Gisteren was ik een heerlijk pistoletje aan het eten totdat het ineens pijnlijk werd. Ik heb zo'n ijzerdraadje achtef mijn ondertanden sinds mijn beugel er 13 jaar geleden is uitgegaan. Enfin, gisteren liet er dus 1 stukje lijm los. De rest zat nog vast. Vanaf dat moment had ik zo'n drukkend gevoel op mijn ondertanden(of het er 1 of 2 zijn weet ik niet). Ik wil heel de tijd tegendruk geven om het gevoel weg te laten ebben. Ook eten is prettig. Zodra ik tegendruk geef is de 'pijn' weg. Vanmorgen toch naar ortho geweest die hebben de lijm opnieuw erop gedaan. Ook zagen ze de tand waar het lijm vanaf was iets naar voren staan. Weet niet of dat het daardoor kwam of dat het al zo was overigens. Drukkende pijn bleef dus hebben ze de tand terug geduwd. Nu zit hij we recht. De drukkende pijn is er nog steeds. Ze gaven het een week om te herstellen. Nu mijn vraag, herkent iemand deze 'pijn'? Het is niet echt heel pijnlijk maar super irritant. Ik geef nu continu tegendruk door mijn vinger erop te leggen. Ik ben zo bang dat ze het niet kunnen verklaren en ik nu dus voor altijd met deze pijn zit. Ja ik ben een beetje maf daarin maar vindt het helemaal niks Het voelt net als vroeger toen mijn beugel werd strakker gezet.. Een spanning erop zeg maar. Ofdat er iets tussen je tanden zit van eten wat niet weg wil
Ow dat heb ik heel vaak, duurd een paar dagen en dan is het weer weg. Ik heb alles in mijn mond wat je kan bedenken, van draadjes tot bruggen en implantaten. Warme thee hielp mij vaak, succes het is een verschrikkelijk verveeld gevoel!
Duurt inderdaad een paar daagjes. Tenminste hier wel. Bij mij is er ook eens een tand los geschoten van de lijm, en die tand ging gelijk aan de wandel. Ook al was het 15 jaar na de beugel. Toen de tandarts hem weer vast lijmde, duurde het even een paar dagen voordat hij weer stevig zat. Net zoals vroeger als de beugel aangedraaid werd..
Dank jullie wel, dat stelt mij gerust. Nu alleen mijn lijm weg laten vijlen want ze hebben het er behoorlijk dik opgesmeerd. Of slijt dit vanzelf?
Bij mij was de 2e keer lijmen ook dikker, maar hier vond ik het wel prettig. Bij de anderen kan ik het draadje voelen zitten, bij deze tand zit de draad echt in de lijm. Dus dat irriteert ook niet zo makkelijk. Maar ik denk dat het wel went. Je tong kan best even een paar dagen protesteren voordat hij gewend is. Ging met het draadje zelf ook zo hier..
Ja mijn tong ligt er nu al van open. Ik zit er contant tegenaan! Hopelijk wordt dat minder en is het idd even wennen
Heb je niet een buurmeisje met beugel? Misschien heeft die wat wax/was voor je? Geen idee of ze het nog gebruiken maar ik toen mijn buurmeid een jaar geleden haar beugel kreeg had ze ook niets, arme meid had dr hele mond open liggen, gelukkig dat ik nog was/wax (weet niet meer hoe het nou heten)
Oh dat ga ik eens rondvragen, bedankt. Buurmeisjes niet, huizen zijn aan beide kanten tijdelijk verhuurd aan Polen. Volwassen mannen, hebben er vast geen last van en ik heb ook geen idee hoe je dat in het Pools vraagt haha
ik zou even terug gaan naar de tandarts als ik jou was, er zit gewoon een beetje te veel composiet op, kunnen ze zo een stukje vanaf halen. je geeft zelf ook al antwoord op je eigen vraag, het is de druk die je voelt, die voelt idd het zelfde zo als je die kent van een beugel. dus dat duurt even idd. succes!
