Hallo iedereen, Zojuist heeft mijn schoonzusje mijn haren gedaan en we zaten wat te praten en opeens zei ze dat mijn vriend me een jas heeft gekocht, dit gaat om een extreem dure jas dat wist ik zelf. Maar nu het volgende moet ik nou eerlijk tegen mijn vriend zeggen dat ik het al weet? Of doen alsof mijn neus bloed? Ik heb geen zin om te liegen of met kerst te doen: oh wat mooi dat had ik niet verwacht... Maar aan de andere kant ik weet dat ik de sfeer ga bederven en mijn vriend echt pissig zou zijn. Wat zouden jullie doen wijselijk je mond houden of toch zeggen?
Ja ik zou het misschien pas zeggen als je m krijgt.... Maar doen alsof ik van niks weet zou ik niet kunnen eigenlijk
Hmm lastig. Kan je doen alsof je het niet wist? Je schoonzus deed het waarschijnlijk niet expres en hoe gaat je vriend op haar reageren als je hem verteld dat zij zich heeft versproken?
Ik zou het niet zeggen, ook niet later... is niet leuk voor je vriend toch en de jas wordt er niet minder leuk om ofzo dus ik zou nog steeds blij en enthousiast kunnen reageren
Daarom juist zit ik in dubio. Hij zou woedend op haar zijn omdat ze altijd alle cadeaus van iedereen 'verraad' maar dit keer ging het echt per ongeluk. Ik wil niet liegen dan voel ik me ook slecht ook al lijkt het me in dit geval het beste, we hebben zo een zin in de kerst en dit ene gevalletje zou de sfeer letterlijk kunnen veranderen.
Ik weet hoe die eruit ziet, en ook wat die kost omdat zij hem ook heeft zei ze. Ik ben altijd van eerlijkheid duurt het langs maar in dit geval kan ik hiermee de kerst bederven.
Maar als je het nu vertelt ipv op de dag zelf heeft hij de tijd om af te koelen en hoef jij niet te liegen. Ik blijf erbij: ik zou niet liegen en mijn eigen relatie ondermijnen om een ander tegen hetzelfde risico in bescherming te nemen.
Tja, wat is eerlijk.. ik zou me niet geroepen voelen er wat over te zeggen, tenzij hij ernaar vraagt of het te sprake komt.. Bij het openen van het kado zou ik ook niet net doen of het me heel erg verrast, maar zeggen dat ik het wist vind ik ook niet nodig. Je kunt toch gewoon zeggen dat je m mooi vind, dat je er blij mee bent. Dan lieg je toch niet?
juist omdat het zoiets kleins is, en het veel kan bederven zou ik zeggen. Leugentje om bestwil, in dit geval geen ramp. normaal zou ik ook zeggen eerlijkheid voorop, maar in dit geval zou ik dat echt niet doen. zeker niet vooraf.
Maar als je je er rot over blijft voelen, dan zou ik het wel vertellen. onnodig dat het tussen jullie in gaat staan.
als ik dat na de kerst nog zou voelen dan zou ik het opbiechten, maar dus achteraf, waarom de kerst laten vergallen voor zo iets kleins.