Toeslagen steeds later gestort?

Discussie in 'De lounge' gestart door Rono, 20 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

@umm precies! dan is het toch lekker als er een bedrag van de bd komt toch :)

@ topic ik denk dat het een eindeloze discussie is en ook al tijd zal blijven tis gewoon in zoveel situaties zoverschillend waarom mensen wachten op het geld of juist niet.. van rijke dochters tot mensen die van de bijstand rond moeten komen.. De toeslagen zijn er om het iets beter te maken voor de maatschappij en dat doet het ;)

2. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja of je houdt er rekening mee dat het minder kan gaan, wij hebben zoiezo een hele goede verzekering waarvoor we 600 euro per maand betalen als mijn man arbeidsongeschikt word, daar betalen we veel geld voor maar betekend geen inkomensverlies.

Daarnaast is alles gebaseerd op 1 inkomen, we leven hierop dus stel dat een van ons tweeën wat overkomt hebben we altijd de ander nog. (naast wat we verzekerd hebben)

Ik zeg niet dat je ALLES in de hand kan hebben maar wel veel hoor, sommige mensen kijken helemaal niet vooruit, soms zie ik "arme" mensen met tatoos rondlopen die honderden euro's kosten en denk ik ja ; hoe kan je dat uit de mond van je kind houden (qua geld) het is soms ook een kwestie van keuzes maken en prioriteiten stellen.

Niet voor iedereen maar in vele gevallen wel, mijn man heeft een single mama die het ook altijd krap hadden maar die deed als het geld binnenkwam (loon want ze werkte 2! fulltime banen) meteen genoeg eten kopen en op voorraad zetten zodat ze altijd even vooruit konden komen mocht het even krap zijn, die heeft nu nog altijd minimaal 1 week eten vooruit in de kast staan en in de vriezer liggen.

Ik vind het prima dat je toeslagen gebruikt om te leven maar die ene dag niet kunnen doorkomen DAAR heb ik het over dat kan je prima inschatten van te voren en genoeg inkopen wanneer je WEL geld hebt...

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    En zelfs verzekeringen zijn niet zeker.

4. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    dat ligt eraan meeste mensen willen cheap en dan heb je dus duurkoop ipv goedkoop, als je je goed voorlicht en een goede verzekering heb valt dat wel mee hoor een vriend van ons is pas thuis komen te zitten in dezelfde branche en totaal geen probleem, wij hoeven zelfs geen ander beroep uit te oefenen ,wij zijn verzekerd voor onze eigen zaak (bij veel verzekeringen moet je bv passend beroep vinden) bij ons hoeft dit niet.

5. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Je hebt het steeds over WIJ en heel goed je hoeft er ook niet vanuit te gaan dat je alleen komt te staan, maar hoe hebben jullie dat ingecalculeerd? Ik zei al in mijn vorige post nav jouw vorige post dat er een heleboel scenario´s te bedenken zijn behalve arbeidsongeschikt worden ed.

6. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

11 jun 2011
    1.143
    12
    38
    Uden
    Dat kun je idd wel inschatten. Maar als ik het krap zou hebben en ik zou geld op mijn rekening hebben (door toeslagen of wat dan ook) kan ik wel eten gaan inslaan voor een hele maand, maar dan blijkt het geld op te zijn. Een maandje geen huur betalen lijkt me ook niet echt een optie. Dus ga je eerst vaste lasten betalen.
    Ik kan me wel voorstellen dat mensen op geld zitten te wachten als je weet dat het op een bepaalde tijd binnen komt. Je leeft ernaar als je krap bij kas zit. Toen ik nog studeerde en het was de 23e van de maand (studiefinanciering), was ik ook altijd blij dat ik weer naar de kroeg kon:). Want daar leefde ik naar.
    En helaas zijn er echt mensen die niet op 1 dag kunnen wachten.

Ik zou trouwens ook wel zo'n verzekering willen, maar ik zou het zonde vinden om daar mijn hele maandsalaris aan uit te geven:)

7. Yukl

Yukl Niet meer actief

600 euro voor een arbeidsongeschiktheidsverzekering? :$ Is hij zelfstandige ofzo Isademi?

8. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    jep inderdaad zelfstandige maar met vast inkomen omdat ie voor mijn BV's werkt (in principe werkt hij voor mij haha, maar zo wil hij het vast niet zien :p ) ik ben aandeelhouder in onze andere BV's en mocht ik alleen komen staan ga ik daar gewoon weer in werken geen probleem,, dat ik thuis kan zijn is een luxe maar heb wel nagedacht over mijn opties hoor... ik ben een zeer zelfstandige vrouw wat dat betreft en heb altijd mijn carriere gericht op moederschap (dat ik het kan combineren) en daarnaast mocht mijn man er niet meer zijn als ie komt te overlijden daar zijn we ook heel goed voor verzekerd, dus hypotheek vrij huis plus een aantal jaren extra inkomen.

9. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    DAt is mooi geregeld dan! :D

Maar bedenk wel dat niet iedereen die luxe heeft om dat in te calculeren en dat er ook vrouwen (en of mannen) zijn die door welke omstandigheden ook met een minimum inkomen komen te zitten en dus wel wachten op de toeslagen. En ik ben van mening dat het dan niet eerlijk is om te zeggen dat het dan niet zo verstandig is om aan een kind of een tweede te denken, want dan kan het gros niet beginnen aan kinderen omdat er geen geld is voor een verzekering van 600 per maand! ;) ;)

10. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja dat ligt eraan mijn man werkt vaak 80-90 uur dus het komt niet voor niets aangewaaid natuurlijk, je moet er wel wat voor over hebben / doen. Voor niets gaat de zon op.

Misschien is 2 kinderen dan niet zo'n gek verhaal maar soms zie ik superarme mensen die BEWUST (ik heb het ook zeker over BEWUST) zwanger worden van de 4 (of zoals hier in directe kennissenkring van nummer 5 EN 6 door middel van IVF!) daar zou ik niet voor kiezen als ik mijn kinderen nu al niet goed kon verzorgen (denk aan te kleine oude kleren, vaak op straat zwerven e.d.)

Kijk mocht je zwanger worden dan maak je daar het beste van ik heb het ook puur over de geplande zwangerschappen natuurlijk al bestaat er natuurlijk zoiets als GOEDE anticonceptie (dus pil EN condoom tegelijk, lijkt me stug dat je dan zwanger word hoor)

11. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Even opnieuw.

Gas water en licht ik bedoel daar ook bij de gemeente belastingen wat ook per maand gaat en het hoogheemraadschap zit je wel rond de 200 euro.

40 Euro is aan verzekeringen daar zitten ook begravenispolise bij voorme zelf en de kids en me inboedel en wa.

Telefoon is inclusief tv en internet ziggo parket 50 euro ongeveer. Valt verden dan wel mee toch.

O ja en dan de vraag. Ja rond de 15 de van de maand ben ik vaak blut maar ik koop altijd rond de 200 euro aanboodschappen van mijn vasteloon en dan heb ik de 15 genoeg eten in de kasten, Er is altijd wel iets nog hihi. maar mochten die toeslagen wegvallen dan word het gewoon zwaar de vaste lasten zal bij de meeste wel rond de 1000 euro zitten en daar zit geen luxe bij.

Het luxe wat ik heb is vind ik zelf mijn tv parket allin die dan over moet gaan op de gewone kabel dat zou wat schelen maar voor de rest zou niet weten waar op te bezuinigen.

O ja moet ook toe geven ik heb twee leningen helaas bij de wekhamp en neckermann het afbetalen is best zwaar maar dat is het einige waar ik me schuldig aan gemaakt heb. Dom dom dom nooit meer doen en als ik er van af ben ga ik dat geld op zij leggen voor nood gevallen waaronder wasm of iets anders als het nu kapot zou gaan zou ik een tweedehandje zoeken om het te kunnen overbruggen.

En ja ik heb een kind van 10 die heeft al bijvoorbeeld voetballen schoolgeld en volgend jaar heeft hij een beugelnodig de kosten die zijn er gewoon helaas.

Ik las iemand over dan maar geen tweede kind nemen ach ja zulke mensen zullen er blijven bestaan wat hard zeg. Dus iemand die sociaal onderaanstaat mag nooit het geluk hebben van meerdere kinderen en iemand die het geluk heeft gehad op een goed inkomen of wat dan ook mag dan wel meerdere kinderen nemen.

Maar ben wel zo verstandig genoeg dat mijn kinderwens kompleet is plus ik een derde niet verstandig vind maar dat is persoonlijk.

Zo hoop voldoende te hebben toe gelicht en voor de rest elk huisje heeft zijn kruisje zo ook de mijne.

O ja en ik ben gelukkig met wat ik heb ook qua geld meer hoeft het niet te worden alleen niet minder:)

12. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    ;) Pnirmal

13. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Hier nu 2 keer gehad.. 1 keer op de 19de en nu op 20ste.
    normaal hadden we nergens recht op.. Maar manlief is helaas zijn topbaan plus salaris kwijt geraakt.. Nu een andere baan maar hij begint onder aan de ladder..

Gelukkig werk ik nog dus we hebben het niet slecht.. maar ben er nu wel achter gekomen dat niets zeker is.. Had onze toekomst toch heel anders gezien..

14. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Goed gezegt en goed verwoord.

idd met salaris de vaste lasten en de toeslagen voor het eten. Nu doe ik het sam sam het meeste met loon en soms een rekening met de toeslagen ik verspreid het per maand alles komt ook verspreid per maand je moet wel hihih.

Wia was eerst rond de 13 nu is het rond de 23ste dat komt me eerlijk gezegt beter uit en loon en toeslagen gaan gelijk de meeste rekeningen de deur uit en haal meteen me maand boodschappen.;)

Deel Deze Pagina