koorts en rode puntjes die niet weg te drukken zijn..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MoesCH, 23 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    hey dames,

herkent iemand dit?
    Mijn zoontje heeft sinds vanochtend koorts.. heb m een zetpilgegeven en toen ging t wel goed.. zo rond 17 uur weer koorts.. wat erger leek.. hij wou alleen maar bij me zitten en steeds huilen.. hij kreunde ook heel de tijd.. ging m verschonen en weer n zetpil geven toen ik merkte dat hij hele kleine puntjes op zn buikje had.. ik probeerde ze weg te drukken maar ze zijn niet weg te drukken..
    d8 meteen aan hersenvliesontsteking dus heb de hap gebeld.. de ha stuurde ons meteen door naar seh..
    de kinderarts twijfelde heel erg.. want behalve koorts en rode puntjes speelde hij weer gwn en was niet hangerig.. (denk door de zetpil).. op mijn aandringen tog maar bloed geprikt en we mochten naar huis..
    word net gebeld met de mededeling dat de ontstekingswaarde iets verhoogd is en dat ze denken dat t geen hersenvliesontsteking is. ze denken meer aan een virus infectie..
    welke virusinfectie krijgen ze dan puntjes van die je niet kunt wegdrukken?

ik moest cirkeltjes om de puntjes zetten en als ik merk dat t er meer worden direct bellen of als mn zoontje erg ziek word..

2. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.509
    14.012
    113
    Vrouw
    Vreemd van de kinderarts! Naar wat ik weet zijn die niet drukbare rode vlekjes, petechiën vaak het gevolg van een infectie. Behalve bij hersenvlies ontsteking kan het ook voorkomen bij de rode hond of de mazelen, een enkele keer zie je wel eens dat de oorzaak een onschuldige infectie is.

Als ik jou was zou ik je zoontje dus goed in de gaten houden. Houd in elk geval zn temperatuur in de gaten zodra die verder oploopt gelijk weer bellen. Het beste is dus even geen zetpil te geven want die verlaagd de temperatuur wat. Zodra je merkt dat je zoontje hangerig wordt, niet goed reageerd, niet wil eten/drinken, pijn heeft bij het verschonen of als je het niet vertrouwd zou ik gewoon weer bellen. Dingen kunnen namelijk snel gaan en beter een keer extra voor 'niets' bellen dan dat je te laat bent!

Beterschap in elk geval met de kleine!

3. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    bedankt voor je reactie.. ik ga t zeker in de gaten houden.. vind t zo eng.. hoe kom ik deze nacht door:(

4. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Een aantal maanden geleden ondekte ik bij onze dochter ook van die puntjes, ze waren ook niet weg te drukken.
    Nu heeft ze itp een gekort aan bloedplaatjes.
    Ze heeft zelfs onder de tien gezeten.
    Is het je misschien ook opgevallen dat je zoontje meer blauwe plekken heeft als normaal.
    Onze dochter heeft namelijk behoorlijk wat blauwe plekken, dat komt daar ook van.
    Je moet vragen of ze kijken wat zijn bloedwaares zijn.
    Want ik kan het echt vergelijken met ons dochtertje.
    Wel slecht dat de kinderarts niet verder onderzoekt.

5. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    kreeg je dochtertje dat ineens en ook gwn koorts erbij?
    ben zo bang voor hersenvliesontsteking.. omdat ik hem best suf vond.. maar na inwerken van paracetamol was dat over en speelde hij weer..

6. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Ja toevallig 2 weken terug kreeg ze weer koorts en toen hadden ze haar bloed weer onderzocht en de bloedwaardes waren weer veel te laag.
    Mijn dochtertje was niet suf, maar de meeste kinderen worden hangerig als ze die ziekte hebben.
    Een meisje dat ik ken heeft het ook gehad, daar zat helemaal niks meer in.
    Heeft je zoontje ook veel blauwe plekken op dit moment?

7. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    nee volgens mij geen blauwe plekken..
    kunnen ze daar beter van worden of houden ze dat voor altijd?

t zit me helemaal niet lekker eigenlijk..

8. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Meestal groeien kinderen er binnen een half jaar wel overheen.
    Maar wij zijn met ons dochtertje al vanaf begin maart aan het dokteren.
    De ene week is het goed, en de andere week is het weer niks.

Heb je nog verder gekeken op zijn lichaam of hij puntjes heeft?

Ik vindt het zeer slecht dat de kinderarts jullie zo naar huis stuurt.
    Wij kwamen bij de huisarts en binnen een dat hadden ze haar van top tot teen onderzocht en had ik de uitslag en al.
    De rode puntjes komen wel ergens vanaf.
    Morgen gewoon weer contact met haar opnemen en zeggen dat je een uitgebreid bloedonderzoek wilt.

