Toeteren bij het wegrijden, wat is dat toch?

Discussie in 'De lounge' gestart door Feetjes, 27 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mumija

mumija Niet meer actief

Lijkt me trouwens wel irritant als je kind al van een "toetoet"-je wakker wordt hoor.
    Want dan wordt hij/zij ook al wakker als er een vliegtuig overvliegt-vuurwerk-een duif die op je dak zit te koeren-de buren die een barbecue hebben. Pff vermoeiend.
    Gelukkig heb ik makkelijke kids, anders zouden ze nooit slapen hahaha.

2. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Wat een schande! Toeteren, en dat mag niet. ;)

Denk dat iedereen wel eens iets doet wat officieel niet mag. Geloof niet zo in die heilige maria's :)

3. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Ik heb geen moeite met een toet mits het niet in de vroege ochtend is en het geen compleet toet orkest wordt...
    Waar ik me wel aan stoor is dat onze buurjongen tegenover ons om 6.15/6:30 wordt opgehaald door een vriend om te gaan werken...en die vriend laat dmv een toet toet toooooeeeeet even weten dat hij er is.
    Onze zoon slaapt in de ochtend steeds lichter,dus 9 van de 10 keer wordt hij wakker en krijgen we hem niet meer in slaap.
    Ik sta om die tijd al op de badkamer dus voor mijn eigen rust hoeft hij niet terug in bed.
    Wel is hij dan rond de middag zo ontzettend moe dat hij een dutje wil doen wat hij normaal niet meer doet,dus ik krijg hem er ook niet voor 20:00 in helaas...

4. Alou

Alou Bekend lid

14 nov 2013
    635
    0
    0
    Hier vanochtend weer om 5:00 uur. Ja kijk dat vind ik echt asso! Waar is dat voor nodig..
    Overdag een toet oké, maar laat in de avond of nog erger in de nacht nee sorry dat is dus echt niet normaal.. :(

5. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.659
    1.419
    113
    Tja maar daar leest iedereen maar overheen ik gaf ook al aan dat het bij ons in het verleden niet bij 1 toettoet blijft maar het de hele avond door en ook vaak in de nacht raak was, maar ach wat geeft het ik toeter maar 1x pffff. Nee sorry nergens voor nodig zeker in de avond niet,

6. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    Whahahah

7. Feetjes

Feetjes Fanatiek lid

20 aug 2010
    1.298
    18
    38
    Om 23.00 toetoetoeeeeeeeeet is wel wat anders dan een koerende duif. En gelukkig beoordeel ik kinderen niet op hoe licht ze slapen. Fijn dat jouw kids zo perfect zijn ;).

8. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Wij toeteren nooit 's avonds of 's nachts.

Mijn vriend heeft overigens iets anders bedacht ipv toeteren. Als we wegrijden bij zijn ouders bijvoorbeeld, knippert hij voor een paar seconden mer zijn gevarenlichten ipv te toeteren. Mag misschien ook niet, maar het maakt in elk geval geen verboden herrie.

En ik ben zelf geen heilig boontje hierin. Als ik de kinderen op dinsdag naar mijn ouders gebracht heb ivm mijn werk, zwaait Aiden altijd vannachter het raam om 12.30 uur. Ik toeter dan even 1x. Bij dezen mijn welgemeende excuses aan diegenen due zich hier aan storen.

Er zijn zoveel dingen waar men zich tegenwoordig aan ergert. Lijkt steeds erger te worden.Stationair draaiende auto's tijdens het ruiten krabben, een motor of scooterrijder die een paar keer flink gas geeft voor het wegrijden (alsof ze bang zijn dat het ding anders afslaat), lawaai van de buren, je partner die winden laat, een hond die blaft.... Een auto die toetert.... Leven en laten leven.

Maar ik heb dan ook kinderen die overal doorheen slapen. Je kunt een kanon afschieten, vuurwerk, maakt niks uit. Dus ik heb wat dat betreft makkelijk l*llen :p.

