Toeteren bij het wegrijden, wat is dat toch?

Discussie in 'De lounge' gestart door Feetjes, 27 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Ik word stapel bier idd van de toeter van de vriendin van de overbuurvrouw die moet altijd!! Lees meerdere keren per dag toeteren.
    Als ze de buurvrouw komt halen toet toet als ze haar weer terug bengt toet toet ongeacht het tijdstip!
    Ook dus als mn oudste slaapt in de avond grrr ik stuif echt eerdaags naar buiten.
    Stomme rotgewoonte.

2. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Hoe moet je aangepast toeteren....?? Bij onze auto heb ik het volumeknopje van de toeter nog niet kunnen vinden in ieder geval :)

3. SmurfjesMama

SmurfjesMama Bekend lid

2 okt 2013
    684
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het is een gek gebruik,maar ik heb me er vroeger eigenlijk nooit aan gestoord en ik doe het zelf ook niet. Maar in de tijd dat de kleine super slecht sliep en ik 3 kwartier in de weer was geweest met liedjes zingen, kont kloppen en wiegen en hem dan eindelijk in slaap had kon ik er ook heel gefrustreerd van raken dat de vrienden van de buren luid toeterend weggingen.

Maar goed, in die tijd vervloekte ik ook alle vrouwen die op hakken door de straat liepen :D

4. Spruitemoeder

Spruitemoeder Bekend lid

10 feb 2014
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    Even kort voor iemand wegrijdt heb ik ook niet echt problemen mee. Wordt kleine ook niet wakker van.
    Wij wonen aan de hoofdstraat en het is hier soms druk. Er staat wel eens een vrachtwagen tijdelijk 'vast' omdat het niet zo breed is. Je hebt dan mensen die echt op hun claxon gaan hangen tot er weer beweging in komt. Dan is mijn kleine dus wel wakker. Dan heb ik wel eens de neiging om met een knuppel naar buiten te rennen hoor!
    Of als je met de kinderwagen loopt en ze gaan zo doen terwijl je er net naast loopt.
    Kind vliegt bijna die wagen uit dan. Maar dan kan ik wel meteen lekker van mijn neus maken haha. Meestal schrikken die mensen dan ook wel van mijn reactie. Doen ze volgende keer vast niet zo snel meer ;)

5. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Wij doen het niet, schoonmoeder deed het wel. We hebben haar gevraagd hiermee te stoppen, dus nu knippert ze alleen nog even met haargrootlichten of de 4 richtingaanwijzers. Ze kan het gewoon niet laten :D Nu, dat toeteren vond ik echt niet fijn, en we wonen dan ook nog in zo'n stille wijk dat het nog erger klonk vond ik.

De buurvrouw zaliger van mijn ouders toeterde altijd heel driftig bij thuiskomst (ik háátte dat geluid). Dan moesten haar jongens lopen om de boodschappen uit de auto te pakken. Mevrouw bleef zitten wachten, om dan vervolgens door te rijden naar haar garage. Daar toeterde ze dan nog een keer zodat de jongens de poort zouden komen sluiten... ;)

6. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hoop hier altijd dat de politie in de buurt is. Leuke bon van 350 euro en ze doen het nooit meer

7. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Onze buren doen het altijd als er 1 weg gaat en dan heel lang ingedrukt houden;)

Mijn dochter word er soms meerdere keren op een dag van wakker maar 1 juni gaan we verhuizen:D

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Maar, is het je dan echt € 370,- waard om even naar iemand te zwaaien?
    (Ik quote jou even, maar er zijn er maar die het doen.)

Ik snap het ook niet. Overdag zou het me niet storen, 's nachts wel. Hoewel, als iemand vlak naast je rijdt en ineens toetert, schrik je vaak toch wel. Beetje afhankelijk van de situatie dus of het me zou storen.
    In het geval van ts zou ik gewoon even die mensen er op aanspreken en uitleggen dat je zoontje er wakker van wordt en vragen of ze hun ouders willen vragen om in ieder geval na xx uur niet meer te toeteren.

9. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik doe het ook heel af en toe, bij wijze van laatste groet inderdaad. Maar ik hou dus wel rekening met o.a. de buurt en het tijdstip.

