Toestemmingsverklaring nodig???

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Esje87, 13 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esje87

Esje87 Actief lid

17 jan 2012
    281
    1
    0
    Amsterdam
    In augustus ga ik met mijn dochter op vakantie. Ik ga met een vriendin en zonder manlief. Nou is er momenteel veel op het nieuws over toestemming voor vakantie nodig hebben van andere ouder om op het vliegveld kindontvoering uit te kunnen sluiten. Mijn dochter heeft een andere achternaam als ik en is ook donker en ik blank. Is het voor ons ook nodig om zo'n formulier te hebben?

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ben je getrouwd? Als er op jouw ID staat 'e.v.ACHTERNAAM DOCHTER' (op de achterkant staat dat) dan hoeft het volgens mij niet. Anders zeker wel!

3. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    Ja, die zou ik wel meenemen.

Doel:
    Wanneer een ouder naar het buitenland wil reizen met een of meer minderjarige kinderen

en het gezag over het/de kind(eren) berust bij beide ouders,
    alleen bij de andere ouder of
    bij een instelling,

dan is daarvoor altijd de toestemming van die andere ouder of de
    instelling nodig. Wanneer een andere persoon dan een van de ouders met een of meer
    minderjarige kinderen wil reizen is de toestemming van degene(n) die het gezag
    heeft/hebben over de minderjarige(n) (een of beide ouders dan wel een instelling) nodig.

De Koninklijke Marechaussee zal bij de grenscontrole altijd aan de persoon die wil reizen
    vragen of toestemming is verkregen om met de minderjarige(n) te reizen. Het bijgaande
    formulier dient ertoe de toestemming van de persoon/personen die het gezag over de
    minderjarige(n) heeft/hebben te kunnen aantonen.

Je kunt hem downloaden vanaf: Formulier toestemming reizen met minderjarige naar het buitenland | Formulier | Rijksoverheid.nl

4. Esje87

Esje87 Actief lid

17 jan 2012
    281
    1
    0
    Amsterdam
    Nee ben niet getrouwd. Dochter is erkend en draagt achternaam van haar vader maar hij heeft geen gezag.

5. Marrr

Marrr Fanatiek lid

9 aug 2010
    1.458
    0
    0
    Bij mij werd alleen gevraagd of vader op de hoogte was en het goed vond. Toen mocht ik doorlopen.. Dat was voor een reis naar Afrika. Wel buiten hoogseizoen overigens..

6. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Zijn ze heel streng met dat controleren nu? Ik heb er vorig jaar geen last van gehad.. maar ik zou niet weten waar mijn ex is dus dat wordt lastig de volgende keer..

Ts ik zou hem in jou geval gewoon meenemen.. kleine moeite toch..

7. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Ja ze zijn echt wel streng en daarbij beter zekere voor onzekere toch?

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ze zijn er heel streng omdat het aantal kindontvoeringen via Schiphol ook toeneemt, was vanochtend nog op het nieuws.

9. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik zou het risico niet willen lopen en gewoon zorgen voor een verklaring.

10. Lalay

Lalay Actief lid

2 jun 2014
    384
    0
    0
    Houden zo! Dan hoef je alleen geboorteakte mee te nemen, hier staat op dat jij alleen het gezag hebt. En neem van mij aan, geef hem nooit het gezag! Is nergens voor nodig en kan in de toekomst een hoop ellende voorkomen.

11. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Dat vind ik onzin.. Waarom heeft papa geen recht op gezag ?
    Mijn vriend heeft nu nog geen gezag omdat we toch gaan trouwen volgend jaar.. Maar vind het onzin om je partner helemaal geen gezag te geven.. Mijn ex heeft ook gezag over mijn oudste.. Dat delen we samen.. Al heb ik een bloedhekel aan mijn ex.. Het is wel zijn vader (helaas)

12. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Het was net op EditieNL. Het is niet verplicht, maar wel een stuk makkelijker. Anders heb je kans dat ze je apart houden en het gaan controleren.
    Ik zou het gewoon in laten vullen, waarom het jezelf moeilijk maken.

13. Minerva

Minerva Niet meer actief

Nouja zeg... wat een rare reactie! Alleen omdat jij er een slechte ervaring mee hebt (ga ik vanuit, waarom anders deze reactie?), wil dat niet zeggen dat het bij andere mensen ook zo gaat....

14. Mamavan2boeven

14 jul 2014
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou het wel meenemen.
    Vorig jaar deden ze bij ons moeilijk mijn man had bij de controle onze dochter op de arm en ik onze zoon maar ze dragen mijn achternaam en ze deden best moeilijk dat hij geen geboorte akte bij zich had.
    Wij gaan niet meer zonder op reis.
    Even off topic dochter kwam in het ziekenhuis te liggen en van de verzekering mocht niet de hele familie blijven dus zou hij terug moeten vliegen met zoontje wij zagen de bij al helemaal hangen dat hij hem niet mee terug mocht nemen dus vandaar dat we niet meer zonder willen reizen Je weet niet hoe moeilijk ze op een terug reis doen

Deel Deze Pagina