Stel ik me nu aan?

Discussie in 'De lounge' gestart door goblins, 21 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Tja, eerst even een uitleg.

ik heb een moestuin. Ik heb leuke contacten op de tuin, waaronder een man van een jaar of 30.
    We spreken elkaar regelmatig op de tuin.
    Nu ben ik dus in juni erachter gekomen dat ik zwanger was dus kon ik niet al te zwaar werk doen op de tuin. Ik heb het wel gered, maar ik had eind augustus met hem afgesproken dat hij mijn tuin zou spitten. Ik kan niet spitten met een zwangere buik, en hij wilde dit wel doen.
    Hij heeft mijn speciale spitschop geleend, zodat hij die ook voor zijn eigen tuin kon gebruiken.
    We hebben een klei-tuin, dus gespit moet er worden, en alle brokken moeten kapot vriezen.
    Hij zou dit regelen voor 1 jan.

Nu ben ik vandaag langs de tuin gereden, en wat blijkt, er is nog geen schop de grond in gegaan, met als gevolg dat mijn tuin nu ook onder het onkruid zit....

Ik ben over het algemeen helemaal niet moeilijk, spullen die ik op FB zet in de weggeefhoek en hij reageert als eerste, krijgt hij die spullen etc.
    Om vervolgens dus dit als dank te krijgen.

Nu wil ik hem hier mee wel confronteren, maar ik kan nogal een tactloos rund zijn en zoals ik me nu voel, zal ik super-tactloos over komen.

En ik heb dus het gevoel dat ik me aanstel als ik er over begin, want het is natuurlijk supertof dat hij mijn tuin zou willen spitten, het betreft toch een 100m2.

Wat vinden jullie en kunnen jullie mij tips geven om wat minder tactloos over te komen.

2. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Is zijn tuin wel al gedaan dan?

3. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Ja, die is al sinds eind oktober gereed...

4. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    Ik zou gewoon aan hem vragen of het al gelukt is jouw tuin te doen.. Dus net doen alsof je niet gezien hebt dat hij het nog niet gedaan heeft... Hij zal dan vanzelf wel aangeven dat hij het niet gedaan heeft en de reden.

5. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Dan zou ik er echt wel iets van zeggen. Zelf had ik het dan wel al eerder aangehaald als zijn eigen tuin wel van van eind oktober gedaan is.

Zou wel iets voor mij zijn om dan nu te zeggen van goh toch redelijk serieus dan wat je aan je rug hebt. Ook niet echt tactvol (stel dat hij nu echt iets aan zijn rug had, weet niet hoe goed jij hem kent/verder contact hebt) dus op dat gebied zou ik het niet zo weten.

6. Pepper92

Pepper92 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.028
    457
    83
    Vrouw
    Groningen
    Misschien kun je eerst even aan hem vragen of hij het niet misschien vergeten is, aangezien de afspraak al in augustus gemaakt is?

7. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Hij zal moeten toegeven dat hij het nog niet gedaan heeft maar denk wel dat hij eerder met een smoes aankomt dan de echte reden (vaak zoiets van ik beloof wel wat maar ben het toch niet echt van plan tot ik klem gezet word)

8. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Hij zal het niet vergeten zijn aangezien hij een spitschop heeft geleend van TS.

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik zou vragen of het niet gelukt is en dat je anders graag je spitschop terug wil hebben, zodat je die aan iemand anders kan geven die het dan voor je kan doen.
    Als hij het alsnog wil doen, fijn. Geeft hij hem terug; dan weet je waar je staat en is het dus klaar met dit contact.

10. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Ik zou ook doen of mijn neus bloed en eerst eens vragen of hij al aan jouw tuin toegekomen is.
    Je weet genoeg aan de hand van zijn reactie.

11. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Ik zou vragen dat je man contact opneemt met hem. Kwestie dat de man geen kilo's hormonen-boosheid over zich heen krijgt ;).

Je weet immers zelf toch al dat het niet gebeurd is. Ik zou je man er dus wel achter het waarom laten vragen en de spitschop terugvragen.

Daarnaast weet je nu dus waarschijnlijk wel wat je aan die man hebt.
    Ik zou er toch een tijdje klaar mee zijn.
    Als je iets belooft, doe het dan of zeg op zijn minst dat je 't niet kan.

12. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0

Misschien heeft ie er wel een goede reden voor dat et nog niet is gebeurd. Mijns inziens kun je dan beter op een neutrale manier vragen hoe het ervoor staat in plaats van er meteen bovenop te klappen en er maar vanuit te gaan dat ie et expres vergeten is.

Afhankelijk van wat zijn antwoord is kan TS altijd nog haar spitschop terugvragen en iemand anders vagen haar tuin te doen

13. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik zou vragen of het nog gelukt is en of je je schop terug mag.

Deel Deze Pagina