Als iemand er een boete voor krijgt, is het wel terecht (ook als ik het zelf ben!)

10. Zwaluw88

Zwaluw88 Bekend lid

18 okt 2013
    610
    0
    0
    Zeeland
    Ik doe het altijd. Tot het einde van de straat. En ik geef er niks om.

11. Mamvk

Mamvk Fanatiek lid

29 sep 2013
    1.043
    0
    0
    +1

Waar mensen zich deze dagen allemaal niet aan storen... Dát is pas irritant!

12. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Nou ik vind het ook een irritante gewoonte! Vooral als er iemand achter me rijd en iemand wil groeten die toevallig op straat loopt. Als er iemand achter mij rijd te toeteren dat schrik ik daar dus echt wel van!:x Dat ding is er om te waarschuwen voor gevaar etc. Niet voor de lol.

Lees hier dat er mensen tot het einde van de straat toeteren.. Wat heeft dat nou voor meerwaarde :(. Je hebt toch al afscheid genomen ;).

13. All Mine

All Mine Bekend lid

22 feb 2009
    913
    0
    0
    NOP
    Heel soms doe ik het, maar dat is alleen als wij bij mensen zijn geweest die we een lange tijd niet weer zien.

Maar worden jullie kids serieus daar wakker van?
    Ik heb zulke slaapkoppen blijkbaar, die worden nog niet wakker van de deurbel!

14. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Ach dat doe ik ook altijd. Gewoon even tuut-tuut als we bij opa en oma wegrijden. Geen 15 seconden lang, maar even vluchtig de hand op de toeter.

Dochter vind het leuk, ik vroeger ook en uiteraard doen we dat s'nachts niet. Buurman de politieagent doet het ook, dus de bon van 350 euro oid zal wel meevallen ;)

Daarbij zal het wel een streekgebonden iets zijn, want hier is het eigenlijk best normaal :( Ik heb er ook nog nooit van gehoord dat iemand er zich aan ergerde.

15. Zwaluw88

Zwaluw88 Bekend lid

18 okt 2013
    610
    0
    0
    Zeeland
    Tis maar waar je je druk om maakt.

16. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Uitgeslapen?? ;)

Wat dacht je van even licht de claxon indrukken?

17. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Maak me er niet druk om. Maar als er iemand achter je rijd te toeteren schrik ik daar van. Iets wat niet nodig was geweest en dus ook gevaarlijk kan zijn op de weg.
    En als iemand het bij het wegrijden doet stoor ik me er niet aan. Maar als het zo overdreven vaak is als bij TS en je kinderen daar wakker van worden kan ik de ergernis best begrijpen.
    Niet de hele straat hoeft te horen dat andermans bezoek wegrijd.

18. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Ik toeter niet. Dat anderen dat wel doen maakt mij niks uit. Zeker overdag niet. Eerlijk gezegd wist ik niet eens dat er mensen bestonden die zich eraan konden ergeren.

19. Joycey

Joycey Niet meer actief

LOL, in bepaalde streken van Nederland is het inderdaad niet meer dan normaal om 'toet toet toet' te doen. Ik kan mij zelfs nog uit mijn jeugd herinneren welk familielid hoe vaak toeterde en bij welke auto dat hoorde. Aan het geluid kon ik al voorspellen wie er aan kwam of weg ging... Zelfs toen ik al in bed lag.

Ik werd er volgens mij nooit wakker van; want ik slaap door een heleboel lawaai en licht heen.

Nu ik in deze kant van het land woon (bijna net zo lang als in het andere deel van het land) hoor ik zelden iemand toeteren. ALS ik het dan hoor, dan schrik ik er ook gewoon van. En ik scheld je gerust uit als je naast mij toetert wanneer ik op de fiets langs rij... Ik vind dat zo verschrikkelijk HARD van dichtbij :p

Toeteren is voor het afwenden van gevaar - of om fietsers de stuipen op het lijf te jagen - of om Turkse voetbalteams te promoten. Verder vind ik een "DOEGGGG, *smak op je wang*" een beleefde afscheidsmethode en daarmee is het wel klaar.

20. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik toeter niet. Vind het niet nodig. Vind het ook onrust veroorzaken.
    Er staat niet voor niets een boete op onnodig toeteren toch.

Deel Deze Pagina