Toestanden in de wereld. Angst. Niet los kunnen laten.

Discussie in 'De lounge' gestart door samarinde01, 10 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    Ja dit klopt wel! We gaan het aquarius tijdperk in ( was het volgens mij). Veel mensen worden bewust. Geld gaat een minder belangrijke rol spelen. Het is allemaal al gaande. Alleen het verschuift heel langzaam.

2. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Dit

3. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    #43 samarinde01, 10 sep 2015
    Laatst bewerkt: 10 sep 2015
    Goh, ik schrik me rot. Ik kom net uit mijn werk en ik zie al jullie berichten. :cool: Her en der herkenning mooie woorden, maar ook tegenberichten die heel verhelderend zijn.
    Ik ga ze allemaal doorlezen, maar straks maar eerst een nachtje slaap. Wordt vervolgd
    ..

.. Edit :) kon het niet laten.

Grappig, jullie meningen gaan echt alle kanten op. Over irreëel tot reële angst. Mensen met een vluchtplan en mensen die alles naast zich neer kunnen leggen.

Ik weet dat het stom is om je er zo door te laten raken, je schiet er inderdaad niks mee op. Maar toch vraag ik me af of ik nu niet alvast iets moet doen. Voor ons gezin. En wat dan? Daar gaat mijn hoofd weer.. :)

4. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Mijn man vraagt of jullie dubbelgangers zijn. :p Ik heb gelukkig ook zo'n man. Dat helpt idd.

Ik heb volgende week een dagje sauna gepland. Hopelijk helpt dat ook. Pfff..

5. tjiptjap

tjiptjap Bekend lid

24 okt 2014
    950
    0
    0
    Je hebt er zo'n mooie Engelse quote over.

If you ever start taking things to seriously, just remember we are talking monkeys on an organic spaceship flying through the universe. ;)

6. Sluffie

Sluffie Lid

22 mei 2015
    93
    0
    6
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Oh heerlijk! Ik wou dat ik altijd zo optimistisch en met een beetje meer humor naar de wereld kon kijken:). Ik ga deze iig onthouden;)

7. tjiptjap

tjiptjap Bekend lid

24 okt 2014
    950
    0
    0
    Nou, het lukt mij ook niet altijd hoor. Van de week hoorde ik door de straat Allahu akbar (ik weet wat het betekent en dat het niets hoeft te betekenen), daar was ik toch van geschrokken, voor je het weet loopt er een godsdienstwaanzinnige door de straat. De dag erna hoorde ik het weer, dus ik al mijn moed bij elkaar rapen om te kijken wat er aan de hand was. Blijken de buurjongens filmpjes ofzo te kijken met het raam open ;).

8. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Tja, deels herkenbaar. Ellende was er altijd wel, maar door social media komt het nu zo dichtbij. Deels is dit natuurlijk ook wel goed- zo worden enigzins gedwongen om uit ons veilige coconnetje te komen en mee te leven met de rest van de wereld. Aan de andere kant zijn er grote indivudele verschillen in hoeverre mensen het zich aantrekken en moet je natuurlijk er wel zorg voor dragen dat het niet gaat overheersen.

Wat mij soms helpt is me bewust af te leiden met iets heel positiefs. Er zijn ook veel goede en mooie dingen in de wereld. De vreselijke dingen zijn zo emotioneel dat ze in onze hersens overheersen (emotioneel beladen onderwerpen onthoud je beter en kun je je makkelijker herinneren), maar we moeten zorg dragen dat ook de mooie dingen een plekje krijgen. Zoals sommige mensen zich nu inzetten voor vluchtelingen in Syrie bijvoorbeeld of andere voorbeelden van hoe mensen elkaar (vreemden) helpen en iets voor elkaar willen betekenen. Het helpt mij ook om zelfs iets concreetsen positiefs te doen voor anderen. Wellicht heb je ook iets aan vrijwillgerswerk om dit gevoel te lijf te gaan? Immers, een goed begin begint bij jezelf ;).

En tenslotte: over tig miljardjaar ontploft de zon en is het bye bye aarde. In the end zijn we allemaal maar onbelangrijke miertjes, die doodgaan en vergeten worden. Als die gedachte je niet kan opbeuren weet ik het ook niet meer :p.

9. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Die hang ik op mijn koelkast! :D Echt!

En.. humty dumpty: goede post!

Dames, bedankt voor het helpen relativeren!

10. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Stop met het kijken naar nieuws, kranten, Facebook etc. Als je er niet tegen kunt, teveel piekert, stop er dan mee.

Vergeet niet hoe gekleurd de berichtgevingen ook zijn en vergeet niet dat je nu zo veel meer berichten tot je krijgt dan ooit tevoren.

Je hoeft er niet naar te kijken en je kunt je meer focussen op positieve berichten.

Doe wat voor jou het beste is :)

11. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Ik sluit me bij het laatste bericht aan. De media heeft hier een grote negatieve bijdrage aan. Ik denk dat een groot deel van wat de media laat zien gekleurd is en laten we eerlijk zijn, als er geen ellende is, is er ook geen nieuws. Het leed wordt graag aangedikt.

12. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    ik herken de angsten ook! Soms in mijn bed lig ik er over te piekeren in welke wereld mijn meisje groot gaat worden.
    Als ik om mij heen kijk hoe mensen met elkaar omgaan slaat de angst mij om het hart.

en natuurlijk is dat er altijd al geweest, maar dat maakt het niet minder erg.

Ik ben ook gelovig, dat geeft mij rust, maar bepaald ook hoe ik de wereld en de toekomst zie.

13. Manque

Manque Niet meer actief

Deel Deze Pagina