Time in

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Cindell, 6 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cindell

Cindell Actief lid

20 okt 2010
    359
    0
    0
    pas afgestudeerd aan avondschool als grafisch vorm
    België, Limburg
    Hallo

Ik ben opzoekingswerk aant verrichten over time in, de nieuwe time out ;)
    Graag heb ik tips hierover. Misschien aan te raden lectuur? En vanaf welke leeftijd hiermee beginnen?
    En hoe reageren omstaanders hierover?
    Bv. mijn zoontje van bijna 2 was enorm druk en op de zetel aant springen. Dus hield ik hem op mijn schoot en probeerde hem te sussen. Dan wordt hij voorlopig nog extra driftig. Mijn schoonmoeder zegt dat ik hem niet moet vasthouden, maar afleiden en biedt hem een snoepje aan :( Nee, heb ik gezegd, ge gaat hem niet belonen omdat hij niet braaf is.
    Was ik mis? Is mijn opvatting of uitvoering mis? Ik weet het niet.
    Ik weet wel dat ik het niet leuk vind, dat mijn gezag ondermijnd wordt. Misschien zie ik dit ook weer mis. Ik weet het even niet meer en vraag daarom hulp :D
    Ter info, mijn zoontje luistert over het algemeen heel goed. Hij was ook moe en houdt niet van drukte. Terwijl ik hem aant sussen was, komt schoonpapa hem plagen. Van gezond verstand gesproken ;)

Alvast bedankt en ik hoop op veel reacties

xxx
    Cindell

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm over wel of niet afleiden hebben we hier ook weleens discussie..
    Maar afleiden met snoepjes doen we hier echt niet :)
    Dat is een trucje dat ze HEEL snel door zou hebben.

Ik laat d'r bijvoorbeeld wel even buiten in de speeltuin uitrazen als ze druk en dwars is.
    Of ga even een druk spelletje spelen met een duidelijk eindmoment waarna het ook echt klaar is.

En als ze echt een drama maakt... Dan kan ze dat boven in d'r eentje gaan doen. Maar dat is met 2 jaar natuurlijk niet echt een optie :)
    En soms moet ze ook gewoon luisteren omdat er bij ons bijvoorbeeld niet op de stoelen gesprongen wordt.
    Of dat er niet binnen gegooid wordt met de bal.
    En helaas voor dochterlief... Dat wij ook van het soort zijn dat echt heel geïrriteerd wordt als we langdurig in veel lawaai zitten. :)
    Gelukkig kan ze daar zelf ook slecht tegen maar je eigen lawaai is veel minder erg dan andermans lawaai helaas :)

Je schoonmoeder bedoelt het vast goed... Maar het staat wel redelijk dwars op wat jij doet. Dat zou ik ook vervelend vinden.

3. Cindell

Cindell Actief lid

20 okt 2010
    359
    0
    0
    België, Limburg
    Ik weet ook niet precies wat het beste is. Daarom was ik deze time in ook aant uitspitten. Afleiden doe ik ook regelmatig. Dus ik ben er zeker niet tegen.
    En inderdaad het is vervelend dat zij zo reageerde en nadien ook tegen de kleine zei: uw mama is boos op mij :$

4. Storm

Storm Niet meer actief

Ik weet niet precies wat er met time in bedoeld wordt, maar als mijn zoontje zo doet, dan pak ik hem van de stoel/bank en zet ik hem op de grond. De eerste keer nog met de mededeling dat de stoel/bank is om op te zitten en dat hij op de grond mag springen. Daarna pak ik hem eraf zonder een woord te zeggen. Eerder wel eens tien keer, maar dat nam al snel af.
    De enige reden hier voor time out is fysieke agressie en dat gaat zonder waarschuwen. Schoppen/slaan/bijten, dat wordt hiet niet getolereerd en verder probeer ik bij te sturen.

5. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Methode time in ben ik niet mee bekend.
    Wat bij elke methode dan ook geldt voor mij is dat niemand! zich er tegenaan bemoeit als ik bezig ben met een opvoedpunt.
    Ook man en ik onderling zullen elkaar nooit tegenspreken of ingrijpen waar de kinderen bij zijn, dus oma ook niet.
    Het kan wel helpen om op een rustig moment de methode even te bespeken met mensen in je omgeving, en ook uit te leggen dat ze je alles mogen vragen over hoe en waarom je de dingen doet zoals je ze doet, maar niet op jet moment dat je er mee bezig bent.

6. Cindell

Cindell Actief lid

20 okt 2010
    359
    0
    0
    België, Limburg
    Alvast bedankt voor alle tips.
    Het is zo dat Yonah altijd piep doet met grootouders vanop de zetel. Nu zat hij zo in zijn spel dat hij hyper begon ye worden (oa. vermoeidheid). Zodat ik me geroepen voelde hem te kalmeren. Ook tijdens het kalmeren kwam die slimme opa hem plagen. Echt een moeilijke situatie! Thuis is hij zo gekalmeerd, ook doordat ik gewoon op mijn gevoel kan verder gaan.
    Ik heb ook met mijn vriend besproken dat hij een volgende keer tegen zijn ouders moet zeggen hun niet te willen moeien terwijl ik met onze zoon bezig ben. Als zij op hem babysitten, doen zij het op hun manier. Maar als zij altijd willen tussenkomen, denkt mijn zoon dat ik daar niks te zeggen heb. En dat wil ik ook weer niet.

7. Cindell

Cindell Actief lid

20 okt 2010
    359
    0
    0
    België, Limburg
    Niemand meer tips over time in??

8. Deliana

Deliana Niet meer actief

Ik kan via Google niets vinden over "time in"... Misschien een linkje?

Sowieso komt er geen time out of snoepje of iets in die richting als een van (of allebei:)) mijn kinderen druk zijn, meestal laat ik ze dan gewoon even lekker uitrazen. Jij en ik hebben ook wel eens energie voor 10 en dat is bij kinderen net zo, stil zitten is dan natuurlijk niet zo'n leuke optie :) Dus dan gaan we even naar de speeltuin, of we gaan lekker dansen op harde muziek of we doen wie het hoogst kan springen oid :)

Mijn kinderen zijn inmiddels iets ouder, maar als ze een drama maken om niets mag dochter (4) op haar kamer huilen en weer naar beneden komen als ze klaar is (duurt dus ook meestal niet langer als 1 minuut) en zoontje (2,5) op de trap in de gang.

Ik had hem in jou geval denk ik toch afgeleid (ga jij aan opa de Lego laten zien? Laat aan opa&oma zien hoe goed je al kan dansen!)

En ik zou opa&oma zeker even aanspreken, bij jullie thuis zijn ze gewoon op visite, niets meer en niets minder. Als je hulp nodig hebt dan vraag je dat wel.

9. Cindell

Cindell Actief lid

20 okt 2010
    359
    0
    0
    België, Limburg
    Afleiden doe ik ook wel dikwijls. Maar die dag was hij gewoon moe, en dan wordt hij kregelig en hyper.

Bedankt voor je antwoord :D

10. Lieveliefie

Lieveliefie Actief lid

10 jun 2013
    126
    0
    0
    NULL
    NULL
    Elisabeth pantley en dr. Sears hebben meende ik wat geschreven over een time in. Het houdt volgens mij in dat je net als met een time out het kind uit de situatie haalt en bijvoorbeeld op de gang of slaapkamer zet. Maar ipv het daar alleen te laten blijf je er bij zodat je kan praten over eventuele boosheid en kan troosten als het overgaat in verdriet. En anders laat je het kind uit razen maar dan is het niet alleen en voelt zich veilig. Niet verplicht vasthoiden als het kind dat niet wil.

11. Cindell

Cindell Actief lid

20 okt 2010
    359
    0
    0
    België, Limburg
    Moet ik eens kijken of in boeken erover kan vinden.
    Alvast bedankt voor de auteurs.

Deel Deze Pagina