toeslagen

Discussie in 'De lounge' gestart door mora27, 20 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wondertjenr3

wondertjenr3 Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    Waar lees je dit? Want kan nergens iets van commentaar van Rabobank vinden

2. LiveLaughLove

LiveLaughLove Niet meer actief

Das een hoop geld idd! Hier krijgen we maar 40 euro kgb en geen zorgtoeslag etc en wij zitten echt niet hoog in de boom qua inkomsten. Ook wij moeten elke maand puzzelen

3. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Loon wordt wel gestort , uitbetalingen van UWV ook .
    UWV geeft aan dat hun betalingen gewoon door gaan ?
    De vrouw aan de tel zei dat het er vandaag op moet staan en de toeslagen ook ? Apart

4. tuc

tuc Niet meer actief

Sorry dames er moet mij iets van het hart....

ten eerste vind het ontzettend vervelend dat het zo lullig gaat bij al die banken...en het is volgens mij niet de eerste keer?

Maar ik lees bij sommigen echt geen cent meer te hebben en wel bezig zij of zwanger zijn...nu vraag ik mij echt af of jullie denken dat jet goed blijft gaan zo. Een aantal toeslagen wil men af gaan bouwen..wat ik ook oprecht vervelend vind, want ik weet heel goed dat veel mensen niks kunnen doen aan de k*t situatie waar ze inzitten, maar ik denk dat het bij sommigen ook een kwestie van verkeerde keuzes maken is.

5. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Alles word ook gewoon afgehouden.. maar de belasting kunnen ze niet storten? Het is gewoon rente trekken.. van miljoenen mensen.

6. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Ik heb trouwens wel nog geld maar ik moet rekeningen betalen en ik kom wel in de problemen op deze manier.

7. tuc

tuc Niet meer actief

Dat is idd belachelijk

8. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    wij weten dat deze maand kut is en volgende maand maar voor de rest niet....
    als je dit iedere maand hebt snap ik jouw.

9. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Dat is zeker belachelijk! Ik heb een vriendin die nu dus gewoon moet zien hoe ze het weekend door komt omdat ze geen geld meer heeft. Omdat zij dus inderdaad één van de vele is, die van toeslag tot toeslag leeft.

10. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    ik heb naar de rabobank gebeld

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Nou heb ook maar even gekeken, krijg alleen kot trouwens, maar zit gelukkig er nog niet om verlegen. Staat er dus nog niet op, salaris van ml wel net gestort trouwens.

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Ja, ben ik wel een beetje met je eens eigenlijk. Het zou mij bovendien vreselijk lijken zo afhankelijk te moeten zijn.

13. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    ik heb net even asnbank ( van SNS dus) gebeld :) die gaven aan dat de storing voorbij is en het vandaag op je rekening moet staan , en dat bedragen die vandaag gestort moeten worden ( dus niet de toeslagen) gewoon verwerkt worden.

laten we t hopen want mn gastouder zit ook op haar geld van januari te wachten :( arme vrouw

14. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Vind ik niet belachelijk ! Wij hebben ook echt niks meer . Loon moet vandaag ook komen . Wij houden nooit wat over van ons loon gaat altijd helemaal op .

15. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Ken het :(. Wij hebben 80 euro per week om van te leven en krijg 52 euro kgb. Zorgtoeslag niks. Heb dan ook nog schuld ivm terug betalen kinderopvangtoeslagen 2010 a 50 euro per maand. Houdt dus niks over.

16. LiveLaughLove

Het is erg vervelend voor degene die het echt hard nodig zijn, maar ik denk dat er in sommige gevallen echt wel wat aan te doen is. ( niet iedereen uiteraard dit is niet aanvallend bedoeld) maar een voorbeeld Collega van mijn man die zitten ook mega krap leven van toeslag naar toeslag maar hebben wel beide de nieuwste telefoons met een abbo van over de 60 en over de 30 euro. Dan krap ik mezelf eens achter de oren en denk snappen ze het nu echt niet?? Wij hebben beide een simyo pakket van 7 euro in de maand en een goedkoper toestel...

17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Ook geen 10 of 20 euro die je apart kunt zetten voor voor een noodsituatie?

18. Sparky

Sparky Niet meer actief

Als het chronisch zo is begrijp ik jou, maar wellicht hebben sommige afgelopen maand een flinke tegenslag gehad waardoor ze het nu echt heel hard nodig hebben? Ook is niet elke zwangerschap gepland natuurlijk.

19. LiveLaughLove

Ik probeer voor ons 5en boodschappen te doen voor 75 per week. Kinderbijslag komt op aparte rekening en daar doe ik alle kleren shoppen voor voor de kids. Dan heb ik nog 150 euro leefgeld voor de rest van de maand voor cadeautjes etc.

20. tuc

tuc Niet meer actief

Fijn dat je mijn bericht snapt..want idd iedereen kan 1,2,3 maandem een tegenvaller hebben...bij ons werd de zwemles van dochter voor een half jaar tegelijk afgeschreven toen de auto kapot ging (1500 euro:$) dus ik begrijp echt dat dit soort dingem gebeuren en zeker dat je dan in de puin zit als je geen buffer hebt.

Maar ik weet (ook in mn omgeving) dat er dus gezinnen zijn waar het wel altijd zo gaat en daar blijven ook maar kindjes bijkomen...ik heb er nu 1 van 5 dus weet hoe ouder ze worden des te meer kosten je krijgt. Ik ben mij echt lamgeschrokken van wat bv ballet en zwemles kost. Nu is ballet een luxe ding, dat snap ik echt wel, maar zwemles in mijn ogen niet. En er is bv zoiets als het jeugdsportfonds waar ouders dan recht op hebben. Maar wie weet hoelang zulke dingen kunnen blijven bestaan, en het kindgebondenbudget bv. Ik zou er niet van staan te kijken als dat weer verdwijnt.

Deel Deze Pagina