Ook zo weinig discipline in de huishouding? Wie sluit aan?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Mama-in-love, 16 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hoihoi
    Ik heb 2 kleine (1.5 en bijna 3 jaar) kindjes en de derde op komst. Huishouding sloft er een beetje bij in zeker nu ik het einde van de zwangerschap nader.

Omdat de nesteldrang zich maar niet uit zichzelf laat zien heb ik nu maar een schema gemaakt in mijn telefoon met voor iedere dag een paar klussen:)
    Hopelijk helpt me dat om achterliggend onderhoud eens wat bij te werken :p
    Zijn er meer meiden die geen top huishoudsters zijn en er wat aan willen doen door schema's ofzo?
    Kunnen we elkaar een beetje steun geven (en schop voor de kont op lastige dagen ;) )

2. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Pff ja herkenbaar

zl slaapt niet/nauwelijks overdag en als hij al slaapt, gebruik ik dat uurtje ook om te slapen.
    Of in iedergeval even te liggen.

Beneden stoffen, stofzuigen en dweilen lukt wel..
    maar de rest? Pfff haha

3. kusjes1986

kusjes1986 Bekend lid

24 jan 2015
    830
    0
    16
    NULL
    NULL
    moest wel lachen om stukje. Herkenbaar hoor en ik schaam me er ook echt niet voor. Ik vind poetsen niet zo erg maar dan wel dat ik ook zie dat ik heb schoongemaakt. Ik maak niet iets schoon wat al schoon is. en het is echt niet vies of smerig hier. merk wel dat ik in de ochtend fitter ben dan einde van de middag. Maar dan heb ik in de ochtend het huis mooi schoon en dan komen om 12uur de kindjes thuis om een broodje te eten en dan zie je er niks meer van.

4. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.568
    455
    83
    Sinds ik het FlyLadytopic van hier volg, gaat het stukken beter met mijn huishouden. ;)

5. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ja ik zag het topic maar denk niet dat flyLady iets voor mij is :)

6. penseel

penseel Niet meer actief

Nou ik ben niet zwanger en het huishouden is nog nooit mijn hobby geweest. Wel heb ik vandaag gestreken. Doe ik normaal niet maar dochter heeft pas nieuwe kleding dat een strijkbout nodig heeft dus helaas dus moeten strijken kan haar moeilijk in de kreukels naar school laten gaan...

Wie doet mijn wc nog haha zoonlief staat nu te koken. Spinazie aardappelen schnitzel en gekookt eitje haha. Wel had ik het klaar gezet. Wel handig een groot kind die kookt.

Wil hij graag zelf hoor haha.

7. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Heb hier twee oudere kindjes ( 4 en 8 ) en hier is nog steeds het huishouden flut hoor.

Ja heb nu het huis voorjaars schoonmaak fris gemaakt maar het hoeft hier echt niet spik en span te zijn, vind dat ook totaaaaal niet belangrijk.

We houden het schoon maar opgeruimd absoluut niet, ik schaam mij er ook totaal niet voor en mensen die zich er aan zouden irriteren die draaien hun hoofd maar om of komen maar helemaal niet binnen :D

Als ik bijvoorbeeld op een woensdag middag eigenlijk zou moeten stofzuigen maar het is zulke prachtig weer dan ga ik er liever eerst lekker op uit met het gezinnetje dan dat ik volgens een schema ga staan schoonmaken. Troep loopt toch ( helaas ;) ) niet weg. :D

8. MamaNiess

MamaNiess Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.166
    10
    38
    Vrouw
    Paradise.
    Hier ook eentje hoor die over het algemeen de motivatie over het huishouden niet kan vinden! Het is hier ook echt eigenlijk altijd hetzelfde om te doen, waardoor ik dan al he-le-maaaaaaaaaaaal geen zin meer heb in de andere taken zoals boven alles op te ruimen en te poetsen enzo.. Pfff!... Nu doet vriend dus paar dagen die taken aangezien ik thuis zit met nierbekkenontsteking.

9. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Leuk dat er meer meiden zijn :)
    Hier 2 konden en 2 kleintjes dus schoonmaken vind ik altijd zo ondankbaar aangezien het binnen 2 tellen weer vies is :(
    Maar ja, niks doen is geen optie natuurlijk haha

Strijken doe ik niet, heb niet eens een plank of bout :p

Super handig als je kinderen willen koken! Hopelijk kan ik dat over een jaar of 10 ook zeggen haha!

10. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Stofzuigen en dweilen beneden dat is hier het probleem niet, maar al het andere pfff
    En idd dingen die lang liggen opruimen/schoonmaken. Waar moet je beginnen haha

11. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Dat doe ik dus ook niet, heb hier geen bout en geen plank en die gaan er ook niet in komen ;)

Strijken vind ik zo zonde van mijn tijd. Als ik soms zie dat mensen twee uur aan het strijken zijn dan denk ik echt :$:$:$ die is gek. hahahah

12. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Oh ik heb wel een plank en bout
    maar ml strijkt zijn eigen werk blousen :)
    Verder strijk ik alleen ledikant lakens.
    en soms een broek..

13. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hier geen man met nette bloezen gelukkig haha ;)

Heb geen droger dus alles wordt netjes direct uit de wasmachine gehaald als het klaar is en glad opgehangen.

14. penseel

penseel Niet meer actief

Ik normaal ook niet maar ja puur katoenen jurkjes haha die komen van zelf niet kreukel vrij uit de machine ik moet nu echt deze zomer dus echt strijken balen.............

Had na vandaag al 2 jaar NIET gestreken whaha.

15. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Eigenlijk heb ik er niet zo'n problemen mee. Als ik geen zin heb doe ik het niet nee, maar over het algemeen. Man als huisvrouw heb ik meer dan 8 uur de tijd om mijn boeltje te doen. Nou in 8 uur en meer kan ik toch wel wat huishouden doen en tijd spenderen aan mijn kind.
    Als je dat niet red is er toch wat mis met je denk ik. ;):)

16. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Nou dan is er met mij wat mis.;)

Heb jij niets anders in die 8 uur gepland staan dan?

Bedoel, je bent toch meer dan huisvrouw en moeder? Ik wel hoor.

Ik zit echt niet 8 uur in huis omdat ik niet werk. Doe nog genoeg andere dingen, sommige dagen ben ik zo druk met andere dingen bezig dat ik inderdaad geen zin/tijd heb om schoon te maken.

17. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ik denk dat je mijn post niet goed begrijpt. Ik zeg nergens dat ik er de tijd niet voor heb.
    Alleen niet de zin en de puf.
    Door nu met een schema te gaan werken hoop ik daar wat verandering in te brengen.

18. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113

Dan zal ik inderdaad niet goed hebben gelezen. De tijd heb ik zat, maar inderdaad, de zin is wat anders.
    Maar hoe denk je dat een schema dat veranderd dan? Krijg je er opeens zin in om schoon te maken als je een schema hebt, of is het dan overzichtelijker in wat je kunt/moet doen.
    Dat laatste is wel een slim idee ja en kan je zeker goed op weg helpen. ;)

19. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113

Van de 7 dagen loop ik 2 dagen stage. Dus 5 dagen kan ik doen en laten wat ik wil. Tijd te veel joh.
    Ik heb wel een hobby (fok en show al 10 jaar honden) en ondanks dat dat nog steeds plezier brengt is dat ook geen uren werk. De vachtverzorging van dit ras zit er na 10 jaar al zo ingebakken dat het kinderspel is inmiddels :cool:

20. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Hier een kind wat boven niet kan spelen.
    In bed spelen wilt hij niet, los laten kruipen gaat ook niet (nog geen traphek en hij haalt echt alles overhoop)
    Ml werkt veel, en s avonds heb ik echt geen puf meer.

Nu doe ik / doen we boven als ml vrij is maar dan hebben we ook nog wel eens andere dingen te doen

Deel Deze Pagina