Mierenlarven in koffiezetapparaat

Discussion in 'De lounge' started by Joycey, May 21, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Joycey

Joycey Niet meer actief

:x...

We gingen een weekendje naar een 4-sterrenhotel voor de Pinksteren, kwamen terug en vonden een koffiezetapparaat met een zooi mierenlarven inclusief mieren ervoor terug.

Mijn vraag is: is het voldoende om het senseo-apparaat te reinigen met keukenazijn en kokend water of zijn er meer handelingen nodig? De gedachte aan mier met koffie doet mij braken.

Aanvullend verhaal voor de mensen die nu heel hard 'IIIEEEUUWW' roepen en mij iets gaan verwijten:
    Het huis wordt al een tijdje geteisterd door mieren, en ik had 2 weken geleden een mengsel van kokend water, ammoniak en terpentine in het mierennest buiten gekieperd en toen bleef het twee weken miervrij. Ondertussen liepen er nog wel één a twee verdwaalde mieren op het aanrecht. Ze komen vanaf de achterdeur via een klein gaatje in de deuropening naar binnen en lopen regelrecht tegen het keukenkastje omhoog en gaan dan een beetje rondzwerven op zoek naar eten - wat ze vrijwel nooit vinden, want wij ruimen het als voorzorg op. Maar schijnbaar hebben ze nu het senseoapparaat als nieuw nest uitgekozen. :x

2. dekilene

dekilene Niet meer actief

He bah ik heb ook last van mieren in huis...
    In me senseo gelukkig niet..
    Groene dreft afwasmiddel bij de drempel van je deur doen!

3. dekilene

dekilene Niet meer actief

en evt ook op je aanrecht een paar druppels

4. Joycey

Joycey Niet meer actief

Krijg ik het senseo-apparaat schoon 'genoeg' met slechts keukenazijn en kokend water?

5. flerk

flerk Niet meer actief

Neejoh, waarom zou iemand je iets verwijten?
    Ik denk dat het vooral psychologisch werkt dat je dat ding het liefst helemaal zou willen uitkoken (dat zou ik willen) maar volgens mij is wat jij doet voldoende. Hebben ze er IN gezeten, dus waar ook het water komt voor de koffie? In dat geval ook even het apparaat een paar keer laten lopen zonder echt de koffie te drinken.

6. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ja geen idee, dat zie je hier wel eens vaker wanneer iemand een vraag stelt - ik wilde voorkomen dat de discussie 'TS POETST NIET VAAK GENOEG' op gang werd gebracht ;)

Het liefst pakte ik een vlammenwerper en blies ik het koffiezetapparaat naar een andere wereld en kocht ik een nieuwe - maar ik zit ook aan het einde van de maand, dus er moet iets constructievers te bedenken zijn :D

Ja ik weet niet of ze er ook daadwerkelijk in zijn geweest - maar ik laat de azijn wel even doorlopen inderdaad. De gedachte alleen al... Brrrr. Kan er op dit moment even niet tegen. Er zaten zo'n dertig larven in de koffiepad-houder (met tien mieren ofzo). :(

7. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    Getsie - volgens mij is azijn wel voldoende om te ontkalken, maar ik zou denk ik zelf niet eens meer koffie willen dan uit dat apparaat ... meer psychisch dan feitelijk onderbouwd waarschijnlijk ...

Ik zou met zo'n mieren overlast niet meer zelf knutselen, maar gewoon de verdelger bellen.

8. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ja het getsie-effect heeft mij ook bereikt en psychisch gezien zou ik ook geen koffie meer willen, maar laat dat nou mijn enige startmotor zijn op de vroege ochtend en mijn opkikker 's middags en aan het begin van de avond...

Zoals ik al zei: het liefst de vlammerwerper.
    Maar financieel gezien...... Die senseo's kosten 60 euro per stuk.
    En dat vind ik wel erg prijzig voor 'psychische' schade.

9. PoppetjeN

PoppetjeN Niet meer actief

Brrr niet fijn!

