Ik toeter ook wel eens maar dat is eigenlijk meer overdag, sowieso niet na 20.00u. Maar mijn getoer valt het niets bij die mensen die een turkse? Bruilloft hebben,dan heb je dus 10 of meer auto's die een half uur lang aan het toeteren zijn, dat is pas irritant en dat is zowel in de avond als in de nacht!
Dit dus. 's Avonds na kinderbedtijd niet meer, want niets irritanter dan kinderen die wakker worden van dat getoeter en die je vervolgens niet meer in slaap krijgt, (hier overburen bij wie de visite ook midden in de nacht luid toeterend weg gaat en het is ze helaas niet aan het verstand te praten). Maar toeteren als afscheid is volgens mij verder vooral een heel normaal verschijnsel.
Sommige familie van mij toeteren ook wel eens bij het wegrijden, als het later in de avond is vind ik het niet nodig ivm kinderen op bed maar kan me niet er aan irriteren. Zelf geen auto maar ik bel wel vaak met mijn fietsbel als ik wegrijd hihi..
Ik hoor veel mensen zeggen ach valt wel mee die ene keer toeteren. Nou ik kan je wel vertellen dat toen wij hier net woonden het elke avond flink raak was (en in de weekend ook nog gerust midden in de nacht) minimaal 15!!! auto's die elke avond luid toeterend weg moesten rijden, de mensen waar ze op visite waren wonen ver bij ons vandaan, maarja dat is een bepaald slag volk (en nee niet iedereen die dit doet is dat) dus er viel niet mee te praten. Dus ook de wijkagent ingeschakeld die heeft een paar avonden gewaarschuwd en is toen boetes gana uitdelen, gelukkig is het dus tegenwoordig lekker rustig en is er weer overlast dan laten we als buurt zijnde de wijkagent weer een avondje patroulieren
Ik doe het niet, vind het onnodig. Maar ik zit al te vloeken in mezelf als een motorrijder of eentje in een sportauto hier net voor ons huis gaan optrekken (wat vaak gebeurd want het is een cool weggetje pffff) of aan die wielrenners, die maken nog meer lawaai dan een vrachtwagen wat toetert
Ik dacht precies hetzelfde. Wordt er juist niet goed van dat mensen zich tegenwoordig maar aan alles en iedereen storen. Bah bah, ga lekker in een hutje op de hei zitten of zo.
Het is, zoals hier al vaker is gezegd, strafbaar. Ik vind dat een aardige indicatie van de mate waarin je dit sociaal acceptabel moet vinden.
Als het zo vaak gebeurt, kun je toch ook even naar deburen toestappen en vragen of hun bezoek rekening wil houden met jouw kinderen? Als je het vriendelijk vraagt moet dat toch geen probleem zijn? Ze staan er misschien niet eens bij stil..
+1 En Aylen, de mate waarin je dit sociaal acceptabel moet vinden? Overdrijven was zeker je beste vak op school Wij toeteren niet bij het wegrijden, maar kan mij er ook niet aan ergeren wanneer mensen het wel doen. Onnodig, ongepast, etc, dat is niet aan mij te beoordelen, maar aan degene die toetert
Poepen achter de kerk mag ook niet en toch ligt er stront... Het ligt eraan in welke mate het is. Als iemand 1 of 2 keer claxoneert omdat die weg rijdt zal er huis niet gelijk een bekeuring uitgeschreven worden. Net als dat niet gelijk de muziekinstalatie in beslag wordt genomen als je de radio wat harder zet bij een leuk nummer. Bij ons in de omgeving is het in elk geval geen enkel probleem en toetert vrijwel iedereen even als je weg rijdt.
Ik zeg toch niks geks? We hebben het hier toch allemaal over of we het sociaal acceptabel vinden of niet Jij vind mijn uitspraak hierover erg onacceptabel, aan de dubbele rolleyes te zien
Ah strafbaar heb ik alleen last van als ik gepakt word en dan moeten ze maar bewijzen dat ik niet toeterde naar een overschietende kat of iets dergelijks .
Ik vind toeteren bij wegrijden dan nog wel wat anders dan als je midden op straat midden in allerlei ander verkeer gaat toeteren. In het eerste geval snapt iedereen wat je doet, in het tweede schep je nogal verwarring en kunnen mensen schrikken. In dat laatste geval snap ik de strafbaarheid, in het eerste geval niet en vind ik het bijzonder dat je daaraan een mate van acceptabelheid verbindt... Leef en laat leven, erger je niet overal aan...
Misschien om het feit, dat je kindje net slaapt, na uren heen en weer gewieg, gekrijs en na 1 minuut weer wakker wordt, door de gezellige toeter van buurvrouw, en hetzelfde liedje weer overnieuw begint.. Maargoed, ik zie dat je 3 dagen over tijd bent, en wie weet maak jij je daar ook nog wel eens druk om als je kindje eindelijk slaapt..
Het gaat waarschijnlijk niet eens zozeer om het toeteren, maar meer om het feit dat de kinderen daar, meerdere, keren wakker van worden, en moeilijk weer in slaap komen.. Ja, daar zou ik me ook aan storen.. Wordt er niet goed van dat je tegenwoordig je nergens meer aan mag storen, en gelijk maar in een hutje op de hei moet gaan wonen..
Ik doe ook een toetertje bij het wegrijden maar slechts 1x en niet 's-avonds laat. Heb zelf 2 kleintjes en kan het andersom ook niet waarderen als er om 23:00 of later getoeterd wordt... Overigens worden mijn kinderen nooit wakker van dat soort geluiden, zelfs niet van pittig onweer zoals van de week. Kan me ook niet voorstellen dat je kids wakker worden van een toetertje..
Ik erger me er niet aan, heb gelukkig kinderen die niet wakker worden van getoeter maar feit blijft wel dat het gewoon niet mag en regels zijn er niet voor niets. Het zou fijn zijn als normale (leef)regels gewoon weer als normaal worden gezien en dat mensen die zich daar niet aan houden gewoon op geattendeerd kunnen worden zonder dat je zo'n (aso) reactie krijgt van 'als het je niet bevalt ga je maar op de hei wonen'. Een beter idee is Denk ik dat de typetjes die dit zeggen samen gezellig op de hei gaan wonen, dan kunnen de mensen die zich wel aan de regels houden en rekening met elkaar houden fijn wonen.