9. MamaG

MamaG Fanatiek lid

24 mei 2008
    1.298
    0
    36
    Omg Nijmegen
    +1! Het valt mij inderdaad op dat de mensen steeds zuurder worden. Vroeger was er bij ons in de straat heel veel leven, spelende kinderen, jongeren met brommers, muziek, noem het maar op. Niemand die zich er druk om maakte.
    Als ik dan nu zie dat mensen gewoon al de politie willen bellen omdat iemand eens een feestje heeft. Kom op zeg!

10. MamaG

MamaG Fanatiek lid

24 mei 2008
    1.298
    0
    36
    Omg Nijmegen
    Haha, dit zat ik ook al te bedenken. Mijn kind wordt echt niet wakker van iemand die buiten aan het toeteren is. Gelukkig maar!

11. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    In de avond en nacht heb ik een kind die heel vast slaapt...het vuurwerk met oud en nieuw is geheel aan hem voorbij gegaan..
    Helaas in de vroege ochtend is zijn slaap steeds lichter dus een auto die onder zijn raam staat te toeteren om 6:15 is voor hem een reden om wakker te worden...
    Verder stoor ik me niet een getoeter.
    Als ik mijn zoon naar mijn ouders breng doe ik ook een keer toet en dat gezichtje van hem is dan een en al lach:D

12. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Hahaha..dit!

13. jojo32

jojo32 Fanatiek lid

26 nov 2008
    1.871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn
    hier doe ik het overdag ook maar dan gewoon 1x maar savonds laat ik het toeteren achterwege

14. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0

Ik denk dat dit voor heel veel, misschien wel de meeste kindjes geldt. Bij mij in ieder geval precies hetzelfde.

Ik vind het toeteren ook een beetje raar en onnodig ;)... Net zoals TS zegt, je kunt toch gewoon gedag zeggen aan de deur en desnoods nog even zwaaien. Het zou niet eens in me opkomen om dan te gaan toeteren... Waar ik woon gebeurd het gelukkig ook nooit. Misschien omdat deze wijk een beetje een yuppenwijk is (in grote stad) en toeteren toch iets meer van het platteland is ofzo...Ik ben er in ieder geval blij mee :).

15. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Haha nou ik woon mijn hele leven al in de grote stad en tuuter altijd bij het wegrijden, dus nee. Niet iets van het platteland ben ik bang.

16. Crocus

Crocus Niet meer actief

Arg,ik heb ook echt een pesthekel aan dat getoeter!! Zo irritant is dat! En nee,ik heb geen kindjes die wakker worden. Ik kan gewoon niet tegen herrie :D

17. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Misschien al gezegd, maar als het elke dag is en steeds dezelfde mensen, dan kun je toch vriendelijk vragen om het niet meer te doen, of alleen overdag?

Collega kwam mijn man altijd ophalen en toeterde daarbij altijd. Dit was meestal pas rond kwart over 8. Maar buren sliepen dan soms nog, dus die hebben gevraagd dit niet meer te doen. Prima toch? Sindsdien toetert hij niet meer.

En de buren spelen geen piano voor 8 uur en na 22.30

18. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.304
    17.200
    113
    tussen 20.00 en 7.00u hoor je dat niet te doen is mijn mening, gewoon overdag kan het wel, tenzij dat je het elke dag doet, erg irritant word het dan

19. tuc

tuc Niet meer actief

als iemand, laten we zeggen tussen 9.00 en 18.00 toetert zal het mij niet eens opvallen. Als ik er over na denk vind ik het wel onnodig en mensen die meerdere keren en tot het einde van de straat toeteren vind ik overdreven aandachtstrekkers.

Maar toeteren vanaf kinderbedtijd (18.30/19.00) en voor 9.00 uur vind ik ronduit grote aso's. Hier gebeurd het s ochtends vroeg ook...hoe ordinair kun je zijn??

20. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Dan ben ik maar zuur.
    Ik vind het echter onnodige aandachttrekkerij en een beetje gevaarlijk dat als er getoeterd wordt de kids eerder de neiging hebben te zwaaien dan op te letten. Ik laat toch ook niet het brandalarm afgaan als ik thuis kom...
    Ik zeur echt niet over elk wissewasje...dit vind ik echter gewoon ecgt niet nodig.

Deel Deze Pagina