toeslagen

Discussie in 'De lounge' gestart door mora27, 20 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Onje

Onje Niet meer actief

Pfff jeetje wat een gedoe wel begrijpelijk ivm fraude maar toch.
    Ik ga maar even bellen maandag anders verander ik het rekening nummer weer naar die van hem. Mijn id moet ik namelijk verlengen en dat lukt mij pas donderdag. Neem aan dat ze met een rijbewijs geen genoegen nemen

2. Emo

Emo Fanatiek lid

6 nov 2013
    1.855
    1
    36
    Vrouw
    Moeder
    Zwangerschapspagina
    Hier ook ING en ook niets, normaal elke maand op de 20'ste. Geen wijzigingen ofzo gedaan. Ze lopen gewoon achter. Zal vast volgende week binnen komen.

3. Cream86

Cream86 Bekend lid

12 feb 2014
    864
    0
    0
    Grunn
    Hmm... als ik bij de ING zou zitten zou ik toch even bellen maandag of op toeslagen.nl kijken. Er was een storing bij de tussenbank Equens. De belastingdienst zit bij de ING, dus dan heb je volgens mij niks met de tussenbank te maken als jij ook bij ING zit, omdat het allemaal intern blijft.

4. Emo

Emo Fanatiek lid

6 nov 2013
    1.855
    1
    36
    Vrouw
    Moeder
    Zwangerschapspagina
    Ik wacht het gewoon af en anders bel ik inderdaad ergens volgende week wel eventjes naar ze. Komt wel goed.

5. Butterfly30

Butterfly30 Actief lid

29 nov 2011
    247
    0
    0
    Emmen

Als de toeslagen op de naam van je man staan moeten ze zijn kopie van zijn id hebben, waar je bsn geboortedatum en naam op staan. Het handigste is om die rekening zo snel mogelijk en/of te maken maandag. Ik weet niet hoe ze werken, maar misschien dat je dan alsnog een brief krijgt dat je man moet bewijzen dat zijn oude rekeningnummer ook van hem is.

6. KiDoNe

KiDoNe Actief lid

30 dec 2012
    322
    0
    16
    Twente
    Ben al vanaf december aan het kloten met de belastingdienst, wordt er niet goed van. Papieren opgestuurd, belastingdienst is papieren kwijt. Op nieuw opgestuurd, maar omdat hun het te lang hebben laten liggen is het ouder dan 2 maanden geworden, dus weer afgekeurd. Nu moet het weer opnieuw opgestuurd worden. Al vanaf december geen huurtoeslag en kgb gekregen. De 1 zegt we hebben het binnen en wordt verwerkt, bel je een paar dagen later weer zegt de ander nee mevrouw we hebben geen papieren ontvangen. Dan zegt de ander weer mevrouw het is afgekeurd omdat het ouder is dan 2 maand en de de andere die ik aan de lijn heb die zegt mee mevrouw het is niet leesbaar. Ja wat willen jullie nu!!! Vertel me duidelijk wat het probleem is anders blijf ik brieven versturen terwijl ik niet weet waar het probleem ligt. Nu hopen dat het wel goed komt. Maar ja er staat 10 werkdagen voor het controleren en dan nog eens 10 werkdagen voor het uitbetaald wordt.

7. Avsuma

Avsuma Niet meer actief

Hier precies hetzelfde, maar dan sinds november ;)
    Het beste kun je langs gaan bij een belastingkantoor en de papieren persoonlijk afgeven.

8. Emo

Emo Fanatiek lid

6 nov 2013
    1.855
    1
    36
    Vrouw
    Moeder
    Zwangerschapspagina

Als dit zo is, kun je het dan alsnog terug wijzigen? Of is het nu verplicht gesteld dat alles op 1 rekeningnr komt. Want ik en mijn partner hebben inderdaad 1 gezamenlijke rekening waar de zorgtoeslag op wordt gestort en een rekeningnr met alleen mijn naam erop (en tevens ik als aanvrager) waar we de Kbs en Kgb op laten storten.

Nu zag ik via toeslagen.nl dat ze mn rekeningnr hebben veranderd naar ons gezamenlijke rekeninnr. Is wel apart nadat we beiden vorige week nog ieder een brief kregen met daarin vermeld dat het rekeningnr op naam klopt, en er niets gewijzigd wordt.

Mag je nu als toeslagpartner nu wel of niet meer een aparte rekening (met jouw naam erop) doorgeven voor een toeslag?

Nou ja, het is niet zo'n big deal het is binnen, maar volgens mij snap ik het nog altijd niet zo goed ;)

9. Cream86

Cream86 Bekend lid

12 feb 2014
    864
    0
    0
    Grunn
    Alle toeslagen moeten inderdaad op 1 rekening gestort worden, helaas...

10. Loeki82

Loeki82 Fanatiek lid

9 apr 2012
    1.410
    839
    113
    Vrouw
    Niet best dit.

Ik had jn jouw geval een klacht ingediend (kan ook telefonisch) en aangeven dat als het niet binnen een redelijke termijn is opgelost je de ombudsman (houdt de overheid niet van) gaat inschakelen.

11. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Voor het gemak zou ik kiezen voor een rekeningnummer die op jou staat en dat je het dan zelf overmaakt naar de goede rekening. Als naam en nummer niet overheen komt kan dit zeker problemen opleveren ook al zijn jullie toeslagpartners. Het is voor hun blijkbaar om fraude tegen te gaan dat naam en rekening moet kloppen zodat de geen die geld hoort te krijgen dit ook daadwerkelijk krijgt.

12. Emo

Emo Fanatiek lid

6 nov 2013
    1.855
    1
    36
    Vrouw
    Moeder
    Zwangerschapspagina
    Ok bedankt. Op beide rekeningnummers staat mn naam bij dat is het 'm juist. Alleen op de gezamenlijke daar wordt ook de naam van partner bij vermeld. Ach, denk dat we het dan zo houden als dit voor hun makkelijker is. Denk dat ze liever niet meer willen dat verschillende toeslagen op 2 verschillende rekeningnummers worden gestort al staan ze beiden op je naam.

Ik begin het door te krijgen, geloof ik. :p

13. ikbenderweer

ikbenderweer Actief lid

4 apr 2013
    172
    0
    0
    NULL
    NULL

En er zijn ook mensen die alsnog zwanger worden, ondanks dat ze voorzorgsmaatregelen nemen.. (zelf 2x meegemaakt)

Maar ben het wel met je eens hoor, dat als je chronisch te kort komt en leeft van dit soort toeslagen, je wel 2x na kunt denken of dit wel het moment is om....

14. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    zijn er mensen die de toeslagen nog niet hebben ontvangen? ik heb de kgb nog niet ontvangen

15. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Ik zou erven bellen bij ons werd de huurtoeslag niet gestort en wat blijkt se maken er weer een groot potje van daar pff

16. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    ik had dus gebeld en ze hebben het overgemaakt op mijn oude rekening. Ik gebruik die maar weinig maar heb die nog wel... maar goed weten we dat ook weer

17. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Denk we gaan weer ff verder... :)
    Iemand al wat gehad??

18. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    nope hier niks abn

19. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.582
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    haha het wachten is weer begonnen...

20. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Hier is het betaald, maar nog het oude bedrag. Weet iemand hoelang het duurt voordat wijzigingen worden doorgevoerd?

Deel Deze Pagina