Maar in het boekje van ons senseo apparaat staat met dik gedrukte letters dat azijn niet goed is voor je apparaat!

10. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ah joh, er valt jou ook niets te verwijten. Mieren zijn gewoon hardnekkige vieze beestjes.

Kokend water zou goed moeten zijn denk ik, maar ik zou die Senseo echt 50x door laten lopen sowieso :p

11. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    oh menn ... de gedachte dat er misschien wel 1 larve is achtergebleven in een leiding ... moet er echt niet aan denken.

Het zou mijn gemoedsrust wel 60 euro waard zijn ;) maar dat is echt volkomen persoonlijk.

12. Mykelti

Mykelti VIP lid

Apr 3, 2010
    11,110
    3
    0
    Denk ook dat kokend water goed genoeg is. En het is smerig, maar kan me nog smeriger zaken voorstellen dan mierenlarven. Dus denk dat het snel weer goed bruikbaar is.

Overigens helpen oude stuivers super goed tegen mieren! Gebruiken we hier al een jaar of 20 en het werkt altijd. Laatst ook verhuisd en een optocht door de kamer. Gevonden waar ze naar binnen kwamen, 2 stuivers ingestopt en weg mieren.

Succes!

13. nina3

nina3 Bekend lid

Aug 27, 2010
    795
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mieren zijn wel lastig maar dat ze nu zo vies zijn ??? Lijkt me wat overdreven om er nooit meer koffie uit te drinken.

14. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    Heb al enkele keren een mier in de keukenkast gevonden bah. Doet er weinig aan. Heb nu mierendoosjesstaan en gooi kokend water en bleek in de gaten buiten meer kan ik niet doen ivm loslopende hond en konijn.

In het geval ik de in senseo vind koop ik een nieuwe.

15. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    O en heb nu oude stuivers in de kast liggen :)

16. henkie24

henkie24 Niet meer actief

ook hier last van mieren. niet in mn koffiezetapparaat maar mochten ze daarin zouden zitten gewoon een paar keer kokend water, evt sopje en klaar. het is maar een mier. geen giftige kakkerlaktarantulaschorpioen. maar wie ben ik?

17. Joycey

Joycey Niet meer actief

Er is al een bestaand mierentopic; waarin ik gisteren/eergisteren het volgende schreef:

http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/441610-wie-heeft-de-gouden-tip-tegen-mieren-huis.html

Dus ik ga toch echt zeker gifdoosjes halen! Dat is het enige dat helpt. Alle andere tips die jullie hier noemen heb ik geprobeerd en hebben overduidelijk geen/weinig effect.

18. Joycey

Joycey Niet meer actief

Oh, daar maak ik hem altijd mee schoon.

Ik heb er nooit een boekje bij gekregen en natuurazijn of keukenazijn is voor zover ik weet altijd geschikt om apparaten goed mee te reinigen - ZOLANG het maar geen schoonmaakazijn is.

Ik heb hem nu zo'n 20x door laten lopen - zeker al acht keer het reservoir bijgevuld, de waterkoker ook maar meegepakt en nogmaals mijn gifmengsel gebruikt totdat ik gifdoosjes heb kunnen kopen. Nog geen koffie durven drinken. Ik ga maar aan de oploskoffie ofzo.

Ik haat mieren :x

19. MamavanM1

MamavanM1 Fanatiek lid

Jan 23, 2013
    1,347
    0
    0
    Overijssel
    Eigenlijk is t zo vies ook weer niet, als je op tv ziet wat andere mensen allemaal eten dan moet je blij zijn met de miertjes.

Maar, even kokend water, en misschien 1 x met een beetje azijn erdoor heen. en daarna nog 5 x door laten lopen MOET genoeg zijn dacht ik! Ik heb ook wel s azijn int apparaat gegooid. ;)

20. Joycey

Joycey Niet meer actief

Hmmm, als ik alles wat ik op televisie zag als graadmeter zou moeten nemen, zou ik wensen dat ik in een long stay-kliniek zat. Maar ik begrijp wat je bedoelt :D

Share This Page