toestemmingsformulier id kaart aanvragen

Discussie in 'De lounge' gestart door mavi derya, 16 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Voor diegene die aangeven dat een rijbewijs in Nederland voldoende zou zijn, je hebt een toonplicht geen draagplicht in Nederland en dat betreft een id-kaart of paspoort. Belastingdienst, werkgever, uitkeringsinstantie etc mogen enkel iets voor je doen met id-kaart of paspoort je mag je daar wettelijk gezien niet eens legitimeren met een rijbewijs. ;)
    @ts bij ons moet het een kopie paspoort/id-kaart zijn. Rijbewijs mag hier niet.

2. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Werkgever is alleen bij in dienst treding. Ze moeten dan kunnen vaststellen wat je nationaliteit en evt. verblijfstatus is wat niet kan met een rijbewijs. Maar ik werk al bijna 10 jaar bij mijn huidige werkgever, dus sindsdien niet nodig gehad.

3. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Ik heb gebeld met de gemeente. Een kopie rijbewijs is prima. Wel nog steeds raar van de verschillen..

Mijn ex wil zijn gezag niet intrekken. Ik heb aan een advocaat gevraagd of ik hem kan dwingen maar ze zegt dat er dan echt zwaar wegende reden moeten zijn.. alleen geen contact is niet genoeg. En een advocaat+ rechtzaak kost weer een paar 1000 euro...

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Belachelijk eigenlijk, eigenlijk heb je helemaal niets aan hem (en je kind ook niet), hij zal ook wel niets bijdragen financieel vermoed ik zo. En dan toch telkens toestemming moeten vragen. Triest dat dit dan eigenlijk nog maar draait om macht en om te stoken, want denk dat het daar vaak op neerkomt.

5. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Daar is jurisprudentie over te vinden ;)
    Juist met die termijnen van 6 jaar etc.

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Nog even geduld als je kind 12 is hoeven zo wel de vader als moeder niet meer mee voor een id wel voor een paspoort.

Vorig jaar id aanvragen zoonlief vader mee genomen bleken wij beiden niet meer nodig te zijn. Zoon kon en mocht helemaal zelfstandig zijn id aanvragen. Voor paspoort gelden andere regels.

Maar leuk is het niet voor jou dan nu op dit moment

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Goeie!

https://www.jurofoon.nl/nieuws/6245-geen-gezag-vader-meer-na-6-jaar-radiostilte

Maar goed weet niet of ts er verder vele last van heeft behalve nu dan bij het aanvragen van een id kaart (waarbij de vader wel meewerkt)
    En dit is de laaste keer want over 5 jaar heeft zoon weer een nieuwe id nodig en dan is hij al 13 :)

8. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Maar hier werkt de vader niet mee en dat is gelukkig niet zo.

Het is ook jammer dat de advocaat kosten zo belachelijk hoog oplopen. Anders viel het nog te proberen.

Deel Deze Pagina