gewicht staat stil tussen 11-14 maanden?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by martha1980, Apr 5, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. martha1980

martha1980 Actief lid

Aug 14, 2010
    206
    0
    0
    Hoi

Ik ben gisteren met mijn dochtertje naar het cb geweest met 14 mnd. Haar hoofdje en lengte waren goed meegegroeid (wel iets oner gemiddeld maar goed). Haar gewicht echter was bijna stil blijven staan! Met 11 / 12 maanden woog ze 8440 en nu met 14 maanden woog ze 8660! Dat had ik echt niet verwacht. Ze is de afgelopen wintermaanden wel steeds ziekig geweest. Aan een periode van goed eten ging altijd een slechte periode vooraf waarin ze weinig at. De arts zei ook dat ze dit wel vaker zien omdat ze rond deze leeftijd veel meer gaan bewegen. Dat klopt bij mijn dochtertje ook wel. Vanaf 10 maanden is ze in rap tempo gaan tijgeren, kruipen, optrekken en langslopen. Dat langslopen doet ze nu nog steeds, ze loopt nog niet los.
    Al met al zie ik hier dus wel een verklaring in, maar heb er toch een beetje een vervelend gevoel bij. Het blijft nu zo'n ienieminniemeisje. Ze ziet er overigens niet dun uit of zo. Ze is nu 75 cm, hoofdomtrek was 46 cm en gewicht dus 8660.
    Zijn er meer misschien nog mensen met soortgelijke ervaringen?

2. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Mijn oudste groeide tussen 6 en 14 maanden maar 1 kg in 8 maanden. Soms even iets meer maar er zat ook een maand bij dat ze maar 80 gram groeide. Hier ging ze idd met 6 maanden tijgeren en met 13,5 maand loslopen dus net in die periode. Met 6 maanden woog ze 8245 gram (67 cm) en met 14 maanden 9250 gram (76 cm). Ze werd van een mollige baby een slanke dreumes. Uiteindelijk woog ze pas met 1 jaar en 8 maanden 10 kg.

Jongste blijft flink groeien ondanks kruipen en nu optrekken. Die weegt nu 10 kg met 9 maanden en is 73 cm.

3. miffy

miffy VIP lid

Jun 15, 2011
    7,746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    Hier is ze nu maar 30gr aangekomen,
    dus zou ze met 30 gr per maand blijven doorgroeien zit ze ongeveer om hetzelfde qua aankomen als jou uk
    hier werd ook gezegd dat het kwam door veel bewegen enz
    alleen jammer dat ze inmiddels onder de -2,5 lijn terecht is gekomen

oooooh ja, ze staat niet helemaal stil he??? ze is meer als 200gr aangekomen toch???

4. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Mijn dochter komt ook maar heel weinig aan, met 7 mnd woog ze 9120, met 9 mnd 9130, met 11 mnd 9410 en nu met 14 mnd 9550... Dus in 7 maanden tijd nog geen 500gr aangekomen. Cb maakt zich geen zorgen: ze is heel actief, eet en drinkt goed, is vrolijk... Dus kennelijk is het prima! Ze zit nu net onder het gemiddelde, terwijl ze eerst boven de +1 lijn zat.

5. Juul75

Juul75 VIP lid

Apr 8, 2010
    12,091
    7,843
    113
    Had mijn zoontje ook in die periode. Hij kreeg toen zijn spreidbroekje uit en ging ineens kruipen, staan en kreeg ook nog alle tanden en kiezen tegelijkertijd. Het is wel een periode waarin ze een stuk actiever worden en dus veel meer energie verbruiken, en vaak ook wat slechter gaan eten omdat ze helemaal geen geduld meer hebben want alles willen ontdekken :D Dus wat de arts al zei.

Ik zou me niet te veel zorgen maken. Ben toen wel nog even 6 weken later naar het weegspreekuur gegaan en toen had hij er wat bij op. Zo lang ze lekker actief is en nog eet, gewoon laten gaan, dat trekt wel bij.

6. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Ja hier ook.
    Mijn meisje is 15,5 mnd en weegt maar 10,2 kilo.
    Klink lekker flink.
    Maaaar ze is 92 cm lang dus nu 3 kilo te licht.
    Ze hoort bij haar lengte 13 kilo te wegen.

Zo woog ze met 5 mnd al 9 kilo.
    En nu dus 10 mnd later maar 1,2 kilo zwaarder.

Wel heeft ze vaak in het zh gelegen omdat ze zo ziek was,uit droogde en extreem afviel.

Als ze dat niet had gehad had ze nu rond de 14 kilo geweest.

Ach ja ze loopt en rent flink ro d en zit goed in haar vel.

Ze is alleen erg lang en daar doe je niks tegen.

Jouw meisje is mooi in verhouding hoor.
    Beter dan de mijne.

7. martha1980

martha1980 Actief lid

Aug 14, 2010
    206
    0
    0
    Dank je voor jullie reacties! Op zich niet zo heel verontrustend dus, als ik jullie verhalen zo lees is het niet direct reden tot zorg. Hoop alleen wel dat haar lijntje nu weer een beetje gaat stijgen....

8. Silke87

Silke87 Actief lid

Jan 19, 2011
    258
    0
    0
    Hier ook stilgestaan tussen 11 en 14 maanden hij was geen gram aangekomen!!

Is wel heel veel ziek geweest en is een heel actief mannetje dus ze maakte zich geen zorgen, moesten wel een keertje terug voor te wegen en toen was die weer goed aangekomen.

Het zal de leeftijd wel zijn ;) ontdekken en meer beweging!!

Share This Page