Toeslagenaffaire belastingdienst

Discussie in 'De lounge' gestart door xSNDY19x, 31 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Vandaag is wederom mijn kot onterecht met terugwerkende kracht per 01-04-21 stopgezet.

Ik zit inmiddels al weer uren te huilen en maak me weer klaar voor die elle lange strijdt.

2. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Wat een ellende. :cry:

3. Neilia

Neilia Niet meer actief

wat vreselijk :(

4. Lils

Lils Bekend lid

11 sep 2017
    614
    648
    93
    Vrouw
    Wauw, dat meen je niet! Wat erg!!:cry:

5. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Ja helaas wel. Ik heb ze gelijk gebeld, die jongen gaf me gelijk maarja regeltjes. Hij heeft alles doorgezet naar de backoffice, deze gaat me binnen 5 werkdagen terug bellen (weer 5 dagen in de stress en onzekerheid)

Ik heb inmiddels toch maar op voorhand een advocaat gemaild welke gedupeerden bij staat.

Echt om te janken dit :(

6. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Wat verschrikkelijk... Heel veel sterkte!

7. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.381
    21.758
    113
    Verschrikkelijk @Vaasje :cry: Ze blijven maar doorgaan met het getreiter... Veel sterkte voor jullie. :(

8. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.823
    113
    Oh het is zo erg voor de gedupeerden en voor al die mensen die er nog mee zitten. Grof schandalig hoe ze met jullie zijn omgegaan en nog omgaan. Vreselijk.
    Heel veel sterkte!

9. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Wat ik raar vind is dat bij steekproeven, waarbij gegevens moeten worden ingeleverd ter controle, de kot op voorhand wordt stopgezet. Prima om te controleren of iemand ergens recht op heeft, maar zet kot pas stop als uit in te leveren stukken blijkt dat iemand echt geen recht heeft. Voor het zelfde geld is er niets aan de hand en dan moeten mensen maandenlang de kinderopvang volledig zelf betalen, wat natuurlijk niet te doen is

LizMe, Lexie74, jannanas en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Ik had denk ik gedreigd met inschakelen van de media. Ze zijn echt van de pot gerukt.

citroenrasp vindt dit leuk.
  11. Loeki82

Loeki82 Fanatiek lid

9 apr 2012
    1.410
    839
    113
    Vrouw
    Ach jeetje, wat vervelend. Ik had een keer gedoe met de zorgtoeslag en door tussenkomst van de Nationale Ombudsman werd het vrij vlot opgelost. Volgens mij hebben ze ook een Stella team. Dat is voor schuldhulpverleners, maar ik zou ze gewoon mailen of je advocaat contact met ze laten opnemen; https://www.nvvk.nl/page/1439/2019/11/20/Stellateam-Belastingdienst-helpt-bij-urgente-problemen

Sterkte!

Vaasje vindt dit leuk.
  12. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Dat doet ze vrij weinig helaas (zie de mensen van de affaire verder maar)

Heb inmiddels wel contact met Renske Leijten (echt deze vrouw moet een onderscheiding krijgen voor alles wat ze voor de gedupeerden gedaan heeft en nog steeds doet)

Ayla7000, Syane, Madelie en 3 anderen vinden dit leuk.
  13. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.823
    113
    Eens! En ook Pieter Omtzigt!

citroenrasp, Ayla7000 en Vaasje vinden dit leuk.
  14. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.716
    113
    Dat hebben wij dus gehad. Ook geen enkele andere toelichting dan "volstrekt willekeurige steekproef". Ging voor ons gelukkig maar om ruim 2 maanden die we goed uit eigen spaargeld konden opvangen, en de gastouder wilde ons ook tegemoet komen, maar het slaat inderdaad helemaal nergens op.

15. Novi

Novi Niet meer actief

Maar kinderen en werk kun je toch aantonen?

16. Lils

Lils Bekend lid

11 sep 2017
    614
    648
    93
    Vrouw
    Ik hoop echt dat het snel wordt opgelost!! Verschrikkelijk dat je nu weer zo benadeeld wordt.

17. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Klopt. Maar ervaring wijst toch anders helaas.

Hier ging het fout omdat de gastouder door gaf dat ik die uren niet heb afgenomen terwijl ik ze dus wel had afgenomen.

Ik heb de bewijzen niet 1x maar 6x verstuurd waaronder twee keer aangetekend. Brieven kwamen niet aan, en aangetekende zijn ze kwijt geraakt.
    Uiteindelijk trek je gewoon aan het kortste eind.
    Persoonlijke betaal regeling willen treffen maar afgewezen.

Nee mijn vertrouwen in de belastingdienst is echt onder het nulpunt gekomen.

En na vandaag al helemaal.

18. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.955
    15.001
    113
    Weet je wat nog veel erger is er waren al geluiden VOOR introductie dat dit een gevaarlijk systeem was voor belastingplichtigen puur door de hoogte van de bedragen en de systematiek.

Zat zelf bij de toeslagen toen ze geintroduceerd werden, ik heb niet voor niks mn ontslag ingediend en met mij vele anderen. We MOESTEN van de HUBA (hulp bij aangifte) naar de Toeslagen. Als je de HUBA en IB balie kende wist je dat dit gewoon een drama ging worden, mja roepende in de woestijn...

Op zich is de fiscus een goede werkgever en genoeg mensen die echt hun stinkende best doen voor belastingplichtigen, maar de hierarchie...omg...

Kom Omtzigt en aanhang met liefde helpen, mn baas wil me vast wel uitlenen daarvoor. Denk menig van mijn mede oud-collega's die met liefde die bezem er doorheen jagen en meehelpen strijden voor de rechten van de belastingplichtigen. Dat hebben we jarenlang bij de Huba gedaan en getracht te bereiken al voordat de Toeslagen daadwerkelijk van start gingen / nog in beginfase zat.

Syane vindt dit leuk.
  19. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.955
    15.001
    113
    Balie afspraak of verzoek tot hoorgesprek al geprobeerd? Zo heb ik met veel belastingplichtigen met een wat bijzondere bedrijfsconstructie of vraag zaten gezeten. Loste veel shit op voordat het echt een probleem werd.

20. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Nee ik wist destijds niet eens dat dat kon.

Inmiddels wel maar wil ze eerst de kans geven om het op te lossen en doen ze dat niet neemt de advocaat ook deze mee in zijn zaak.
    Ik heb er de kracht en puf niet meer voor om het allemaal zelf te doen :oops:

Deel Deze Pagina