Nou inmiddels ben ik nu 2x bij ortho geweest en nog steeds last van dat drukkende gevoel. Inmiddels word ik er echt stapelgek van! Doordat ik steeds iets probeer om het gevoel tegen te gaan heb ik nu ook last van ontzettend moe gevoel in kaak/wang. Morgenochtend gelijk maar weer bellen naar ortho. Ik ga vragen of ze het draadje even weg kunnen halen. Dan kan ik kijken ofdat daar de druk vandaan komt. Zo niet, dan moeten ze maar foto maken. Hoewel ik echt denk dat het komt door mijn draadje omdat het pas pijn ging doen toen er een stukje lijm los ging. Maar ze hebben ook mijn tand teruggeduwd die iets scheef stond. Dus wie weet is dat het. Maar ik hou dit echt geen paar dagen meer uit.
Als ze je draadje er uit halen kunnen je tanden binnen 1 dag al scheef staan. Wat ze wel kunnen doen is het hele draad eruit en een nieuwe er in, maar het lijkt wel alsof je tand speling heeft en dus niet goed vast zit aan het draadje.
Wat jij zegt kan wel kloppen denk ik want ze gaven aan dat er wat speling was ontstaan? Zouden ze dit kunnen verhelpen door middel van een nieuw draadje te plaatsen? Op dit moment heb ik zoiets trek ze er allemaal maar uit die tanden.. Doe ik natuurlijk niet maar wordt zo gek van hele dagen pijn hebben en dat al week lang
Geen idee of het verholpen kan worden door een nieuw draadje, lijkt mij wel maar dan moet hij wel goed geplakt zijn en zal je nog een paar dagen druk houden. Echt pijn heb ik nooit gehad, nu ben ik wat gewend dus misschien komt het daardoor maar ik ervaar het meer als een heel vervelend kloppend gevoel. Succes
Op begin was het inderdaad een irritant drukkend gevoel. Maar dat is inmiddels overgegaan in pijn. Trekt door naar andere tanden en probeer het te ontzien waardoor ik weer pijn krijg in kaak. Heb er zo'n hekel aan om pijn in je mond te hebben. Ik ben wel blij dat eten nog lukt dat geeft zelfs verlichting. Ik vraag morgen wel of ze nieuw draadje wilen doen in ieder geval.
Nou, vandaag weer naar ortho geweest. Draadje losgemaakt op de pijnlijke tand zodat druk erafzou gaan. Nu verga ik helemaal van de pijn. 1 tand maar. Wat een nachtmerrie. Ortho zegt misschien wortelkanaalontsteking. Dus morgen gelijk tandarts bellen want ik word echt gek van de pijn. Heb nog nooit een gaatje gehad en nu is dit mijn allereerste cadeautje dus. Ik hoop dat dat het daadwerkelijk is en dat het behandeld kan worden. Grootste angst is nog wel dat ze niks kunnen vinden
Wat raar dat hij hem er helemaal vanaf heeft gehaald, nu heeft je tand alle vrijheid en gaat daar gebruik van maken! Klinkt een btje stom maar hij heeft nu de ruimte om scheef te gaan staan en zal dat ook gaan doen. Gaatje zou idd kunnen, ik heb nog veel melk tanden en ook nooit gaatjes, maar ooit een gaatje achter mijn draadje gehad, het draadje zat niet goed. Succes er mee! Wat een ellende meid, duurd lang!
Vanochtend naar mijn eigen tandarts geweest. Ik heb gevraagd of hij een foto wilde maken. Dat deed hij. Hij kon er 'gelukkig' niets op zien. Maar dat is niet handig want had liever iets gezien wat verholpen kon worden. Hij kon wel zien dat de tand een beetje bloot ligt dus hij adviseert een andere tandpasta en ook overdag daar tandpasta opsmeren. Wellicht dat dat de pijn ook deels veroorzaakt. Hij vondt het ook niet handig van de ortho en dus moet ik donderdag weer naar ortho om mijn draadje vast te laten zetten! Ik blijf wel lekker in beweging zo (en mijn auto ook). Als het na een week niet minder wordt gaat de tandarts mijn tand laseren. Dat duurt zo'n 2 minuten. Ik heb geen idee waar dat eigenlijk voor is (moet ik nog vragen). Al die tandellende... ben er klaar mee
Is de druk nu al iets minder? Grappig dat je tandarts dit ook raar vond, er is nogal veel verbouwd aan mijn gebit van mijn 9de tot 26ste jaar, vandaar dat ik heel veel ervaring heb haha