Misschien een stomme vraag hoor maar heeft jou schoonfamilie überhaupt een idee hoe het in nederland gaat?
Zo te lezen woon je in de UK? Dan zijn de regels voor uitkeringen, toeslagen en subsidies anders dan in NL uiteraard, wordt er anders gekeken naar mensen die financiële hulp nodig hebben, en wordt er anders omgegaan met sollicitanten en werknemers. Iemand ontslaan is daar makkelijker dan in NL. Gelukkig heb je recht op een council huis, en kan je de eindjes voorlopig aan elkaar knopen. Misschien is het beter om even geen contact meer te hebben met die oom, zodat je je kan focussen op de bevalling en de weken erna. Blijf vooral doorgaan met zoeken naar vacatures (niemand neemt je nu aan als je op knappen staat), en ga pas na de geboorte weer solliciteren. Dan kan je beginnen zodra je je weer goed voelt. Heel veel sterkte toegewenst aan jullie beiden!
Nee, ze hebben echt geen idee. Maar uitkeringen zullen altijd slecht zijn. Onnodig en stelen (in hun ogen) Over dat council huis, we kunnen op de lijst, maar omdat oom zijn huis aanbied (1 kamer voor 3 personen) komen we heel laag uit. Ik ben bang dat, als ik pas sollicteer na de geboorte, het al te laat is Contact met oom zal wel moeten, aangezien hij zijn huis aanbied. En het ritje naar het ziekenhuis voor morgen (vraagt ie 40 pond benzine voor..Maar oke.)
Maar ook ik ben opgevoed (NL kant) onder het mom van "mensen die een uitkering hebben zijn lui en houden hun hand op terwijl de burger er voor moet werken" en nu zit ik er zelf middenin en voel me zo rot Je wordt aangestaard met blikken van "kijk nou, liever lui dan moe" al dat gejudged van mensen..
Je zou juist medelijden met dat soort mensen moeten hebben. Jouw situatie wordt echt wel een keer beter, terwijl die mensen de rest van hun leven achterlijk zullen blijven.