Pff ik moet voor 2016 inkomen invullen nog maar ben net in november begonnen als invalkracht, hoe moet ik dat nou schatten voor 2016? Contract is ook tot mei
lastig inderdaad.. ik zou alleen wel iets hoger invullen dan je verwacht.. indien je niet afhankelijk bent van de toeslagen. Dat scheelt weer terug betalen straks.
Wij krijgen zowiezo geen huur en zorgtoeslag meer omdat we al van jaren terug betalen door weer teveel ontvangen door mij (werken,stoppen, werken etc) We krijgen nu dus alleen kgb.ik moet het dus voor dat schatting maken. Ze hebben zelf een schatting gemaakt van 4000 euro voor heel 2016 wat niet klopt. Werk ongeveer 3 dagen en zou misschien per maand net geen 1000 euro verdienen.. Trouwens als mijn contract niet verlengd wordt en ik ww ga krijgen.. Moet ik dat ook meetellen?
ja, ww tel je ook mee.. Het gaat om je verzamelinkomen. Dus stel dat jij maandelijks 1000 euro bruto verdient dan zou je bruto jaarloon 12000 euro zijn. Daar gaan dan je heffingskortingen vanaf (+ evt dingen als rente van koophuis) en daar komt je verzamelinkomen uit. Vb het kan zijn dat je 42000 per jaar verdient maar je verzamelinkomen (door heffingskortingen en een eigen huis) maar slechts 3000 is. Lastig verhaal he?
Ohh jij hebt er verstand van! Wij vonden het zo vreemd dat het bruto verzamelinkomen van vorig jaar 8000 lager was volgens de BD dan dat mijn man verdient heeft... Maar dat kan dus wel degelijk kloppen? Daardoor kregen wij ineens veel kgb terug. Snap er niks van haha ook de bd kon het mij niet duidelijk uitleggen
Wowhet is idd lastig zeg. En ze vragen ook toetsinginkomen van partner etc, heel gedoe zeg. Ik ben echt bang om fout in te vullen en weer terug te betalen..
Heb je eigen huis of huur je? Als je een eigen huis hebt en je wilt zeker weten niet hoeven terugbetalen kun je ook gewoon jullie beider bruto inkomen opgeven.
Oh enne vergeet bij bruto jaarloon niet je vakantiegeld/eindejaarsuitkering/bonus mee te rekenen. Dus niet 12x je brutomaandloon, maar 13/14 keer.
Wanneer ze heeft ze alle wijzigingen doorgegeven? Zodra de bd een wijziging heeft ontvangen duurt het zo'n 6-8 weken voordat het is verwerkt.