Toeslagen

Discussie in 'De lounge' gestart door Chels89, 29 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chels89

Chels89 Bekend lid

22 apr 2014
    799
    128
    43
    Iemand verstand van toeslagen?
    Januari tot en met november toeslagpartner en nergens recht op, voor december geen toeslagpartner en volgens proefberekening recht op een klein beetje van alles.
    Dacht altijd dat je toeslag partner bent voor een geheel jaar dus dan zou je vanaf januari pas ergens recht op hebben? Klopt dat?

2. Lesliefje

Lesliefje Bekend lid

3 nov 2015
    933
    585
    93
    Er zitten een heleboel haken en ogen aan dat toeslagpartner zijn. Op het moment dat een van beide verhuisd naar een ander adres en er is geen sprake van een samenlevingscontract of huwelijk ed. Dan ben je vanaf in jouw geval december geen toeslagpartner meer.
    Dit geldt alleen als de verhuizing is doorgegeven bij de gemeente. Omdat je dus toch toeslagen ontvangt neem ik aan dat dit zo is gebeurd.
    Op de site van de belastingdienst hebben ze het ook duidelijk uitgelegd wanneer je gezien wordt als toeslagpartners

3. Chels89

Chels89 Bekend lid

22 apr 2014
    799
    128
    43
    Ja ik heb voor december geen toeslag partner meer maar heb nog niets aangevraagd qua toeslagen. Bang om wat te krijgen voor december en het achteraf terug te moeten betalen omdat inkomen van beide misschien voor het gehele jaar geldt.

4. Milafay

Milafay Actief lid

6 feb 2014
    120
    32
    28
    de toeslag die je in december ontvangt is voor januari

5. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Dan zet je het toch gewoon opzij... als je dan moet terugbetalen is er geen man over boord.

6. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    Nee, je kan wel voor het gehele jaar nog gezamenlijk belastingaangifte doen. Maar toeslagen kan je aanvragen vanaf het moment dat je niet meer toeslagpartners bent.
    Ik heb vorig jaar 1 dec de sleutel gekregen van m'n eigen huis, na scheiding. Ik stond vanaf 1 dec ingeschreven op mijn nieuwe adres en had dus vanaf dat moment geen toeslagpartner meer. Ik heb alle toeslagen aangevraagd vanaf 1dec. In jan en feb heb ik alle toeslagen achteraf nog ontvangen over december.

7. Minigirl

Minigirl Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.036
    12
    38
    Vrouw
    lawyer
    Den Haag
    Ervan uitgaande dat jullie niet getrouwd zijn en waren, vanaf 1e van de maand na verhuizing zijn jullie dan geen toeslagpartners meer. Ik ben fiscalist.

8. woez

woez Fanatiek lid

19 sep 2009
    1.129
    205
    63
    Stuur mij maar een pb. Heb er 6.5 jaar gewerkt dus denk dat ik er aardig wat verstand van heb :)

9. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Ik zou de toeslag wel vanaf december aanvragen maar meteen voor 2018 zelf op €0,- zetten. Als je dan over 2018 toch ergens recht op hebt krijg je dat automatisch nadat je aangifte inkomstenbelasting over 2018 goed is gekeurd en helemaal is verwerkt.

Deel Deze Pagina