Ingrediënten Monchou Slagroom (ongeklopt uit koeler, 1 stuks = 250 ml) Suiker (hoeveelheid naar eigen smaak) Bastognekoekjes Kersen (uit pot of verse) Tip: de precieze hoeveelheid van de monchou en slagroom weet ik niet, ligt er net aan hoeveel monchou-slagroom mengsel je wilt gebruiken en hoe groot de glazen zijn. De verhouding van de monchou en slagroom is in ieder geval 1:1 (voor 1 pakje monchou gebruik je 1 bakje slagroom) Laat de monchou eerst op kamertemperatuur komen, zo wordt het zachter en zullen er geen klontjes overblijven in het mengsel Verkruimel de bastognekoekjes totdat ze fijn zijn (mogen grotere stukjes in zitten) Mix de monchou tot een crème Mix de slagroom met het suiker totdat het luchtig is Meng de monchou door het slagroom met een houten lepel Maak de glazen op door lagen te maken, om en om een laag bastognekoekjes en monchou-slagroom mengsel Je sluit af met een toef monchou-slagroom en op de top warme kersen Zoo lekker en makkelijk
Ik zet hem even hier neer, heb er alleen een foto van en ben momenteel te lui om het over te typen Hoop dat het leesbaar is. Ik heb hem al een paar keer gemaakt en hij is echt heerlijk! Ik gebruik trouwens pure/dark chocomelk, dan is de chocoladesmaak wat sterker.
Tiramisu. Is het lekkerst als je het een dag van te voren maakt. En dan met geraspte chocolade bovenop ipv cacaopoeder.
De toetjes voor 1ste kerstdag maak ik ook, ontzettend leuk om te doen en je kunt het zelf zo moeilijk of makkelijk maken als je zelf wil. Aangezien mijn schoonvader het gebak voor bij de koffie maakt (voormalige banketbakker) maak ik geen taart. Kan nog niet kiezen dus ik denk dat ik verschillende dingen ga maken. * Bosvruchten bavaroise, erg simpel om te maken, weinig ingredienten en kunt het van tevoren maken. * Bitterkoekjes bavarois mag ik niet hebben (zit wat amaretto in) maar wel een erg lekker toetje. * Voor iemand die geen geraffineerde suiker mag hebben en geen zoet gewend is maak ik een hangop. Stoofperen worden al door iemand anders gemaakt. Heb er nu al zin in!
Wij maken ijstaart. Slagroom halve liter met 2 zakjes klopklop. Kopje sterke koffie erdoor. Zak van die schuim koekjes er door heen kruimelen, alles in springvorm en daarna hagelslag of iets van chocolade op de bovenkant. In de vriezer mikken voor een nachtje, kwartiertje van te voren eruit halen. Serveren met slagroom oid.
Ik maak eerste kerstdag een pavlova met aardbeien, is van 24kitchen. De kinderen vinden dit heerlijk! Tweede kerstdag maak ik tiramisu!
Hmmmm klinkt erg lekker!! kun je de klop klop ook vervangen door gewoon slagroom ben geen klopklop fan. ik ga het in in ieder geval onthouden. Bedankt!
Oh, allemaal zulke leuke en mooie toetjes! Helaas ben ik wat desserts betreft een ramp. Ik ga me er dus niet aan wagen. Ik heb voor de 1e kerstdag gekozen voor een chocolade ijscoupe met chocoladesaus, slagroom en wafeltjes en 2de kerstdag gaan we na het traditionele gourmetten altijd chocolade-fonduen, dus dit jaar ook weer. Lekker melkchocolade met ananas, kersen, banaan, aardbeien en marshmellows
Voor bij de koffie; Appeltaart. De lekkerder bestaat niet appeltaart! een winnend recept - Favoriete recept van - Marlies Besdemiotis - Albert Heijn Als dessert eerste kerstdag: Clementine jelly recipe - Channel4 - 4Food En Tiramisutaart - Recept - Allerhande - Albert Heijn
Oh ik krijg nu al honger. Ik maak een cheescake in de ochtend, dan hoef ik dat niet meer te doen, en bij mijn schoonouders die smeltende chocolade cakjes.