woningtoewijzing en accepteren ben echt boos

Discussie in 'De lounge' gestart door mama201, 13 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama201

mama201 Bekend lid

25 feb 2015
    973
    1
    16
    Afgelopen donderdag een woning aangeboden gehad ben gaan kijken en geaccepteerd moest maandag alles inleveren heb meteen gebeld of dit donderdag kon omdat ik een uitreksel halen moest en ik moest werken

Nu kon ik vanochtend snel uitreksel halen en denk ik ga het mailen bel ik om te vragen of goed aangekomen is hebben ze de woning gewoon aan iemand andere gegeven omdat ik niet gekomen ben

Me man zat naast mij en duidelijk donderdag afgesproken om 11u telefonisch

En ze blijft volhouden dat ik zei ik kom er zo aan

Ik stel voor die mensen af te bellen ik heb meer recht

Zegt ze ja dat kan niet als hun het niet in orde krijgen krijg je een telefoontje kan je alsnog accepteren

Ik neem aan dat dit dus niet gaat worden ben er echt zo boos om

Heb meteen een klacht gemaild

Zag het al helemaal zitten dichtbij school lage huur

Echt een domper

2. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
    Nouja zeg wat raar. Zou ik ook erg pissig zijn. En stel ze had echt gehoord kom er zo aan, had ze jou toch kunnen bellen waar je bleef?

3. yakima

yakima Actief lid

1 mrt 2012
    164
    0
    16
    NULL
    NULL
    Je weet toch als je op een woning reageert dat het op z'n minst handig is dat je vantevoren de benodigde papieren hebt? Zodat je ze bij toewijzing direct kan overdragen? Dit is hier zelfs een plicht en word elke keer als je op een woning reageert herhaalt.

4. yakima

yakima Actief lid

1 mrt 2012
    164
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het blijft knap lullig natuurlijk, dat wel. Maar liegt ze over wat je gezegd hebt? Heb je iets zwart op wit? Bijv. Per mail?

5. mama201

mama201 Bekend lid

25 feb 2015
    973
    1
    16

Ik had alles op orde alleen uitreksel mag niet ouder als 3 maanden zijn en staat ook niet op de website vermeld en ja ik ga niet elke 3 maanden een nieuwe halen kost ook geld

En nee ik heb haar telefonisch gesproken en dat is het enige mijn man zat ernaast omdat ik wist dat het termijn maandag was en als ze zeiden nee dat kan niet dan had ik wat moeten regelen maar omdat ze zei dat is prima ging ik er van uit dat het geen probleem was

6. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Tip voor volgende keer: als iemand je per telefoon doorgeeft dat je af mag wijken van standaard regels, meteen per mail daar bevestiging om vragen. Anders heb je geen toezegging gehad.

7. mama201

mama201 Bekend lid

25 feb 2015
    973
    1
    16
    Ja dat dacht ik ook al meteen van shi*t waarom heb ik dat niet gedaan

Hoop dat ze hem niet nemen kleine kans

Iedeale woning lage huur

Maar baal van manier waarop ze doelt er dus op jij liegt in spreek de waarheid

8. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Dat had je moeten laten bevestigen per mail. Ik had zowieso niet getwijfeld en naar het gemeentehuis gerend voor een uittreksel, maar ok.
    Daar heb je nu niets meer aan.
    Balen is het wel, maar het is jou woord tegen het hare dus je trekt aan het kortste eind.
    Stomme instanties!

Nu misschien zorgen dat je je papieren wel op orde hebt.
    dan maar elke drie maanden een nieuwe halen, als je niet direct na acceptatie naar het gemeentehuis kunt gaan.
    En bij instanties alles 3x controleren en per mail laten bevestigen, anders is het er gewoon niet.

