Levi is nu 6 maanden... Ik wik hem dikzak geven i.p.v melk op advies van cb... Maar in de avent gaat t te snel heb nu zon beker met van die handvaten eraan maar dat gaat ook te snel. Welke fles ???
Waarom zou je hem diksap geven met 6 maanden, als ik vragen mag? Ik zou hem water geven of lauwe thee. Maar dat was je vraag niet. Mijn zoontje kreeg met 8 maanden af en toe was diksap in een klein flesje van de kruidvat (huismerk)
Ik deed het in een flesje van difrax met de s speen, maar ze moest enorm hard zuigen. Ik heb nu een tuitbeker van nuby met een zachte speen, en dat gaat prima. Dochter is 6,5 maand, en ik geef diksap zeer verdund. Ga nu wel proberen om er thee of water van te maken, want diksap is toch wel veel suiker
Hier alleen melk uit de fles, de rest uit een gewoon (of in het begin Difrax oefen-) bekertje. Misschien kan je daar al rustig mee gaan oefenen?
Ik denk dat dat toch echt een kwestie is van heel vaak aanbieden. Dochter hier is ook geen fan. Maar drinkt inmiddels af en toe een slokje water en 10/20cc thee. Kom jij uit 023 toevallig? Ik vraag het me af omdat de combinatie van je nick en de naam van je zoontje me bekend voorkomen.
Mijn dochter dronk in het begin idd ook nauwelijks, ze vond het niet lekker...blijven aanbieden en ze ging er toen steeds meer van drinken. Nu vind ze het lekker, maar drinkt ze nog niet meer dan 50 ml per dag hoor
Hier was ze ook geen fan van water,nooit wat anders aangeboden naast borstvoeding en nu drinkt ze 500/600cc water en is het voor haar feest als ze eenkeer iets anders krijgt.ik zou niet zo snel op geven maar gewoon doorgaan met water.als hij een paar keer groenten of fruit weigert geef je hem toch ook niet maar een koekje "want hij lust het niet"
Sorry vindt ie niet lekker ? Dus omdat hij zogenaamd iets niet lekker vind geef je hem sap ? Ze moeten er aan wennen hoor!! Mijn dochter dronk met 10/11 maanden pas water. Daarvoor weigerde ze het ook. Tenzij het in een open beker zat. Met 6 mnd is melk vaak genoeg vocht en is sap niet nodig. Enige wat je kan doen is bij elke maaltijd(ontbijt/tussendoortje/lunch/tussendoortje/warme hap) oefenen met water/sap/thee. Maar goed eigen keuze natuurlijk. Hier dronk ze uit een rietjes beker van nuby
Drink je zelf ook de hele dag water dan? Wat is er in godsnaam mis met diksap, zitten alleen natuurlijke suikers in en zolang je het mengt volgens het advies op het etiket (1:10) of zelfs nog meer verdund (denk dat ik ongeveer 1:20 meng) is het bijna water alleen wel met een smaakje. Ben met je eens dat 6 maand wel jong is en dat de melk dan in principe genoeg moet zijn. Hier met ongeveer 8 maand begonnen met diksap.
Jij durft!!! Diksap!!! Dat staat gelijk aan vergiftigen op dit forum! Nee, grapje. Maar schatte wel in dat je erop aangesproken zou worden. Die van drinkt het ook en leeft nog Drinkt ook echt niks anders en ga de strijd niet aan. Krijgt het nog wel, maar drinkt zoiezo niet zoveel dus blij als die drinkt. Ik ben begonnen met verschillende bekers. Zo lastig, uiteindelijk een beker van mam volgens mij. Nu uit één beker van nutrilon.
Nee ik drink thee en roosvicee Maar ik zeg geloof ik nergens dat ze geen diksap mag/moet geven. Ik vind alleen onzin om al te zeggen dat hij water/thee niet lekker vindt. En om nou straks 5x pd diksap te geven omdat het zogemaand geen water lust gaat me wel te ver. Verder zeg ik ook gewoon na alle maaltijde te oefenen met water/thee/SAP. Lezen dus!
Begonnen met een tuitbeker met zachte tuit, van de hema dacht ik. Ging in het begin ook niet erg enthousiast met water maar dat bleek het wennen aan de beker te zijn. Na een tijdje dronk ze er goed uit.
Wij zijn toen bij dl ook gaan oefenen met een bekertje en met een tuitfles (avent), dat gaat sneller ja, maar ze had het gauw door. Moet ik erbijzeggen dat ik het voor 9 mnd nog wel aandikte met johannesbroodpitmeel canwege reflux.. Diksap gaven wij ook pas iets later, maar we hebben nooit moeilijk gedaan over melk, diksap, thee of water. Voorons werkte het geen punt ervan maken het beste, ook voor eten. Als ze liever diksap had, dan kreeg ze dat, maar dan wel hooguit 2 glaasjes op een dag. Maar wel altijd alles blijven aanbieden. Het heeft namelijk niet zoveel te maken met niet lusten, ze moeten nog aan de smaak wennen. En uiteindelijk drinkt dochter alles. En natuurlijk wel een voorkeur voor limonade, maar ze vindt het ook prima dat ze dat dus maar 2x krijgt. Water en thee krijgt ze onbeperkt. Succes ermee!
Hier duurde het ook even voordat ie water/thee dronk, zou het toch ook wel gewoon blijven aanbieden...6 maanden is ook best vroeg volgens mij om naast melk echt al wat anders te drinken. Ook was het zoeken naar de juiste beker, fles was voor melk, het eerste wat ie doorhad was de nuby tuitbeker met zachte tuit....daarna harde tuit, rietjesbeker, avent oefenbeker, gewone beker.
Oh, en dl had een voorkeur voor lauwwarm drinken, dus hadden we altijd warm water, warme melk en warme diksap... maar dat heb je vast ook al geprobeerd..
Sluit deze asjeblieft!!!!!! Ik vroeg alleen om een fles en krijg gelijk van alles naar me kop gegooid asjeblieft zeg.
Het is idd onzin dat hij het niet lust, dat kan nog niet op deze leeftijd. ik zou water/thee geven uit een open beker
Aangezien hij nog steeds op 5 flessen zit en we er van 1 af moeten ben ik al blij dat hij dikzak wel lekker vind... Straks mag ik hem helemaal niks meer geven asjeblieft zeg!!!