ook makkelijk passen.

5. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Miss past t wel hoor. Anders ga je even bij de dealer kijken?
    Een buggy kan sowieso wel mee die kun je nog naast je op de passagierstoel zetten.

Een fiat panda schijnt ook nog best ruim te zijn en 5 deurs of een Citroën c2. Kan je verder niet helpen want ik had helaas een grote nodig voor 3 kids en een tweelingwagen ;)

6. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Honda Jazz, compacte auto met heel veel ruimte.

7. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Wij hebben een Renault Twingo, wat ouder model als tweede auto. Heel handig is dat de voorstoelen ver naar voren wegklappen, zodat je makkelijk kinderen erin en eruit kunt tillen.
    De achterbank is verschuifbaar, zodat je de kofferruimte kunt vergroten voor een grotere kinderwagen. Maar een buggy past altijd.

8. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.829
    3.625
    113
    Ik heb een Toyota Aygo, fijn wagentje, rijdt lekker en valt qua ruimte alles mee. Ik kan iig overal komen met 2 kinderstoelen en mijn maxi cosi mura.

9. Kleintje2

Kleintje2 Lid

27 jul 2015
    43
    0
    6
    NULL
    NULL
    Volkswagen Polo. Goedkoop, zuinig en toch ruim.

10. Mien30

Mien30 Fanatiek lid

6 jul 2015
    1.714
    468
    83
    Vrouw
    Ik zou voor de Kia gaan. Betrouwbaar autootje en ruimte genoeg!

11. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Daihatsu Sirion. Geweldige auto en verrassend ruim van binnen!

12. Sparky

Sparky Niet meer actief

Chevrolet Matiz, hebben wij ook gehad en achterin voldoende ruimte (tussen 2 stoeltjes paste nog een kind zonder stoeltje in de 3 punts gordel) en onze qute kinderwagen paste achterin.
    Rijd 1 op 20 dus ook erg zuinig.

13. mama32

mama32 Bekend lid

14 mrt 2010
    949
    0
    0
    Ik ben werkzaam als apothekersassistente!
    Zuid Limburg
    Opel agila!! Twee kinderstoeltjes en een buggy passen erin! Heerlijk autootje!

14. Margha

Margha Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.950
    25
    48
    Denk dat de kia pikanto nog nummer 1 staat. Zag ook de chevrolet kalos, deze lijkt ietsje ruimer te zijn maar wel minder zuinig in verbruik. Hebben nog een maand de tijd dus kunnen nog rustig op zoek en passen en meten.

15. charll

charll Nieuw lid

19 aug 2015
    1
    0
    0
    Huismoeder
    Utrecht
    Toyota Aygo! Verrassend betaalbaar en ruim van binnen. Zeker een aanrader. Ik ben benieuwd welke je gaat kiezen!

16. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik heb een picanto (bouwjaar 2010) maar met een tweede op komst vind ik hem te klein, ik zou voor een maatje groter gaan.
    Opel Corsa, VW Polo, Suzuki Swift, Ford Fiesta, Hyundai i20 zijn auto's die net wat ruimer zijn met meer kofferbakruimte.

Deel Deze Pagina