9. kimv

kimv Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    Mijn kleine man heeft het ook een aantal keren gehad. Twee keer een nacht in het ziekenhuis maar bleek niks ernstigs te zijn. Ik wwet wat een zorgen dit met zich mee brengt ik had ook rondje er om heen getekend en met een zaklampje keek ik elke keer en liet hem lekker naast ons in bed slapen kreeg ze zenuwen ervan. Heel veel sterkte en ik hoop dat je nog een beetje hebt kunnen slapen.

groetjes kim

10. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    bedankt allemaal!

hij heeft gelukkig heel de nacht doorgeslapen. had zn bedje naast ons bed gezet.. zodat ik telkens ff kon kijken bij m..

hij speelt nu gwn lkkr.. en de koorts lijkt minder.. hij voelt nog wel n beetje warm aan maar niet zo erg als gister.. hij ziet er niet ziek uit en de puntjes zijn niet erger geworden.. ze zitten er nog wel..

hopen dat t de goede kant op gaat en hij super snel beter word!

11. sam32

sam32 Bekend lid

14 jul 2010
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe gaat het nu met je mannetje? Wat zul je bezorgd zijn! Heel veel sterkte!

12. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    hey sam! zie mijn vorige reactie!

13. sam32

sam32 Bekend lid

14 jul 2010
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hihi, tegelijk getypt. Fijn dat het iets beter met hem lijkt te gaan. En gelukkig maar dat er geen puntjes meer bij zijn gekomen!

14. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    ja ik hoop t! schrok er egt van!

gelukkig voelt hij zich nu wat beter!

15. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Mijn jongste 2 krijgen ook steeds van die puntjes als ze een virusinfectie hebben. ik schrok me eerst ook de pleuris maar ja, sommige kinderen is het blijkbaar normaal.
    Bij hersenvliesontsteking zijn ze vaker wat blauwiger trouwens.

16. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Napoleon nee hoor bij hersenvliesontsteking zijn ze niet blauwiger maar echt felrood!
    Ik kan dit helaas door ervaring zeggen.
    En toen ik de titel las kreeg ik ook direct kippenvel.
    Het zh hier heeft mij gezegd bij deze symptomen altijd naar de spoed te gaan.
    Ik ben blij te horen dat het beter gaat maar houdt hem goed in de gaten!
    Als hij zich anders gaat gedragen direct gaan!
    Beter 1 keer te veel als 1 keer te weinig naar het zh gaan.

17. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Dat van de bloedplaatjes kan kloppen. Ik had in mijn zwangerschap van Jaime bijna geen thrombocyten meer en kreeg ook allemaal van die rode puntjes. Die zitten er nu trouwens nog steeds...

18. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    ons wondertje wat erg!
    ja ik houd m goed in de gaten! als de puntjes uitbreiden of hij gaat zich ziek gedragen dan gelijk naar de spoed!

hij heeft wel vaker een virale infectie gehad maar dan zonder de puntjes!
    de arts bij de hap vond de puntjes idd erg bij een hersenvliesontsteking passen maar verder heeft hij geen symptomen.. op de koorts na dan.. vind t wel raar dat de kinderarts alleen maar naar de ontstekingswaarde heeft gekeken en niet naar wat t dan wel kan zijn! maar ja..

19. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    blij te horen dat het weer wat beter gaat, maar inderdaad goed in de gaten blijven houden. Vind het wel raard hoe de kinderarts heeft gehandeld in deze.

Helaas hebben wij ook ervaring met ziekenhuisopnames van onze dochter. 2x vertrouwde ik het niet en heb het ook zo uitgesproken tegen de kinderarts. En 2x bleek ik het ook bij het goede eind te hebben.

De kinderarts nams ons en mij heel erg serieus en zei zelfs, (ze had een hele zware bovenste luchtweginfectie) dat toen ze daarvoor opgenomen werd dat hij dat ook deed zodat wij niet zo angstig de nacht in gingen en dat ze haar daar goed in de gaten konden houden omdat ze zo benauwd was en ze werd meteen aan de antibiotica gezet, terwijl ze nog niet wisten wat het precies was.

Al met al reageren ze hier erg alert en daar ben ik erg blij mee. Dus gewoon op je strepen staan hoor. Desnoods overdrijf je het een beetje!

Sterkte en hopelijk wordt hij snel de oude!

20. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Ja hier ook! Dreumes heeft dit meerdere keren gehad toen hij ziek was/ koorts had en wij zijn ook bij een kinderarts geweest die niks meer kon vinden dan een infectie maar niks ernstigs. Als het nog een keer zou gebeuren zou ze verder gaan zoeken zei ze en sindsdien is het niet meer voor gekomen... In totaal dus 3x in 1,5 jaar, heel scary inderdaad!

Deel Deze Pagina