Voor iedereen die mijn topics heeft gevolgd.. Het huis wat we al 7 jaar in ons hoofd hebben staat eindelijk te koop. 7 jaar geleden nog voor 4 ton, maar toen hebben ze het weer van de markt gehaald. Nu zijn de bewoners helaas hun 'gezag' verloren ivm dementie. Dus het feit dat we contact hebben gehouden en gegevens hebben uitgewisseld weten ze niet meer. Ook de kaart in de brievenbus geeft geen zin gehad. Ze hebben nu namelijk een bewindvoerder en het is voor bijna 6,5 ton in de markt gezet Helaas kunnen we dit niet betalen, maar we gaan morgen wel kijken met de makelaar die ons huis heeft getaxeerd. Ze hebben namelijk gebreken zoals asbest niet benoemd en ik heb 7 jaar geleden alles opgeschreven en weet alle gebreken dus wel. Onze enige (maar kleine) kans is dat ze daardoor nog willen zakken.
Wat jammer dat de prijs niet binnen jullie budget past. Hopelijk voor jullie zijn er verder geen serieuze geïnteresseerden en is er bereidheid om te zakken in de prijs. Maar ik denk wel dat het goed is om realistisch te zijn qua verwachtingen in de huidige markt... Komt jullie budget wel een beetje in de buurt van de vraagprijs?
Ah wat jammer voor jullie! De huizenprijzen zijn zoveel hoger nu dan 7 jaar geleden. Ik snap dat je nog wilt kijken of je lager kunt bieden, hopelijk komt jullie bod in de buurt van wat er gevraagd wordt en wie weet.. dromen kan altijd!
Spannend. Veel succes. Ik zou nergens op rekenen dan kan het altijd meevallen. Bereid je voor dat ze niet veel willen zakken al zijn er gebreken. Een beetje een goede makelaar heeft daar bij het vaststellen van de verkoopprijs al rekening mee gehouden.
We gaan inderdaad nergens van uit hoor, maar wagen toch een gokje. Het prijsverschil met wat we kunnen betalen is 10 procent, dus behoorlijk. Maar volgens mij mogen ze asbest en andere gebreken niet verzwijgen.
Als ze er weet van hebben. De verkopers zijn familie zeg je. Dan kan het best zijn dat ze het niet weten wat er precies aan de hand is qua gebreken in het huis. Ze zijn verplicht te melden wat ze weten.
Het was ook niet meer bewoond toch? Zit er dan niet een ‘geen bewoners clausule’ op? Dan heeft je briefje nl niet zoveel zin, want dan gaat het zonder weet van gebreken weg. succes iig!
Dat is wel balen dat ze zoveel meer vragen. Hopelijk zijn er weinig mensen geïnteresseerd. Moet er veel aan gebeuren nog? Dat kan wel afschrikken. Wij konden het huis was we gekocht hebben ook niet betalen toen het net op de markt kwam. Althans niet als we ook wilden verbouwen en dat moest echt. Na 9 maanden stond het nog te koop en toen was de verkopende partij wel bereid om (flink) te zakken. Maar dat geluk moet je maar net hebben. Ik duim voor jullie!
Ah wat jammer dat het voor zoveel meer op de markt staat. Hopelijk willen ze zakken in prijs als je de gebreken overlegt. Succes!
Overigens vraag ik me wel af of het slim is om de gebreken op tafel te gooien. Er is bij een verkoop nl ook nog iets als een gunfactor en ik vermoed zomaar dat je je eigen glazen ingooit als jij aankomt met gebreken die zij zouden hebben. Eerlijk zou ik dan al klaar zijn met die koper. Dus ik zou daar echt heel voorzichtig mee zijn, maar ik mag hopen dat de makelaar die je meeneemt er ook zo over denkt.
En misschien hebben ze in die 7 jaar wel iets aan de asbest en gebreken laten doen. Daarbij is asbest niet altijd van invloed op de prijs. Ligt eraan waar het zit.
En ik weet sowieso niet welke regio het is en hoe de huizen hier weg gaan. Hier maakt het ondertussen niet meer uit of ze half instorten - ze gaan alsnog 10% boven de vraagprijs weg. Geregeld zelfs 25%
Jammer van de flinke stijging, maar helaas is de markt extreem veranderd in de afgelopen jaren, complete gekte… Zoals @Bloempjelief zegt, zou ik proberen in te zetten op de gunfactor, en weet niet of het opsommen van de gebreken daarbij zal helpen. De markt is nu eenmaal zo dat huizen voor krankzinnige bedragen weg gaan, ook met gebreken. Succes morgen, hopelijk lukt het jullie je droomwoning te krijgen!
Er zal wel een niet bewoners clausule opzitten? En buiten dat, wellicht zijn er wel gebreken verholpen inmiddels. Overigens is een beetje asbest hier no problem hoor. Gewoon laten verwijderen en lekker verder gaan met je verbouwing. Niemand die op basis van zulke “gebreken” problemen maakt in onze regio. Voor jou 10 anderen, niet rot bedoeld overigens. De markt is in onze regio na een dip vorig jaar weer geëxplodeerd, bod 10% onder de vraagprijs op een huis die net te koop staat wordt denk ik wel als belediging ervaren. Maar proberen kan altijd!
Ik denk dat je er wel op een nette manier naar kunt vragen. Aangeven dat je 7 jaar geleden ook al interesse had en toen begreep dat er asbest was. Of dat probleem al verholpen is of dat dit iets voor de nieuwe bewoners is om op te lossen.
Kunnen jullie dit echt niet betalen? Of kunnen jullie de benodigde hypotheek niet krijgen? Collega van mij is bijvoorbeeld tijdelijk fulltime gaan werken om de hypotheek rond te krijgen. Wetende dat hij er de komende jaren sowieso in salaris op vooruit zou gaan. Ik zou in jouw geval een afspraak maken met een hypotheekadviseur en je huidige mogelijkheden bespreken.
De gun factor hebben we niet, want degene die het gezag nu heeft, heeft het toch op de markt gezet ondanks dat ze ons briefje heeft gevonden.
Misschien met onze garage er bij wel, maar er moet zo ontzettend veel aan gebeuren, dat we dat geld ook echt direct nodig zouden hebben voor de noodzakelijke verbouwing. Misschien dat we onder voorbehoud van goed verkopen van ons huis het wel kunnen betalen. De hypotheek adviseur rekent 10 procent minder dan de woz waarde en huizen gaan natuurlijk voor veel meer weg. Zonder voorbehouden blijven we 10 procent onder de vraagprijs zitten.
De prijsstijging was wel te verwachten. Hopelijk maken jullie toch een kans aangezien het wel jullie droomhuis is. Asbest heeft overigens geen probleem te zijn en hoeft zelfs niet altijd verwijderd te worden. Dus of dit invloed op de prijs heeft is lang niet zeker.
Ik zou dan ook even heel goed bedenken of je een realistisch beeld van een verbouwbudget hebt. Mensen schrikken zich kapot als ze weten wat verbouwen tegenwoordig kost. Wij zijn net klaar en waren 2 ton verder.