Wanneer gaat baby naar dingen grijpen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door RomyJulian, 18 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RomyJulian

RomyJulian Nieuw lid

18 nov 2014
    2
    0
    0
    Mama van Julian
    Oisterwijk
    Hoi!

Mijn zoontje is nu iets meer als 3 maanden oud. Nu was ik de ontwikkeling van 3/4mnd aan het lezen en hierin stond onder andere dat ze rond deze leeftijd bewust richting speelgoed/knuffels etc gaan 'grijpen' en ook naar hun handjes kijken.

Ik zit altijd heel goed op mijn ventje te letten (ik kijk het mooie er nog vanaf):D maar heb hem nog niet naar zijn handjes zien kijken ofzo, misschien heb ik er een te letterlijk beeld bij haha. Hij vind ze wel mega interessant en heeft altijd van die schattige knuistjes en sabbelt er dan ook op. Als ik hem iets in zijn handen geef pakt hij dit wel vast en stopt hij dit richting zijn mond maar het is niet zo dat hij echt een poging doet om erna te grijpen als ik het boven hem hou.

Nu weet ik wel dat hij nog maar net 3mnd is maar vroeg me vooral af wat jullie ervaringen met de kleintjes zijn en hoe dit verliep.

Groetjes!

2. LindsayS

LindsayS Bekend lid

26 jan 2014
    798
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op de foto was onze dochter bijna 2 maanden. Ze begon toen het speelgoed te pakken. Ik moet er wel bij zeggen dat we een beetje geoefend hebben door het in af en toe in haar handjes te stoppen. Ze is nu 3,5 maand en ze grijpt nu gericht naar het speelgoed om het vervolgens in haar mond te stoppen ;) haha. Ze kijkt soms ook heel ernstig naar haar eigen handjes, dat begon zo'n 2 weken terug denk ik. Elk kindje is anders... Onze dochter is bv ook nog niet bezig om naar haar zij te rollen. Wij proberen haar wel wat te stimuleren maar verder maak ik me er niet druk om, komt vanzelf!

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      32,7 KB
      Weergaven:
      26
  3. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Hier was hij ongeveer 3 maanden dat hij zelf speeltjes vast pakte en er naar ging grijpen.

4. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    #4 Micera, 18 nov 2014
    Laatst bewerkt: 18 nov 2014
    Mijn zoontje ging denk ik ook rond die periode grijpen. Maar met een maand of 4 begon speelgoed pas interessant te worden. Toen hebben we ook een babygym gekocht, en dat is nog steeds favoriet. Knisperboekjes ook, om vervolgens heel snel in zijn mond te stoppen. De *O-ball* is dan heel leuk, want die kon hij al snel pakken. En de *loops* vindt hij ook erg leuk. Ik denk dat dit het eerste speelgoed was dat echt in de smaak viel (vanaf 3 maanden). Die grijpen makkelijk, zijn kleurig, en kon ik mooi als ketting van de ene kant naar de andere kant in de box hangen. Pas later met een maand of 5-6 begon ander speelgoed leuk te worden, zoals Sophie de Giraffe. Nu met 7 maanden grijpt hij alles wat hij te pakken kan krijgen.

Mijn zoontje heeft "het naar de handjes kijken" helemaal overgeslagen. Wel de hand in de mond, maar naar eigen handjes kijken heeft hij nooit gedaan. Bij het consultatiebureau vroegen ze er steeds naar, daarom weet ik het nog goed. ;) Ze vonden het overigens niet erg dat hij het niet deed, maar ze stelden zelf de conclusie: dan heeft hij die fase blijkbaar gewoon overgeslagen.

5. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Mijn dochter is 3.5 maand en grijpt al wel een tijdje naar dingen, maar ze is wel vrij snel met alles. Nu probeert ze steeds haar voeten te pakken en in haar mond te stoppen (wat natuurlijk niet lukt maar er hylarisch uitziet) mijn zoontje deed het ook allemaal wat later. Ieder zijn tempo komt goed!

6. shaantje

shaantje Fanatiek lid

8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    Hier was dl ook ongeveer 3 maanden oud toen ze voor het eerst haar speeltjes aan de speelmat enz. bewust vastgreep :). Komt allemaal vanzelf wel.

7. Crol

Crol Actief lid

17 aug 2013
    335
    106
    43
    Hier met ongeveer 4 maanden bewust grijpen, ze heeft ook nooit naar de handjes "gekeken" ook haar voetjes doet ze nooit in haar mond, wel grijpt ze die zo nu en dan is vast als ze voorover gebogen zit

8. Misha85

Misha85 Fanatiek lid

17 dec 2013
    1.326
    0
    0
    Hij heeft het gister voor het eerst gedaan :) zo trots <3 smelt :)

Deel Deze Pagina