Hoi allemaal Mijn dochter is helemaal zindelijk, ook snachts. Alleen durft ze niet in de wc te poepen. Ze poept wel op de wc in haar luier, maar luier af wil ze echt niet! Ik heb al geprobeerd - wc papier in de wc - gat in de luier geknipt (zodat het toch in de wc valt) - luier heel los om -gewoon geen luier geven, maar ivm obstipatie problemen waar ze ook medicijnen voor krijgt kan dat eigenlijk echt niet, ze mag max 2 dagen niet poepen En verder uiteraard voorgelezen terwijl ze er zonder luier op zat, een kadoo beloofd als het lukt, zelf voorgedaan , filmpjes laten kijken op de ipad terwijl ze op de wc zat, ik dacht misschien ontspant ze dan, maar dan kijkt ze een half uur mickey mouse clubhuis en als dat klaar is zegt ze oh, ik hoef toch niet te poepen Wat moet ik nu doen? Gewoon nog even wachten, ze poept nu dus in de luier en als ze klaar is doe ik de luier open terwijl ze zit, zodat de poep dan in de wc valt. Dit vond ze eerst ook wat spannend maar nu niet meer. Gewoon nog een maand zo door gaan en dan weer proberen om het zonder luier te doen? Ik heb echt even een richtlijn nodig, want ik weet niet waar ik goed aan doe. Het is ook best een gevoelig meisje, toen ik had 2 dagen geen luier heb gegeven ging ze in de derde nacht weer bedplassen, dat doet ze alleen als ze stress heeft. Dus ik wil het gewoon niet verkeerd doen, en ik wil niet dat ze steeds alleen met poepen bezig is, omdat het al een jaar zoveel moeite gekost heeft om de obstipatie weg te krijgen..
Mijn zoontje had hetzelfde. Wilde alleen een luier om te poepen. Hij heeft ook last van obstipatie waarvoor hij lactulose krijgt. Ik heb me er niet druk om gemaakt en hem een luier gegeven. Ik was al lang blij als hij zonder pijn kon poepen. Op een dag heeft hij ons er over horen praten met de wijkverpleegkundige (haar advies was ook om hem niet te dwingen op de wc te poepen) en de volgende dag riep hij ons om trots te vertellen dat hij op de wc had gepoept.
Hier ook hetzelfde verhaal. Hij was met 2.5 zindelijk, ook in de nacht, maar poepen deed hij alleen maar in de luier. Hier ook alles geprobeerd, tot op een dag dat ik een trampoline beloofde als hij het deed... Hij ging het proberen, moest heel hard huilen en vond het écht heel spannend, maar toen hij het eenmaal 1 keer gedaan had was hij erdoor. Dit was in het afgelopen voorjaar. Hij krijgt overigens ook elke dag een zakje movicol voor obstipatie problemen.
Trampo heeft ze al, dus nu een tractor (zon trapding) beloofd want die vindt ze nu ineens heel gaaf, maar nee...
Wij hadden beloofd dat hij zelf iets in de speelgoed winkel uit mocht zoeken. Hij was trouwens net 4 jaar (en 1 maand) toen hij op de wc ging poepen. Misschien wil je dochter wel op wc poepen als ze straks naar school gaat.
Ik hoop het! Volgende week gaat ze oefenen en na de kerst echt naar school. Hopelijk is het dan geregeld..
Hier moest hij er gewoon echt ff doorheen, het was 1 keer proberen met veel tranen.. Maar daardoor zag hij in dat het allemaal wel meeviel en was hij erdoorheen!
Ik heb het laten gaan. Ons meisje heeft ook poepproblemen gehad toen ze 3 was. Ook zij durfde niet op de wc te poepen. Dus deed ze het in de luier. Ik wou echt niet dat ze weer verstopt raakte want dan ben je verder van huis. En van de een op andere dag poepte ze op de wc en vanaf toen was het klaar. Ze is nu bijna 5 en we hebben net een terugval gehad van 2 weken. Kreeg ze gewoon weer een luier, en sinds dit weekend durft ze weer op de wc. Ik maak me niet druk als ze haar poep maar kwijt kan dan ben ik tevreden.
Ons dochtertje poept ook niet op de wc; wel op haar potje, wordt in febr. 4. Ze vindt het 'eng' dat haar ontlasting in het gat v/d wc valt. Toen we op vakantie waren, hadden we zo'n 'ouderwetse' wc, waar het nog blijft liggen zeg maar en niet direct in het gat viel. Dat ging wel goed. Nou ja, komt vanzelf wel denk ik.
Hier ook poepproblemen (3jr 8 mnd)... enorme obstipatie, hij poept maar 1x in de week omdat ie het dan echt niet meer op kan houden, doet enorm zeer natuurlijk dan. Krijgt elke dag lactulose en daardoor heeft ie af en toe een vieze plek in zn broek, maar de rest houdt ie dan alsnog angstvallig op. In een luier wil hij ook niet meer, potje niet, wc niet. Morgen gaan we langs de huisarts...
Hier was het advies van de huisarts om de lactulose steeds verder op te hogen zodat de ontlasting echt dun werd en hij niet zo makkelijk op kon houden.