Vanochtend is mijn kookplaat doorgebrand en ik zit dus sowieso 2 dagen zonder kookmogelijkheid. Alhoewel, ik heb wel een combimagnetron. Maar nu probeer ik iets te bedenken voor het avondeten, maar ik kom gewoon nergens op... Brood eten wij tussen de middag dus niet ook 's avonds. Ik zoek dus lekkere ideeen voor een avondmaaltijd waarbij ik geen kookplaat nodig heb. Ik stel jullie ideeen zeeeer op prijs
Een maaltijdsalade met sla, tomaat, komkommer en tonijn of gerookte kip en wat je er verder maar in wilt gooien? Kan evt ook nog brood bij. Ik ben er dol op en vooral met tonijn vult goed.
Wat vervelend! Wij hebben toen andijvie stamppot gegeten; aardappelpuree kan je maken met de waterkoker, andijvie rauw... Magnetronrookworst (is niet zo vies als het lijkt!) en jus kan je ook met de waterkoker maken.
Wraps met groente en vis/kip. Bijvoorbeeld sla met klein gesneden krabsticks of met gerookte kipfilet. Even dressing erbij, hmmmm.. En, aardappels kan je bijvoorbeeld ook gewoon in een kafgedekte schaal met een klein beetje water 10 minuten in de magnetron zetten.
Heb je wel iets van een gourmetset? Of familie/vrienden met zo'n set? Ga je gewoon lekker even een paar dagen gourmetten En dan iets van groenten uit de oven erbij ofzo.
Goeie! Of even de bbq aan?! Of een wegwerp bbq als je die nog kunt krijgen in deze tijd? Zolang het maar droog is buiten kan ml toch best ff buiten wat worstjes of hamburgers braden
Je kun alles koken in de magnetron. Rijst pasta aardappels groentes. En als vlees in de oven maakt ben je helemaal klaar
Oh ja bbq aan kan ook. En dan lekker salade erbij idd of aardappeltjes lekker kruiden in stukjes en in de oven ermee. Genoeg mogelijkheden
Goede tips al!!! Vooral die van de wraps klinkt errug goed!! Afhalen is liever geen optie, ben net verhuisd en heb dus genoeg afhaalvoedsel voor de rest van het jaar gehad Meer tips, iemand? Ik weet niet hoe het morgen bij mediamarkt zal gaan, ik heb die kookplaat pas 2 weken dus ik hoop een nieuwe mee te krijgen. Als ze hem gaan opsturen duurt t wel een poosje vrees ik
misschien een gekke vraag maar heb je al gekeken of de aardlekschakelaar nog aanstaat? ik heb dat namelijk een keer gehad..dachten we dat hij kapot was maar toen bleek het aan de aardlekschakelaar te liggen. En anders: soep of broodje bapao uit de magnetron
Couscous (in een schaal doen, overgieten met kokend water, plastic folie erover en wachten tot het water is opgenomen) met een worstje van de grill of uit de oven. Met gegrilde groenten erbij (uit de oven of de grillplaat).
dit heb ik wel eens gemaakt, vonden het hier wel makkelijk en lekker Knorr Mixen Ovengeheimen Ovenpasta Ham-Kaas - Knorr.nl of aardappelanders, met schijfjes uit de diepvries of koelvak supermarkt met kippetjes die al gebraden zijn en sla
Ah dan begrijp ik dat afhalen liever geen optie is Ik vind de gourmet plaat ook een handige tip! Mochten ze morgen geen nieuwe meegeven dan zou ik een nieuwe eisen! Sturen ze deze maar mooi op, jij moet kunnen koken!
Heb je geen campinggaz kookplaat je? Couscous kan idd goed, ook lekker met gerookte kip, kikkererwten, olijven en rucolasla. Of noodles? Of gewoon van die ordinaire magnetron maaltijden, zijn best lekker maar ook wel prijzig!