Tobias ligt nu al ruim 2 uur te slapen. Ik begin me stiekem toch een beetje zorgen te maken, omdat hij normaal maximaal 1,5 uur slaapt en dan weer wakker wordt.... Tegelijk denk ik: hij is ziek geweest en het afgelopen weekend moesten we ook nog hals over kop met de trein naar Friesland om afscheid te gaan nemen van de oma van mijn man, dus het is ook wel een heftig weekje voor hem geweest. Na hoeveel tijd slapen (overdag!!) ga jij je écht zorgen maken en doe je er dan ook iets mee of blijf je toch gewoon wachten??
Ik zou hem gewoon lekker laten (uit)slapen. Kennelijk heeft ie het nodig. M'n dochter werd gister om 9:15 en ging weer om 12:00 tot 16:00 slapen. Doet ze heel vaak eigenlijk. Vaak wordt ze 's ochtends zelfs om 11:00 wakker. Onze kindjes schelen trouwens precies een maandje.
Hier laat ik haar ook gewoon liggen. Na eens eek dat ze ziek was geweest heeft ze een keer van 12 tot half 5 liggen slapen, vond het wel lekker 😁 Ik denk altijd maar dat ze het wel nodig zal hebben!
In de ochtend mag hij slapen zolang hij wil, als hij 's middags slaapt maak ik hem uiterlijk 16:00 wakker. Om 17:30 a 18:00 is het avondeten en dan 18:30 a 19:00 in bad en naar bed. Als ik hem langer dan 16:00 laat liggen dan slaapt hij om 21:00 nog niet.
Gister heeft Olle 1x 4 uur en 1x 2 uur geslapen overdag. Hij was de nacht ervoor bij opa gaan logeren, om 11 uur wakker geworden, 7 keer overgegeven en niet meer willen slapen. VL is hem op gaan halen, om half 2 's nachts :x (Nadat we thuis kwamen van de Vrienden van Amstel) Komt ie thuis, gaat ie zonder morren naar bed (ook niet meer overgegeven), en slaapt uit tot half 9 de volgende dag. Om 10 uur weer naar bed, tot 2 Toen om half 4 weer naar bed tot half 6 En om 7 uur weer naar bed om vanochtend om half 7 weer wakker te worden Als ze ziek zijn hebben ze weleens wat extra slaap nodig... En zeker op deze leeftijd geen druk om maken.
Ik zou hem ook niet wakker maken hoor, hij zal het wel nodig hebben. Mijn zoontje is ook een enorme slaapkop dus die slaapt lekker veel. Is ook wat aan de kleine kant, dus moet denk ik gewoon groeien (dus slapen)
Ik maak haar wakker,maar heb nog 2 andere kids waarvan er een op school zit,dus ze moet wel mee halen en brengen,laat haar niet alleen thuis Hier was ze ook ziek van t weekend en toen heb ik haar wel meer laten slapen en hoorde haar dan pas als ze wakker werd
Ik maak haar eigenlijk alleen wakker als ze om 5/half 6 nog slaapt, maar dat is pas 1x gebeurd haha. mevrouw slaapt liever uit en doet powernapjes overdag..
Ik maak me nooit zorgen als ze lang slapen. Ik maak me meer zorgen dat ze in de avond dan nog heel lang wakker zijn en dan niet naar bed willen Ik heb dus wel een max. Niet omdat ik me zorgen maak dat er iets zou mankeren, maar vooruitdenkend aan de avond.
Hij is inderdaad pas om 8 uur naar bed gegaan, maar dat kwam wel goed uit eigenlijk want mijn man bleek ook pas erg laat thuis...
Doe ik hier inderdaad ook, maar mijn zoontje is nog wat jonger. Vind het wel lekker als hij wat later naar bed gaat, dan slaapt hij 's morgens meestal ook wat langer
Als ze echt heel ziek is laat ik haar gewoon liggen en heeft ze s' avonds niet zo'n moeite om te gaan slapen omdat ze dan echt ziek is. Ze hebben het immers nodig om te herstellen van het ziek zijn. Moe & druk gehad (zoals nu bij ons) probeer ik haar maximaal 2,5 of 3 uurtjes te laten liggen. Anders 2 uurtjes rond de 11:30 t/m 13:30. Ze wordt wel eens zelf na anderhalf uur wakker. Oh ja tenzij ze laat naar bed is gegaan laat ik haar ook niet al te lang slapen. Voor half 5 moet ze dan zeker weer wakker zijn anders is het hier ook feest s' avonds.
Daar is bij ons zoontje helaas geen peil op te trekken De ene keer slaapt ie van 8 tot 6, de andere keer van half 7 tot half 8
Ik maak dochter wakker als ze om 17.00 nog slaapt. Eigenlijk alleen omdat ze anders s'avonds niet meer op tijd naar bed gaat. Ze slaapt van 13.30 tot 16.30.
Hier hangt het er vanaf hoe laat het is. Om 16u00-16u30 haal ik ze wel zeker uit bed omdat anders haar avondritme verstoord is. Ze gaat altijd ten laatste om 19u terug naar bed . Verder laat ik haar ook gewoon slapen tot ze zelf wakker wordt. Als dl ziek is (geweest) merk ik ook dat ze de dagen nadien extra slaap nodig heeft.