reflux, KMA, tandjes of niks aan de hand?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Spruitemoeder, 10 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spruitemoeder

Spruitemoeder Bekend lid

10 feb 2014
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo lieve dames en enkele heren,

Al sinds het begin van mijn zwangerschap, nu bijna een jaar geleden, lees ik met veel plezier mee en hebben jullie me vaak geholpen. Voor het eerst plaats ik nu een onderwerp omdat ik er gewoon niet uit kom...

Mijn heerlijke ventje is inmiddels 11 weken oud. Hij is 3 weken te vroeg geboren. Bijna een week na zijn geboorte heb ik de overstap moeten maken naar kunstvoeding. Hij krijgt al vanaf dan nutrilon standaard en na 2 weken flesvoeding ben ik nutriton gaan toevoegen omdat hij verborgen reflux heeft. Met 4 weken heeft hij hierbij medicatie gekregen. Mede dankzij jullie adviezen hebben we dit redelijk onder controle nu.

De laatste week begin ik me echter af te vragen of er niet meer aan de hand is. Na een aantal weken last van stopverf-poep is hij ineens aan de erg dunne poep. Af en toe echt diarree zelfs. Omdat dit eerst maar een keer op een dag was leek het me niet zorgelijk. Afgelopen weekend had hij ook wat verhoging (37,5) en werd het vaker op een dag. Hij dronk goed en was alert dus HA zag geen reden voor echte zorgen.

De reden dat ik toch twijfel of er niet meer aan de hand is is de geur van de ontlasting. Deze is echt vreselijk zuur! Nu heb ik gelezen dat dit door tandjes kan komen of door KMA. Naast dat hij vreselijk winderig is altijd heb ik verder geen aanwijzingen dat het dat zou kunnen zijn...

Daarom dus mijn vraag, waardoor kan dit komen en wat denken jullie dat er aan de hand is? Of maak ik me zorgen om niets?

Het is een heel verhaal, maar wilde zo duidelijk mogelijk zijn. Dankjulliewel alvast!

2. Spruitemoeder

Spruitemoeder Bekend lid

10 feb 2014
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    Niemand enig idee?

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Zure poep is meestal een voorbode voor tandjes althans hier.

Maar iets van 5% van de kindjes heeft kea, dus die kans is vrij klein (maar wel aanwezig).

4. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Hier ook zurige ontlasting bij tandjes inderdaad.
    Maar, hier raakte de ontlasting ook ontregeld door de medicijnen (ook verborgen reflux). Dochterlief kreeg Nexium. Dus misschien speelt dat ook mee.

Veel sterkte ermee!

5. Spruitemoeder

Spruitemoeder Bekend lid

10 feb 2014
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties. Hoe lang duurt het ongeveer voor de geur weer wat normaal wordt?

6. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Dat durf ik je niet echt te zeggen, zo vaak heeft dochterlief nog niet tandjes gekregen :D

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Tandjes zou wel erg vroeg zijn. Niet onmogelijk, maar niet het eerste waar je aan denkt bij een kindje dat gecorrigeerd net 2 maanden is.
    JBPM kan diarree geven, dus daar kan het ook vandaan komen. Lijkt mij de meest voor de hand liggende, in jullie geval.
    KMA zou ik alleen aan denken als hij onrust laat zien. Bij een tevreden kindje zou ik er niet direct aan denken. Ook dan kan het wel, maar lijkt het me niet erg voor de hand liggend.

8. raspberry

Als het wel tandjes zijn, kan dat lang duren. Hier soms wel 3 weken.

9. Spruitemoeder

Spruitemoeder Bekend lid

10 feb 2014
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zou dat kunnen? Na 7 weken nutriton dan pas een reactie erop?

10. raspberry

Het kan zijn dat hij wel eerder reageerde, maar dat je er aan de buitenkant nog weinig van merkte he? Hier kreeg onze jongste verstopping van de medicatie en dat duurt ook even voor het zover opbouwt dat je er wat van merkt...
    Welke medicatie heb je trouwens? Kan het daar ook van komen nog? Had even overheen gelezen dat je ook nog medicatie krijgt.

11. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.463
    0
    36
    Noord-Holland
    Het kan ook een buikvirusje zijn. Mijn zoontje had dit vorige week ook. Veel te slappe poepbroeken en die roken behoorlijk zuur.

Deel Deze Pagina