Toeteren bij het wegrijden, wat is dat toch?

Discussie in 'De lounge' gestart door Feetjes, 27 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Delta

Delta Niet meer actief

Tja, ik denk dat je in een hele rustige buurt woont. Hier komt soms wel eens de ambulance/brandweer met LOEIENDE sirenes langs, zoals vanmiddag wel 5 keer. In het begin werd ze daar wel wakker van. Vond ik ook heel irritant. Maar nu is ze er zo aan gewend dat ze er gewoon door heen slaapt.

2. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Dat mag hoor, maar ik mag het ook grote onzin vinden dat er mensen vallen over getuuter en ik blijf het dan ook gewoon gezellig doen. Omdat het kan.

3. tuc

tuc Niet meer actief

dat is nu juist omschreven: onnodig.

Ik heb er een hekel aan wanneer mensen onnodige herrie of lawaai maken. Iemand die om 5.00 uur gaat werken zal zn auto moeten starten om weg te komen, dus dat geluid van een motor maakt niks uit. Iemand die zn auto een paar minuten stationair laat draaien is aso bezig vindt ik..want dat is onnodig.

Als mijn kinderen buiten spelen dan maken ze geluid en praten hardop. Dat vind ik nodig omdat ze anders niet met vriendjes kunnen praten. Gillen en schreeuwen mogen ze hier absoluut niet, dat vindt ik onnodig, je kan nl ook naar iemand toe lopen.

Ik snap niet waarom men niet wat meer rekening met elkaar probeert te houden en alle onnodige geluid weglaat. Wordt het voor iedereen een stuk leuker.

4. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    nee je ziet het verkeerd.

Tegenwoordig moeten we voor de lieve vrede alles maar tolereren van elkaar in plaats van dat we rekening met elkaar houden.
    Dat is de maatschappij van nu.
    Ikke ikke ikke en iedereen moet het er maar mee doen.

Ben blij dat het hier nog andersom gaat.

5. Feetjes

Feetjes Fanatiek lid

20 aug 2010
    1.298
    18
    38
    a-men!!!

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Helemaal met je eens. Ik heb totaal geen moeite met functioneel geluid, zoals een sirene. Maar voor de lol op de toeter tikken...nou ja, goed er staat natuurlijk ook niet voor niets een boete op.

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik heb de indruk dat het iets is dat je in de wat nettere wijken van de stad ook minder hoort.

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik vind juist precies het omgekeerde. Ik ben denk ik een beetje ouder dan jij. En echt, 'vroegah' deed men al die dingen die je nou noemt, zoals harde muziek, laat op de avond hard praten, om de haverklap vlees cremeren, kinderen aso vroeg of aso laat op straat laten spelen gewoonweg niet.
    Ja, misschien in achterbuurten, maar echt niet in de gewone doorsnee-doorzonwijken. Daar hield men rekening met elkaar.
    Ik heb juist de indruk dat er tegenwoordig veel meer mensen zijn die vinden dat iedereen alles wat ze doen maar moeten accepteren!

9. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Boete voor onnodig claxonneren is 90 euro per keer dat je toetert.. Als je daar aan denk de eerst volgende keer dat je wegrijdt

10. Zwaluw88

Zwaluw88 Bekend lid

18 okt 2013
    610
    0
    0
    Zeeland
    Gelukkig is iedereen anders. Mij boeit t geen reet of iemand hier toetert. Erger me hier meer aan de kleine kinderen die dialect praten.

11. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    toet-toet

12. Mango88

Mango88 Niet meer actief

Haha:D

13. Mango88

Mango88 Niet meer actief

Ik vind veel boetes totaal overbodig en dit is er 1 van. Maar mocht ik ooit de behoefte hebben om te toeteren en ik zie toevallig een politieauto in de buurt, dan zal ik mijn hoofd uit het raampje hangen en keihard TOETTOET roepen:D Die discussie wil ik wel aangaan hoor.:cool:

14. Zwaluw88

Zwaluw88 Bekend lid

18 okt 2013
    610
    0
    0
    Zeeland
    You go girl!!!!:D

15. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    's Avonds laat zou ik ook irritant vinden. Maar overdag geen probleem. En dat doe ik zelf ook weleens. Al is onze claxon nu wel kapot, dus ik ken niet toeteren. ;)

16. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Deze 'bejaarde' is het helemaal met je eens (de wetenschap trouwens ook. De verdere individualisering van de maatschappij wordt steeds weer aangetoond)

17. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Welke discussie.. jij claxoneert niet.. jij zegt 'toettoet'.. ik denk hooguit dat meneer/mevrouw agent denkt dat je redelijk van Lotje getikt bent...

18. Mango88

Mango88 Niet meer actief

Geluidsoverlast.
    Er woont vast wel iemand hier of daar in de straat die dat wel weer vervelend vindt.;)

19. Zwaluw88

Zwaluw88 Bekend lid

18 okt 2013
    610
    0
    0
    Zeeland

IK? Van Lotje getikt? Hahahahah gelukkig heb ik nog humor.

20. tuc

tuc Niet meer actief

en deze twintiger is het er ook mee eens:D

Deel Deze Pagina