Hallo dames. Ik zot toch wel ergens mee Ik heb aanstaande donderdag een afspraak Bij de huisarts... Omdat ik me zorgen maar over mijn hartslag .. Ik ben net 23 jaar. En in rust is hij 110. Zodra ik iets ga doen.. opruimen schoonmaken.of hier de trap op Schiet hij naar 170/180 slagen per minuut aan. En heb er ook echt last van krijg het dan benauwd. Duizelig en moet echt zitten. Soms krijg ik er hoofdpijn door. Hij zat dan na 5 minuten? Soms eerder soms later naar 110/120. Maar ben daarna doodop. Wie heeft dit weleens meegemaakt of heet het? Kan het kwaad? Maak.mij best zorgen
Ik heb het ook gehad, mijn hartslag ging in rust naar 130 en mijn bloeddruk naar 210/100. Na onderzoek bleek dat het veroorzaakt wordt door een onschuldige factor. Ik heb medicijnen gekregen en dat hielp bij mij goed.
Ik heb dit ook. Was bij de sportschool op de crosstrainer en mijn hartslag schoot omhoog naar bijna 200. De instructeur zei dat ik meteen moest stoppen (terwijl ik nog helemaal niet lang bezig was en voor mijn gevoel helemaal niet aan mn max zat en nog wel even door kon) en het rustig aan moest doen. Ik schrok daar wel van en heb toen telefonisch contact gehad met de HA. Hij zei dat sommige mensen bijvoorbeeld alles kunnen eten en niet aankomen, anderen hoeven bij wijze van spreken maar 1 koekje te eten en komen 5 kg aan. Sommige mensen zijn lang, andere wat kleiner.. En zo heeft (volgens mn HA dus) de één een hogere hartslag dan de ander. Ik zit eerder aan m'n max dan anderen en zal dus sneller mijn rust moeten pakken. Ik had er gelukkig verder niet heel veel last van.
Onze dochter heeft een hartritmestoornis. Bij dit soort klachten zal je huisarts ws eerst kijken of er externe factoren zijn die deze klachten kunnen uitlokken, (stress, oververmoeidheid, overgewicht, enz enz). Zoja: dan daar actie op. Zoniet, dan zal er ws een hartfilmpje en echo gemaakt worden en krijg je evt een holter geplaatst of moet je een fietstest doen. Ze kijken dan hoe je hartslag verloopt en of daar problemen in gezien worden die aangepakt moeten worden. Het is (meestal) niet heel accuut gevaarlijk, maar wel verstandig om te behandelen, afhankelijk van de oorzaak.
Ik zou er wel mee naar de ha weer gaan. Want ik vind het best hoog voor in rust. En ook kan je bloeddruk natuurlijk dan gaan stijgen. Ik was gisteren ook bij de Ha en die zei ook te luisteren naar me hart en of het regelmatig klopt en ook kon hij een hartfilmpje maken. Uiteindelijk was het allemaal niet nodig want ik had een normale hartslag in rust van 60/70. Maar ik weet wel dat stress er veel invloed op heeft en ook een lage conditie.
ik heb het een tijd gehad tijdens de zwangerschap, maar ook de periode na de zwangerschap. Ik zwol helemaal op. Het kwam bij mij na de zwangerschap door de stress ivm de vroeggeboorte van mijn zoontjes. Ik kreeg er medicijnen voor en dan was het wel beter. Pas na een jaar kon ik daarmee stoppen en nu nog laat ik eens per 3 maanden bij de assistente van de huisarts mijn bloeddruk controleren. Rustig aan doen, benen omhoog. Tip: zorg dat je ongeveer 15 minuten moet wachten voordat je afspraak bij de huisarts is, wanneer je op de fiets bent gaat je hartslag omhoog, dan kunnen ze het niet in rust meten.
ik sluit me hierbij aan. heb zelf een chronische hartkwaal en hartritmestoornissen. arts zal kijken naar de klachten en evt hartfilmpje echo laten maken. zo nodig krijg je ook een holter of idd een fietstest. succes bij de ha
Ik heb zelf soms last van onschuldige hartritmestoornissen. Kan soms heel vervelend voelen idd. Denk wel dat je HA wil dat je bloed gaat prikken voor o.a. de schildklier, dat wils soms wel eens de boosdoener zijn.
Ik heb hetzelfde gehad als jij, maar dan op mijn 25e. Vond het zo akelig allemaal. Ze hebben een hartfilmpje gemaakt en ik heb een inspanningstest gedaan (fietsen) maar alles was gelukkig goed! Ik was in die periode nogal depri en gestressed, maar dat had ik weer niet door. Ik kreeg ook last van mijn gewrichten en de reumatoloog dacht dat ik beginnende artrose had. Toen ik medicijnen kreeg voor mijn depressie had ik nergens last meer van gelukkig. Succes met het onderzoek, alleen op die manier kom je erachter of alles in orde is. Probeer je niet te druk te maken, dat is er zeker niet goed voor.
hallo dames ik ben vanochtend naar mijn huisarts geweest die nam mij gelukkig serieus ik heb een hart filmpje laten maken en moest bloedprikken hartfilmpje word bekeken door de cardioloog en mijn bloedresultaten zijn dinsdag bekend .. dan gaan ze verder kijken in rust was hij tegen de 100 dat vond ze al vrij hoog later liep ik de trap op en zat ik op de 180 dinsdag gaan ze verder kijken wat ze gaan doen
Ik heb het ook, ik heb er zelfs een overslag in mijn hartslag bij, dat is zeg maar tijdens de hartkloppingen, dan stopt mijn hart een paar seconden om daarna met een keiharde bonk ( 1x ) weer verder te gaan met hartkloppingen. Ik heb hier betablokkers voor, werkt wel goed alleen de beta blokkers daar moest ik heel erg aan wennen, was erg duizelig in het begin, moe, misselijk en vooral veel hoofdpijn. Ik zou toch eens even je goed na laten kijken bij de dokter.