9. growingfamily

growingfamily Actief lid

21 sep 2015
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar hoe kan het dat ze het gelijk heeft weggegeven, alleen omdat je zei ik kom eraan en je kwam niet? Je hebt 5 dagen om je papieren alles te regelen en dan pas geven ze de woning naar de volgende... Ik denk dat er is gedacht door hun, je hebt al je papieren niet op orde en komt zonder afzeggen je afspraak niet na
    Dat lijkt me de enigste normale redenering, heb zoiets nog nooit gehoord dat ze zonder bericht ze de woning naar de volgende geven

10. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Je moest toch alleen je IB60 formulier nog hebben toch?

Welk formulier is maar 30 dagen geldig??

Wel balen voor je hoor!

11. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Uittreksel klinkt meer als iets van de gemeente. Voor IB60 hoef je ook niet naar de gemeente, dat is met een simpel telefoontje zo gepiept.
    Misschien een Verklaring Omtrent Gedrag of een huwelijksakte? Geen idee hoor, naast een IB60 hoeven wij bij onze woningbouw ook niets anders te hebben.

12. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    vraag ik me ook af. bij ons hoef je alleen een IB60 formulier (= recente inkomens verklaring) in te leveren. deze kost niks.

13. mama201

mama201 Bekend lid

25 feb 2015
    973
    1
    16
    Nou ik heb gezegd ik neem hem ook via de mail geaccepteerd en ik zei is het goed als ik donderdag papieren brengen kon ik moet werken en moest dus naar de gemeente dat gaat op afspraak

En ib 60 had ik gisteren gehad in huis

Maar daar gaat het allemaal niet om

Gaat erom ik heb duidelijk afgesproken dat ik donderdag om 11u zou komen hoofdkantoor zit ook 45km van mij vandaan

Als hun nou gezegd haddenvsorry maar maandag is uiterlijkste termijn dan zou ik dat gewoon weten en als ik dan niks op orde zou hebben is het me eigenschuld

Ik heb geen telefoontje geen mail gehad

Hun zeiden we hebben gebeld paar X

14. mama201

mama201 Bekend lid

25 feb 2015
    973
    1
    16

15. mumija

mumija Niet meer actief

Jeetje wat zuur zeg.

16. Tweedeopkomst

Tweedeopkomst Niet meer actief

Wat enorm vervelend! Denk je het goed geregeld te hebben! Je verwacht na telefonisch akkoord dat het toch goed mag komen!
    Hopelijk zeggen de anderen toch af! Echt rot, je gaat je er enorm op verheugen en dan dit! Sterkte

17. missiej

missiej Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.232
    0
    36
    NULL
    NULL
    ib60 formulier kunnen wij gratis via internet aanvragen... ophalen kost inderdaad geld. wellicht dat dit ook bij jou kan? als jij papieren niet compleet hebt mogen ze je de woning ontzeggen. hoe lullig het ook is dat er nu blijkbaar een grote communicatie fout is.. je hebt niks op papier en hun zijn jou niks verschuldigt. as ze akkoord waren gegaan met donderdag zou dit al erg meegaand zijn want dit hoeven ze dus niet te doen... neemt niet weg dat het flink balen is natuurlijk.. succes en hopelijk krijg je alsnog spoedig en woning

18. MrsDiablo

MrsDiablo Fanatiek lid

16 nov 2015
    1.024
    438
    83
    Dit dus

19. mama201

mama201 Bekend lid

25 feb 2015
    973
    1
    16
    Ja ik weet dat daarom had ik ook gebeld en ze zei duidelijk dat het geen probleem was om donderdag te komen omdat de woning pas de 29 vrijlwam er was tijd en ik had dus 5 dagen om in te leceren donderdag was de uiterlijke dag

Vind niet eerlijk dat ze toezegd en achteraf beweerde ze eerst niet met mij gesproken te hebben en toen zei ze vanwel en dat ik zo zou komen

Gaat mij om principes hoe ze het zo afhandeld

20. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Da's zuur.

Deel Deze Pagina